annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Garantie bij groothandelaars

Eind november kocht ik een dure horloge bij een buitenlandse verkoper.


Het item kwam in goede staat aan, maar na 7 maanden begaf de horloge het en het is niet de batterij. Blijkbaar is er een fabricagefout, die nu pas aan het licht komt.



Normaal weet ik dat als je bij een juwelier zulke horloge koopt, je 2 jaar garantie hebt op fabricagefouten en ik contacteerde daarom de verkoper, gezien ik merkte dat hij het garantiebewijs niet ingevuld had.



Nu antwoord de verkoper dat hij groothandelaar is en dus geen garantie kan geven, maar dat hij als goodwill al zijn artikelen 90 dagen garantie tegen fabricagefouten geeft.



Die 90 dagen zijn dus om en ik heb dus meer dan 120 euro betaald voor een horloge die dus kapot is en nog meer aan herstelling gaat kosten.



Ik dacht anderzijds dat verkopers verplicht waren de wettelijke garantietermijn van de fabricant dient te respecteren en dat is volgens de papieren 2 jaar.



Volgens hem is er dus geen sprake van garantie. Het is wel een origineel merkhorloge van DKNY en ik zou dus normaal 2 jaar garantie moeten krijgen, maar de verkoper weigert die dus te geven.



Wat kan ik best doen?

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Garantie bij groothandelaars

Voila:



Bevestiging


Uw klacht werd doorgestuurd naar de Algemene Directie Controle en Bemiddeling.
Binnen enkele weken ontvangt u een bericht over uw zaak.


Het registratienummer voor uw klacht is:E7/WEB/2012/002856


Klacht E7/WEB/2012/002856
Gelieve uw bijlagen per post te sturen naar


Algemene Directie Controle en Bemiddeling
Centrale diensten - FO
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel



Zo zwaar ben ik het dus beu geworden. Ik heb de verkoper verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij de regels moet respecteren in verband met mijn garantie.


En als die verkoper nu inderdaad niet recht in zijn schoenen staat, zoals ik vermoed, hoop ik dat zijn winkel snel gesloten gaat zijn.



Bericht 21 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars


Zo zwaar ben ik het dus beu geworden. Ik heb de verkoper verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij de regels moet respecteren in verband met mijn garantie.


En als die verkoper nu inderdaad niet recht in zijn schoenen staat, zoals ik vermoed, hoop ik dat zijn winkel snel gesloten gaat zijn.



Maar intussen zit jij wel met een kapot horloge en die verkoper... als men die zijn winkel hier sluit, begint die morgen opnieuw met een ander account, haalt dus niks uit.


Ben je met dat horloge al naar een horlogemaker gestapt? Mijn dochter kocht een paar jaar terug een duur Zwitsers horloge in een stockhuis, dat werktte na drie maanden ook niet meer... daar zeiden ze dat ze het horloge moesten opsturen en dat kon minstens een maand duren, maar omdat het een bekend merk was, gaven ze de raad het aan te bieden aan een horlogemaker, dat hebben we gedaan en die mens heeft zonder discussie het gratis gerepareerd omdat het nog in garantie was.


Nu ja, met electronica en dergelijke moet je op het internet heel voorzichtig zijn, dagelijks worden er mensen mee bedrogen... verkoop via internet zit dan wel in de lift, maar ik denk dat de echte winkels nog niet vlug gaan verdwijnen hoor.

Bericht 22 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars

Zo zwaar ben ik het dus beu geworden. Ik heb de verkoper verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij de regels moet respecteren in verband met mijn garantie.



Effe hierop reageren: Je klacht gaat niks uithalen... Deze directie is enkel bevoegd voor belgische verkopers/winkels, dus hebben ze geen enkele bevoegdheid voor buitenlandse (internet)verkopers.


Ik kijk uit naar hun antwoord... maar vrees ervoor.



D.

Bericht 23 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars

Ik denk persoonlijk dat je hier meer gaat aan hebben...



bel de gratis nummer eens



http://economie.fgov.be/en/



D.

Bericht 24 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars

sony-san
Community-lid

zeg maar "daag" nar uw geld en horlooge...lol

Bericht 25 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars


zeg maar "daag" nar uw geld en horlooge...lol



 


Die LOL begrijp ik niet goed ...




Bericht 26 van 27
laatste antwoord

Re: Garantie bij groothandelaars



Die LOL begrijp ik niet goed ...



Ik zie ook niet in wat daar lollig aan is??? ?:|

Bericht 27 van 27
laatste antwoord