annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

fijn7
Community-lid
Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Re: Douanekosten!!!!!!

Dat zijn dus12 Euro BTW (dikwijls 21%) en 22 Euro Bpost inklaringskosten. Heeft niks met verzendingskosten te maken.

 

Ja, tijdens de zomer heb ik nog een pakje uit de VS gekregen zonder kosten -waarschijnlijk waren de meeste douaniers met "congé"  maar nu is het gedaan, ze "missen" geen enkele  zending meer. Na 3 keer "bingo" was het genoeg geweest,  nu altijd max 22 Euro per aankoop wat niet veel is, meestal maar 1 artikel waar ik anders geen limieten had.

De BTW is nog begrijpbaar (waarom er BTW op de verzendingskosten wordt gerekend minder) maar die Bpost kosten (omdat zij de inklaringsformaliteiten vervullen) bedragen ondertussen al minimum 22 Euro, wat dus in totaal minstens 30 Euro extra betekent. Bpost is wel erg gulzig, in Groot-Brittanniïe bvb bedragen die kosten 8 £ (ongeveer 10 Euro).

Nog erger wordt het als de verkoper met het Global Shipping Program werkt. Niet alleen gebruiken die alleen de duurdere verzendingsmethoden maar hun eigen inklaringskosten zijn ook niet minimaal.

Mijn aankopen zijn dikwijls kleine prulletjes die men  aan 15$ verzendingskosten (als brief) kan versturen maar de GSP verstuurt alles als pakje, 25$ en meer.

De meeste Britse verkopers werken ook met die GSP, als die de "Customs Union" met de EU verlaten kunnen we kopen uit GB ook vergeten.

Bericht 101 van 101
laatste antwoord