annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PAYPAL EIST TERUGBETALING

erbovenop
Community-lid
hallo,ik heb onlangs 2 brieven(niet aangetekend) gekregen van paypal met vermelding dat ze een terugbetaling eissen van een bedrag (honderden euro's)die ze destijds (ongeveer 2 jaar geleden hebben terug betaald aan een koper. koper beweerde dat hij het niet ontvangen heeft diende een claim in en won,paypal was zo gul dat ze direct de hele som hebben terug betaald terwijl ik bewijs had van het aangetekend schrijven maar deze werd niet geteld.nu dreigen ze om alle middelen in te zetten om toch het bedrag terug te betalen.kan hier een deurwaarder of gerechtelijke procedure van komen.na 2 jaar of meer heb ik natuurlijk geen bewijs meer van verzending. en ben niet van plan om zomaar dat bedrag terug te betalen. weet iemand of heeft iemand dit ook al ervaren en heeft raad alvast bedankt
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Ik vrees, als jij geen bewijs meer hebt van verzending dat je geen keuze hebt en de betaling zal moeten doen.

Als je het bewijs van verzending nog had, had je dat kunnen gebruiken.

Als een koper klacht indiend wegens niet ontvangen, en je hebt een nummer (aangetekend schrijven) was het je plicht om bij de post te informeren of dit effectief was afgeleverd.

Ik vrees dat je nu geen keuze meer hebt.
Bericht 2 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Wel raar na 2 jaar.
Normaal nemen ze dat onmiddellijk van je rekening,als de beslissing van de claim gevallen is dat wordt dat bedrag meestal naar de koper verzonden.
Weet nu uit eigen ervaring dat aangetekend alleen niet voldoende is,er moet ontvangstbevestiging zijn.
De verkoper wordt van in het begin van de claim al verzocht om zijn rekening te bevoorraden.
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Na 2 jaar zal er bij de post ook niets meer op te zoeken zijn vrees ik.
Trouwens als het verloren is gegaan bij de post ,en je hebt het item niet verzekerd voor de totale waarde,krijg je van de post een peulschil terug.Ik vind het eigenaardig dat ze nu pas in actie komen.
Heeft paypal je dan nooit gevraagd om je rekening aan te vullen?
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

erbovenop
Community-lid
hallo, destijds kon u direct het bedrag overschrijven dat op uw paypalaccount staat naar uw reknr. ,zonder geblokkeerd te worden.de koper heeft klacht ingediend terwijl mijn paypal account een bedrag had van 0 euro.paypal heeft dat bedrag dan betaald en eist dit nu van mij terug. ik heb destijds wel aanmaningen gehad om mijn account bij te vullen , zoniet werd mijn account geblokkeerd totdat deze aangevuld is. dat account staat denk ik nog steeds op non actief.als zij zo gemakkelijk geld terugstorten ga ik als koper vele items kopen en betalen via paypal om daarna een klacht te kunnen indien en het bedrag terugbetaald tekrijgen. zo heb ik het item + mijn geld terug .zeer gemakkelijk.
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Inderdaad zo gebeurd dat.
En dan verkoop je dat item door en heb je nog meer geld.
Spijtig,heb dat ook ondervonden,daarom bije bije paypal
Bericht 6 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Bij mij hebben ze gewoon een bewijs van aangetekend verzenden wel aanvaard als bewijs. De koper werd toen onmiddellijk in ongelijk gesteld.
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

In Belgie is een aangetekend schrijven eenvoudig on line te traceren,spijtig genoeg niet naar de rest van Europa.
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

Het ging om een aangetekende zending naar de VS. Eerst weigerde ze dit. Maar ik heb aangedrongen, en heb een aangetekende brief gestuurd, opgesteld door mijn advocaat. Binnen de 2 dagen stond het geld terug op mijn rekening.
Bericht 9 van 10
laatste antwoord

PAYPAL EIST TERUGBETALING

joaquin-antique
Community-lid
In Belgie is een aangetekend schrijven eenvoudig on line te traceren,spijtig genoeg niet naar de rest van Europa.


Dat is niet zo hoor.
Nu kunt u ook uw internationale aangetekende zendingen opvolgen, als ze naar één van volgende landen gestuurd werden: Denemarken, Duitsland, Ierland, IJsland, Nieuw-Zeeland, Zweden of Zwitserland.

en volgens mij is deze lijst niet compleet.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 10 van 10
laatste antwoord