annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendkosten

Ik heb een aantal artikelen te koop staan, die ik internationaal aanbied.



Bij verzenddetails heb ik enkel de Belgische kosten staan, in de tekst staat meestal dat buitenlandse verkopers even een quote moeten vragen.


(In de tekst van het object in kwestie helaas niet)



Nu heeft een Franse koper iets aangekocht, na een uurtje een totaalbedrag gevraagd en nog eens 6 minuten later via Paypal betaald zonder de factuur af te wachten. Bij verzendkosten heeft hij op eigen houtje de goedkoopste Belgische verzendoptie (Kiala) ingevuld.



Vor ebay is de betaling compleet, ik krijg de markering 'betaald' niet weg, en een factuur sturen lukt dus ook niet meer :s



Ik heb hem al tot 2x toe gemaild dat de verzendkosten niet volstaan, en dat ik het voor dat bedrag niet kan en zal opsturen.



Geen reactie van zijn kant, helaas. De koper is al 3 jaar actief op ebay, heeft 100% en +52, je zou toch denken dat hij ervaring genoeg heeft om te weten wat hij doet?




Wat kan ik nu best doen?


* Wachten tot hij zelf contact neemt om te vragen waar zijn aankoop blijft?


* Wachten tot hij eventueel een claim indient?


* Zelf een claim indienen wegens onbetaald?


* Zijn geld via paypal terugstorten en dan de aankoop annuleren?



Heeft iemand hier ervaringen mee, of slimme suggesties?



Bedankt!


Gert.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendko

Hebben ze dat nu nog altijd niet gefixed bij ebay? Ik heb dit ook een aantal keer voorgehad en toen heb ik ervoor gekozen om een vaste verzendkost naar het buitenland in al mijn aanbiedingen op te nemen.



Wat te doen..., ik heb bij de mensen die ik niet kon bereiken dan toch steeds de goederen opgestuurd (nog een van die belachelijke ebay fouten waar ik geld aan verloren ben) om negatieve feedback te vermijden.



Staat er een telnr bij de contactgegevens?

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendko

Ik zou de Paypal-betaling terugsturen, en tegelijkertijd de betalingsgegevens met de juiste verzendkosten opsturen.



m.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendko

sharknose_78
Community-lid

Ook wel al een paar keer gehad ... ik snap niet dat een koper zelf zijn verzendkosten kan ingeven. Hallo Ebay ?



Wat te doen. Mail sturen en de koper er op attent maken. Heeft bij mij wel al geholpen. krijg ik geen reactie stuur ik het toch op als het over niet te veel geld gaat stuur ik het op en gaat de koper in mijn lijst van kopers die niks van me kunnen kopen. Dan vermijd ik negatieve feedback EN herhaling.



Gaat het over een euro of 2 en verdien ik genoeg .. tja dan stuur ik het gewoon op ...



Ah en nogmaals bedankt Ebay voor het straffen van mensen die WILLEN verkopen op Ebay.


Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendko

@ gert:


 


zolang je de Paypalbetaling niet terugboekt kan je inderdaad niets ondernemen, gezien er wel degelijk een betaling aan jou gebeurde.


- de betaling op ebay annuleren zal je niet kunnen omdat er wel degelijk iets gestort werd


- een nieuwe factuur aanmaken kan niet omdat er reeds betaald werd


- een claim indienen wanneer dan ook zal niets uithalen omwille van de betaling


 


Wat ik je echter zeker zou afraden is wachten tot de koper een claim indient, want dan loop je zelf risico's dat je ebay-account en je paypal restricties oplopen


 


Wat doe ik zelf in dergelijke gevallen?


- Onmiddellijk de betaling terugsturen naar de koper: in paypal zie onder "Overzicht" steeds naast iedere betaling de mogelijkheid "Bedrag terugbetalen". Via deze knop werken aub!


- Korte tijd later kan je een nieuwe factuur aanmaken met de exacte verzendgegevens


- Ikzelf meld de terugstorting ook nog eens via het ebay-berichtensysteem aan de koper om hem zo op de hoogte te brengen en uit te leggen dat hij een binnenlands verzendtarief gebruikte. (Niet via gewone mail omdat in sommige gevallen de mails wel eens kunnen terechtkomen in spamfilters)


 


Zowiezo zou ik minimaal een week wachten om de verkoop te annuleren, je weet nooit of de koper alsnog bereid is tot betalen van het exacte bedrag.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: buitenlands koper kiest zelf (te lage) te betalen (Belgische) verzendko

@ allen:


 


wat doe ik nooit?


De meerkost voor eigen rekening nemen!


Sorry maar ik ben geen multimiljonair die op geen euroke meer of minder moet kijken hé?


Zolang de fout niet bij mezelf ligt, zal ik nooit de meerkost voor eigen rekening nemen.


 


Net zoals ik altijd consequent teveel gerekende verzendkosten terugstort (wat ik niet meer dan logisch vind) en eventuele zelf gemaakte fouten voor eigen rekening neem, wil ik consequent zijn en blijven als kopers zelf wat "foefelen" aan de verzendkosten.


 


 


één grote bedenking...


(en hier heb ik tot op heden nog geen antwoord op gevonden...)


Wat vanaf 7 september???


"ontvangen betalingen die terugbetaald worden, blijven niet meer gratis voor de verkoper. De vaste kosten worden ingehouden door PayPal (0,35 euro in geval van een betaling in euro)."


Dit wordt volgens mij een dikke miserie!!!


Indien je vanaf dan een terugbetaling uitvoert, krijg je de vaste kost van 0,35 euro niet meer terugbetaald en da's om problemen vragen, vind ik persoonlijk...


Nu heb ik bvb geregeld kopers (nieuwe ebayers maar ook al iets meer gevorderden) die er in slagen om bvb 5 artikels te kopen en ze stuk per stuk te betalen... Leuk voor Paypal gezien er dan telkens 0,35 euro opgeraapt kan worden.


In het verleden stortte ik dat dan consequent terug en stuurde een betaalverzoek voor een gegroepeerde aankoop (vaak met gecorrigeerde verzendkosten gezien ze ook nog eens telkens verzendkosten betaalden, zo deze week 1 koper met meer dan 46 euro verzendkost gehad terwijl verzonden kon worden voor 13 euro).


Vanaf 7 september zal het geen enkel nut meer hebben om dit te doen (toch niet om te kunnen besparen op die telkens aan de verkoper aangerekende 0,35 euro).


Paypal (en ebay dus) zullen op onze kosten dus nog eens extra winsten maken gewoon omdat er altijd wel onwetenden zullen blijven die stuk per stuk gaan betalen!


Ik hoor het graag zeggen dat je dit eventueel kan vermijden door dit in je beschrijving te vermelden maar het zijn ook vaak net die klanten die ook niet eens beschrijving lezen die ervoor zorgen dat je voor dergelijke problemen komt te staan...


En het is allemaal nog niet zo erg als het om aankopen gaat met grote verkoopsbedragen, daar kan je die 0.35 euro procentueel als minimaal beschouwen maar bij aankopen van artikels van bvb 1,50 euro maakt dit het procentueel al heel wat zwaarder hé?


 


Eigenlijk zou het niet meer dan fair zijn dat ebay een systeem maakt dat er NOOIT kan betaald worden zonder dat er een factuur door de verkoper ZELF verzonden wordt!


Maar ja, dat zal waarschijnlijk teveel gevraagd zijn zeker???

-- Bewerkt door hetzijspoor om 27 Aug 2011 0:49 CEST



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 6
laatste antwoord