annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgelet met aankopen uit China en Hong Kong: veel nep

Beste mensen,

 

Ik wil jullie er op wijzen dat het zwaar af te raden is om producten te kopen uit China of Hong Kong. Vrienden van mij hebben ooit gedacht om aan redeijke prijs zilveren juwelen aan te kopen in die regio.

 

Bij aankomst blijkt het allemaal nep te zijn. Er staat wel een stempel in, maar het is in het beste geval verzilverd koper, maar meestal is het gewoon alpaca. Mijn vriendin heeft zo al enkele ernstige allergische reacties gedaan, omdat de sieraden niet het koopje waren wat ze verwacht had.

 

Andere vrienden van mij kochten uit die regio een Hello Kitty horloge voor hun dochter en konden tegen de 200 euro boete betalen, omdat deze namaak bleek te zijn.

 

eBay doet niets aan deze praktijken. Indien je een nepzilveren sieraad aankrijgt, is de kost om het terug te sturen hoger dan wat het waard is, waardoor een geschil via Paypal weinig uithaalt. Daarom geef ik in dat geval 1 gouden raad: geef negatieve feedback en maar 1 ster voor de beschrijving. Chinese verkopers kan je best zo aanpakken. Ga er niet mee in discussie en ga ook niet akkoord met terugbetaling om de feedback te wijzigen, want zo blijven ze knoeien. Het beste is eerlijke negatieve feedback geven.

 

Moest je slachtoffer worden van nepgoederen, worden deze in beslag genomen, dan krijg je deze niet aan, dus heb je recht op een Paypal geschil te openen en zeker opwaarderen naar een claim. Laat dit ook aan eBay weten. Je moet dan wel een serieuze boete betalen en het gaat je geld kosten, of je gaat terecht staan voor heling, maar als eBay dat niet weet, kunnen ze zulke verkopers ook niet aanpakken.

 

Een ander probleem is dat veel dingen gewoon niet aankomen uit die regios. Is het de verkoper of de post, dat laat in in het midden. Let wel op, dat je je niet laat afschepen tot het te laat is om een Paypal geschil te openen, als je artikel niet aankomt. Zowat alles komt normaal aan binnen de 30 dagen, dus als je na meer dan een maand niets ontvangen heb, neem dan wel contact op met de verkoper en start een geschil, want er zijn er genoeg die zeggen dat het de post is en voor je het weet, ben je twee maanden verder en heb je nog niets en is het te laat om je geld terug te krijgen.

 

Er zijn dus in mijn ogen ook verkopers die durven om niets te versturen en te zeggen dat je zo lang op de post moet wachten, dat je dus geen geschil tegen hen zal starten.

 

Dus ik raad Hong Kong en China ten zeerste af om te kopen, tenzij je jezelf in de problemen wil. 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Opgelet met aankopen uit China en Hong Kong: veel nep

China staat bekend als een "namaakland", weinige goederen die daar geproduceerd worden zijn origineel. Sinds jaar en dag wordt in China zowat alles na gemaakt, kleding, electronica, speelgoed, tot zelfs wapens toe....

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je daar precies koopt, langs welke kanalen dat gebeurt en hoe betrouwbaar de ahndelaar is aan de hand van referenties. Zo koop ik nu en dan modelbouw in Hong-Kong en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad, maar ik zou het daar nooit kopen via Ebay want net daar zitten de oplichters!

Gelukkig zijn er ginder ook nog serieuse handelaars, je moet ze enkel weten te vinden.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Opgelet met aankopen uit China en Hong Kong: veel nep

 

Buiten dat alles in China NA-gemaakt wordt, wordt tegenwoordig ook zowat alles in China gemaakt.

 

Het is niet doordat iets uit China of Hong Kong komt dat het daarom persé fake of minderwaardig is.

Je kunt je ook prima laten oplichten met goederen afkomstig uit Zuid-Amerika en Oost-Europa

 

Het is vaak ook gewoon kwestie van slim kopen: Als iets er te goed(koop) uitziet om waar te zijn, is het dat meestal ook.

 

Ik bestel heel vaak in China, Hong Kong en Taiwan - ook via ebay - en ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen.

 

 

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord