annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IBAN + BIC

Sommige verkopers moeten toch dringend eens de gegevens op hun account aanpassen... voor de zoveelste keer kreeg ik een gewoon oud rekeningnummer, terwijl de banken dat niet meer aanvaarden... telkens weer moeten vragen naar de IBAN + BIC codes... wordt vervelend, weten die mensen dat nu echt zelf niet of gewoon te lui om dat even aan te passen??

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

IBAN + BIC

Bij 3 banken waaraan ik aangesloten ben is dit geen enkel probleem, het oude nummer.


 


Bij Axa bvb krijg je ook nog een oud formulier (op de computer),  bij Dexia vul je gewoon het oude nummer in en automatisch past dit zich aan, zo ook bij Argenta.


 


Dus,  lukt nog wel, maar 'k weet niet of dat al standaard is in de ebay gegevens, zla eens nachecken. 


 


Maar denk dat wij niet mogen klagen hier in Vlaanderen, in Frankrijk vinden ze nog de knop van hun computer niet en moet ik telkens vragen om geen cheques op te sturen, kreeg er weer 2 deze week !!!!   Maar 'k stuur ze terug.


 


Probeer maar.

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 2 Apr 2012 11:40 CEST
Bericht 2 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC


Bij Axa bvb krijg je ook nog een oud formulier (op de computer),  bij Dexia vul je gewoon het oude nummer in en automatisch past dit zich aan, zo ook bij Argenta.


Nee hoor, ik ben bij AXA en sinds 1 jan van dit jaar werken op homebanking die oude nummers niet meer en volgens mijn broer die bij Dexia is, is het daar nu ook zo.

Bericht 3 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

Op de website van UNIZO kan je de tool gebruiken,IBAN en BIC berekenen.


Je vult gewoon het rekeningnummer in en alles veschijnt.

Bericht 4 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

Ik heb zopas overschrijvingen gedaan, op de Dexia website kan je nu nog kiezen Europees of Standaard.


 


Op Axa als je een oud nummer intikt dan wisselt het automatsich om en verschijnt vanzelfs het bic nummer.


 


'k Heb het speciaal getest alvorens ik dit gepost had.

Bericht 5 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

Walesha,


 


doe maar de test.


 


Ga naar axa bank online en vul maar het klassieke nummer in.


 


Klik dan verder en je zal zien dat het nummer automatisch aanpast.


 


Om hier geen domme dingen te vertellen heb ik het nog eens getest en het lukt.


 


Johan

-- Bewerkt door ostendantiquefair om 2 Apr 2012 13:03 CEST
Bericht 6 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

@Johan,


 


Ik heb het daarstraks geprobeerd en ik krijg steeds een foutmelding, gebeld naar de klantendienst van AXA die me bevestingen dat klassieke overschrijvingen niet meer kunnen... ik vraag me nu wel af of er mss een verschil is tussen zakelijke en private rekeningen?

Bericht 7 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

Mijn nummer start met 750


 


'k Weet niet of dit zakelijk is.   Maar deze morgen terug overschrijvingen gedaan en het gaat vanzelfs.


 


Ook bij Dexia is er nog steeds de keuze in overschrijvingsformulier.


 


,-)

Bericht 8 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC


Mijn nummer start met 750


'k Weet niet of dit zakelijk is.   Maar deze morgen terug overschrijvingen gedaan en het gaat vanzelfs.


Ook bij Dexia is er nog steeds de keuze in overschrijvingsformulier.



Ik begrijp er niks meer van, mijn nummer begint ook met 750... gisteren heb ik het nog eens geprobeerd en telkens krijg ik een melding dat het ingevoerde nummer niet correct is, zet ik dan gewoon de IBAN-code ervoor, werkt het meteen.


Ach ja, ik lig er niet wakker van, snap alleen ni goed dat het bij jou nog wel kan???

Bericht 9 van 17
laatste antwoord

IBAN + BIC

ik tik m'n klasiek nummer in en tik dan gewoon op de rechter alineaknop.


 


dan verspringt het automatisch


 


misschien heeft het met pop up intellingen of andere software te maken.


 


Johan

Bericht 10 van 17
laatste antwoord