annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Item gewonnen maar reeds verkocht

navawalr
Community-lid

Betreft de aankoop van een Honda ST70 dax op Ebay UK. Dit weekend won ik een honda dax, ik had het nogal druk dus contacteerde ik de verkoper pas maandag in verband met zijn adres en contact gegevens. 

1 dag later krijg ik een bericht van de verkoper (die de dax verkocht voor zijn vader) dat de dax reeds werd opgehaald door iemand die zich uitgaf voor de winnaar het van het item op ebay.



Ik heb nog niets betaald dus ik heb ook in sé geen nadeel geleden maar ik vroeg me af of dit zomaar kan. Ik heb de dax wel gewonnen en kijk er ook naar uit om deze in mijn bezit te hebben!



Is er iets wat ik kan doen?



Met vriendelijke groet
NW


Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Item gewonnen maar reeds verkocht

je kan er niets aandoen maar het is een truk als je echts persé iets wilt hebben.


 


ik wil niemand op gedachten brengen maar het kan perfect.


 


stel,  je wil kost wat kost dat item maar iemand anders wint de veiling.   je zoekt (of weet) waar de verkoper woont, je rijd ernaartoe , belt aan en je zegt overtuigd "hallo, ik kom m'n item ophalen, heb het gewonnen op Ebay, heb gepast cash geld mee".   Die verkoper zal zo overdonderd zijn dat hij zich geen vragen stelt want hij is al tevreden dat z'n item betaald is.


 


dus, helaas, je bent je item kwijt door iemand die zich voor U uitgaf.  gelukkig heb je niet betaald.


 


 


 

Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

Vervelende zaak en ik begrijp dat je diep teleurgsteld bent maar jammer genoeg is er niks aan te doen. De verkoper handelde ter goeder trouw en dit soort praktijken komen heus wel vaker voor.


Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en het kan best zijn dat de verkoper zelf ookeen beetje  met de zaak verveeld zit... ik persoonlijk zou de verkoper toch nog een positieve FB geven, hij is niet in de fout gegaan.

Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht


Vervelende zaak en ik begrijp dat je diep teleurgsteld bent maar jammer genoeg is er niks aan te doen. De verkoper handelde ter goeder trouw en dit soort praktijken komen heus wel vaker voor.


Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en het kan best zijn dat de verkoper zelf ookeen beetje  met de zaak verveeld zit... ik persoonlijk zou de verkoper toch nog een positieve FB geven, hij is niet in de fout gegaan.



 


Je moet het natuurlijk allemaal zomaar geloven ...




Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

@supergiftman,


Waarom zou die mens dat verzinnen? Ik heb het zelf ooit ook meegemaakt met een LP die ik op K... had gekocht, ook daar gaf een andere bieder zich voor mij uit, ach ja... het voordeel van de twijfel dan maar zeker?

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 20 Apr 2012 10:22 CEST
Bericht 5 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

bij mij is iets anders voorgevallen.


 


vorig jaar verkoop ik op hetzelfde moment een lot gsm's en een lot gemberpotten.


 


ik krijg een mail van de koopster van de gemberpotten dat ze iemand zal langssturen om op te halen.


 


enkele dagen nadien komt een man in de winkel en zegt, ik kom iets ophalen, het is al betaald.


 


ik vraag wat?  denk gsm's zegt ie.   dus ik neem de doos gsm's en geef die mee.  was toch betaald.


 


enkele dagen nadien krijg ik een mailtje dat ik een verkeerde doos meegegeven heb.   die man moest iets komen ophalen maar wist niet meer wat, het moesten eigenlijk gemberpotten zijn maar hij moest bij iemand anders een gsm afhalen.


 


dus, die gsm's zaten bij een verkeerd persoon.   alles is nadien goedgekomen maar tegenwoordig als ze iets komen afhalen vraag ik meer informatie om zeker te zijn.


 


 

Bericht 6 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht


bij mij is iets anders voorgevallen.........


Hahaha, wat een verhaal, over misverstanden gesproken... lijkt wel een plot van één of andere komische reeks :^O


Maar alle gekheid op een stokje, meestal kan dit soort situaties gemakkelijk worden vermeden door er simpel de naam op te noteren... zo kreeg ik ooit eens een verkeerd object omdat de verkoper de naamlabels had gewisseld... was toen ook een heel gedoe, ik kon er mee lachen, maar die andere koper blijkbaar niet... nuja, er zijn zo van die lichtgeraakte mensen.

Bericht 7 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

navawalr
Community-lid

Alvast bedankt voor de vele antwoorden! Ik moet zeggen dat ik de verkoper niet echt geloof. Hij zegt dat hij de de 'valse' koper niet kan opsporen, maar niemand weet toch maar waar die persoon woont (was ook nergens aangegeven in de beschrijving). Dus ofwel moet de 'valse' verkoper telefonisch contact opgenomen hebben ofwel contact via e-mail.



Daarom dat ik misschien wel denk dat de verkoper zich bedacht heeft ofwel gehoopt had op een grotere opbrengst van zijn item.



Bericht 8 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht


Alvast bedankt voor de vele antwoorden! Ik moet zeggen dat ik de verkoper niet echt geloof. Hij zegt dat hij de de 'valse' koper niet kan opsporen, maar niemand weet toch maar waar die persoon woont (was ook nergens aangegeven in de beschrijving). Dus ofwel moet de 'valse' verkoper telefonisch contact opgenomen hebben ofwel contact via e-mail.


Daarom dat ik misschien wel denk dat de verkoper zich bedacht heeft ofwel gehoopt had op een grotere opbrengst van zijn item.



Je kan 1001 theorieen bedenken, je bent je bromfiets mislopen en daar valt niks aan te veranderen... stel dat de verkoper wel degelijk ter goeder trouw was en de gegevens van de koper kent, dan nog kan niemand die bromfiets terugeisen.. gekocht is gekocht, punt!


Jammer voor jou, ik zou zeggen.. volgende keer beter.

Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Item gewonnen maar reeds verkocht

hughwitte
Community-lid


 


Daarom dat ik misschien wel denk dat de verkoper zich bedacht heeft ofwel gehoopt had op een grotere opbrengst van zijn item.


  



 


Uit de objectbeschrijving:


Collection only and will take cash on collection.


Collection only, no shipping.



Als men met een eBay.be account op eBay.co.UK iets koopt dat alleen af te halen is, doet men er goed aan om op voorhand contact te nemen met de verkoper om mogelijke argwaan weg te nemen en om te verzekeren dat men als buitenlander in staat is dit af te halen.


Wel wat verkopers hebben slechte ervaringen met buitenlandse kopers die nooit komen opdagen bij aanbiedingen die alleen af te halen zijn, dikwijls omdat deze kopers de instructies van de verkoper niet goed lezen en denken dat het object verstuurd kan worden.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 10 van 18
laatste antwoord