annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

Heb een 3-tal weken een langspeelplaat aangetekend verstuurd naar de US.

Het pakje is deze week toegekomen maar de verpakking is zwaar beschadigd alsook de plaat. Ik verzend regelmatig langspeelplaten naar het buitenland en ik let altijd zeer goed op dat het stevig en goed verpakt is.

Wie is er verantwoordelijk? Ben ik verplicht de koper zijn geld terug te geven?

 

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

Als de koper de beschadeging direct gemeld heeft en hiervan (zoals in uw geval) duidelijke bewijzen heeft dan ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper, die het eventueel kan verhalen op de courierdienst... maar jij en ik weten dat dit meestal op een nul uitdraait en dat je voor de kosten kunt opdraaien.

 

D.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

Waarom moet de verkoper opdraaien als ze tijdens de verzending niet voorzichtig omgaan met de pakjes??

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

That's part of the game, je kan je ook afvragen waarom een koper verantwoordelijk is voor beschadiging tijdens verzending?

 

De verkoper gaat het contract aan voor het transport van het gekochte goed. Het is de verkoper die dan ook moet zorgen dat dit zo goed mogelijk aan komt bij de koper, en indien er hier problemen opduiken moet de verkoper dit regelen met de verzendservice. 

 

Die zijn echter niet verantwoordelijk als er geen extra verzekering wordt afgesloten tegen beschadiging of verlies. 

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

..."Het is de verkoper die dan ook moet zorgen dat dit zo goed mogelijk aan komt bij de koper"...


Nee, ik denk dat je verkeerd bent.

Het is de transport werknemers die dan moet zorgen dat dit zo goed mogelijk aan komt bij de koper!

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

Er kan altijd iets gebeuren tussen die tienduizenden pakjes, als u een vergoeding wilt voor een beschadiging moet u zo goed als altijd een extra verzekering nemen.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

De verkoper betaalt.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Re: Pakje is beschadigd aangekomen. Wie is verantwoordelijk?

Binnenland is er praktisch geen probleem.

Buitenland zijn er fraudeurs via de paypal mogelijkheden.

Als verkoper heb je geen kontrole op omstandigheden in het land van bestemming,stakingen,ongevallen,overstromingen,winterse toestanden,verwoestingen van hele gebieden door sormen en orkanen

Toch geeft paypal in 99% de koper gelijk en betaald deze zonder verweer terug,niettegenstaande het bewijs van aankomst in het uitreikingsgebied van de koper.

Bericht 8 van 8
laatste antwoord