annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

Hoi, hopelijk kan iemand hier mij helpen met onderstaande situatie.



Daar ik nogal een autosportliefhebber ben heb ik in juli mijn oog laten vallen op een set Bride Gias Low Max. Dit zijn Japanse racestoelen met kameleonverf gespoten achterkant, de zeldzame Maziora editie. Deze werden op eBay aangeboden door een verkoper uit de UK en in zijn advertentie stond dus ook een foto van een set originele Japanse Bride stoelen in Maziora editie (dit is onder andere te zien aan de driehoekige vorm van de knoppen om de rugleuning te verstellen).



Aangezien ik weet dat er kopieën van de standaard modellen in omloop zijn voor relatief lage prijzen (300 à 400 euro voor een set) heb ik vooraf een bericht gezonden via eBay met de vraag of deze wel 100% de echte versie waren en of ze ook wel degelijk in de UK op stock waren. Na een positief antwoord te hebben gekregen op beide vragen heb ik meteen de stoelen aangeschaft en geld overgeschreven van mijn bankrekening naar Paypal zodat ik de prijs van £1075 niet geheel met de kredietkaart zou moeten betalen.



De betaling werd verzonden en na ongeveer anderhalve maand wachten kreeg ik eind vorige week een bericht van DHL dat er een zending vanuit Hong Kong met invoerkosten op mij lag te wachten in hun depot. Ik heb dan maar even een bericht gezonden naar de verkoper om te vragen of hij daar iets vanaf wist. Blijkt dat dit dus de stoelen waren en dat ze niet op stock waren in de UK, eerste leugen.



Gisteren dan maar snel de stoelen gaan ophalen in het DHL depot + invoerrechten betaald en wat blijkt, de stoelen zijn wel degelijk de onveilige Chinese kopieën en niet de originele Japanse racestoelen zoals vermeld door de verkoper. De kwaliteit ervan is trouwens erg slecht, er is geen enkele officiële sticker of label aanwezig zoals op de originele stoelen en ook de draaiknoppen van de rugleuning wijken helemaal af van de originele die op de foto gebruikt werden door de verkoper. Verder zijn de beugels die de zitting en het ruggedeelte bij elkaar houden gemaakt van plastic en grijs gespoten zodat ze van ver min of meer lijken op de metalen beugels die gebruikt worden bij de echte versie, levensgevaarlijk dus want bij het kleinste ongeval zal de stoel in twee breken... Ook zijn ze niet gespoten met de speciale kameleon verf maar gewoon met enkele verschillende kleuren metallic verf naast elkaar en is het Maziora logo op de achterkant veel groter dan origineel en ook gespoten waar het bij de originele versie simpelweg een sticker is. Er hangt ook overal spuitnevel rondom dit logo, ik vermoed dat ze hiervoor gewoon een sjabloon hebben gebruikt en de rest niet hebben afgeplakt. En zo zijn er nog wel een tiental verschillen met de originele versie.



Ook de verf op de rug van beide stoelen was beschadigd en er vielen stukken plastic uit de stoelen toen ik ze uit de doos haalde. Ik heb foto's getrokken en de verkoper hiermee geconfronteerd en wat blijkt, hij ontkent alles en erger nog, probeert mij de schuld te geven. En aangezien de verzending zo lang heeft aangesleept was ik gisteren net een dag te laat om een geschil in te dienen bij zowel Paypal als eBay zelf.



Dat dit kan gebeuren slaat mij werkelijk met verstomming, ik heb de bewijzen en de eBay berichten van de verkoper waarin hij mijn vraag over de authenticiteit en locatie van het object positief beantwoord, alsook kan ik aantonen dat de stoelen deels afwijken van de gebruikte foto in zijn advertentie.



Ik koop vaak spullen in het buitenland en heb nog geen enkele slechte ervaring of slechte feedback gehad. Nu ik voor de eerste keer iets redelijk duur koop op eBay ben ik gelijk opgelicht en kan ik er blijkbaar niets tegen doen ook niet.



Hopelijk is er toch iemand die een ideetje heeft hoe dit eventueel opgelost kan worden?

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

hughwitte
Community-lid

Ik zie nu dat u een dispuut bij PayPal hebt geopend. Dan is het PayPal die de claim afhandelt. Maar de PayPal regelgeving voor objecten aangekocht op eBay is opgelijnd met deze van eBay wat betreft uw probleem. PayPal is trouwens een tijdje terug verhuisd en eBay en PayPal zitten nu in hetzelfde gebouw in Dublin en wisselen informatie uit. Kopers op eBay.co.UK kunnen kiezen of zij een claim bij eBay of bij PayPal openen ook als zij met PayPal betaald hebben.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

Misschien toch een tip: hou de communicatie binnen het ebay-systeem. Dit kan een hulpmiddel zijn voor de mensen die je klacht behandelen. In het verleden had ik ook reeds voor dat een klacht in mijn voordeel beslecht werd door hetgene de koper schreef in de ebay-communicatie




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

Ik heb een bericht gestuurd naar Paypal ivm die objectlocatie en waar de goederen moeten verstuurd worden indien het geschil in mijn voordeel beslecht wordt maar tot nog toe niks terug gekregen.



Bij mij was het ook de bedoeling dat de communicatie via eBay bleef verlopen maar het is de verkoper die me al meermaals gewoon via hotmail heeft gecontacteerd. Ik dacht eerst om er niet op in te gaan maar aangezien hij bleef aandringen heb ik tenslotte nog eens gezegd dat dit geen manier van zaken doen is, waarop hij nogmaals beweerde dat het allemaal mijn schuld is. Dus heb ik de communicatie maar stopgezet.

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

Ik kreeg trouwens ook een tegenstrijdig bericht van Paypal. Op 12 september kreeg ik een mail van hen met het verzoek om bijkomstige informatie te verstrekken.



"We must receive your fax within 10 days from the date of this message in order to proceed with the investigation of your claim. If we do not receive your fax within 10 days, your claim will be cancelled."



Daarnet opende ik nog even mijn Paypal account en bij 'Claim Details' onder 'Status' staat het volgende:



"Please provide some supporting documentation for this claim by 16 Sep 2012."



Ik heb een officiële Europese verdeler van het merk in kwestie gecontacteerd zodra ik die eerste mail van Paypal ontvangen heb, maar aangezien dit een internationaal gekend bedrijf is hebben ze het nogal druk en kreeg ik pas gisteren een antwoord dat ze mij graag willen helpen. Ik heb dadelijk teruggestuurd maar ik denk zoiezo dat 4 dagen (waaronder 2 dagen weekend) te kort is om een vlotte communicatie op te bouwen met zo'n bedrijf.



Ik snap dus niet of ik 10 dagen heb om die fax te leveren of 4 dagen zoals in mijn Paypal account vermeld staat? Indien het slechts 4 dagen is waaronder de helft weekend dan vrees ik dat dit gewoon onmogelijk is...

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

marb_be
Community-lid

Hoe is dit verder afgelopen?

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Re: Betreft: Goedkope kopieën aangeboden als zijnde origineel.

Hoe is dit verder afgelopen . . . . iemand ? ?
Bericht 16 van 16
laatste antwoord