annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

giecligure
Community-lid
Hoi
Ik heb een scooter vespa in duitsland op ebay gekocht.Er stond duidelijk bij dat de artikel gratis word geleverd.Dus ik koop de scooter maar nu wil de verkoper de artikel niet sturen(te duur) volgens hem stond dat daar verkeerd in dat de levering gratis is,wat nu hulp
dank bij voorbaat
mfg
Joachim
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

Dag Joachim.

Op dit draadje is een officiële en een officieuze reactie mogelijk.

Eerst de officiële.

De verkoper MOET je de motor leveren aan de bedongen prijs, transport inbegrepen.

Hij is met jou een kontrakt aangegaan tegen door hem gestelde voorwaarden, en hij moet dat nakomen.

Vroegere vergelijkbare situaties zijn reeds voor de ( Duitse ) rechtbanken behandeld en in het voordeel van de koper beslecht.

Hierover bestaan draadjes op de fora, en als je wil zullen behulpzame ebayers graag ernaar verwijzen.

Nu officieus, en tegelijkertijd realistisch.

Op ebay kan je NIET rekenen.

Zij beroepen zich op het feit dat ze enkel een kontaktplatform zijn tussen koper en verkoper en wassen voor de rest hun handen in onschuld.

Dus je staat er alleen voor.

Wil je absoluut de motor dan kan je hem laten ophalen: gezien de afstand naar Neuenkirchen wordt dit een dure grap, temeer omdat je de motor transportklaar moet laten maken (en wie gaat dat doen ? ).

Ik handel zelf als oldtimerfreek regelmatig in oudere auto's en motoren, en deze lijkt me echt niet een uitzonderlijk item ...

Een gerechtelijke actie wordt , gezien de grensoverschrijding, belachelijk duur.

Dus... trek zelf je conclusies ...





Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

speedsterboy1
Community-lid
Kan je het itemnummer hier eens plaatsen.
Als ik mij niet vergis is het nogal voorgevallen dat je als verkoper afhalen ingeeft maar dat ebay dat dan ook aanduid als gratis levering.

Photobucket

Photobucket

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

tjr0000
Community-lid
Speedsterboy heeft gelijk. Het is soms verwarrend. Men geeft 'enkel ophalen' in en dan verschijnt er iets dat hard lijkt op 'gratis verzending'.

Aan de vraagsteller. Tja, je had ook wel kunnen weten dat de verkoper zo'n item niet gratis gaat verzenden. Zeker niet naar het buitenland en dat had je dan van te voren ook na moeten vragen. De fout ligt natuurlijk niet geheel aan jouw kant, maar een beetje gezond boerenverstand had in deze veel kunnen voorkomen.
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

e-user2
Community-lid
heb je eigenlijk het volgende gelezen?

"Staat van object: Voor onderdelen of objecten die niet meer functioneren" -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

giecligure
Community-lid
Hallo
alvast bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen de op vraag van de verkoper de verkoop opgezegt.
Natuurlijk was ik mij ook van het feit bewust dat de verkoper het voertuig niet gratis zal versturen maar langs de andere kant ben ik als koper toch niet verplicht om de verkoper op dit te wijzen. Ik had ook met de zaak kunnen doorgaan maar ja , er zal nog een andere kans komen. De verkoper beweerde dat hij de "gratis" levering niet heeft aangeduid. Ik had niet verwacht dat dit mogelijk is maar volgens jullie kan het wel.
mvg
Joachim
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

tjr0000
Community-lid
Het probleem in deze is het ebay verkoopformulier. Ik heb dat ook eens voorgehad en heb toen ook lang moeten zoeken naar waar ik die 'gratis verzending' kon omzetten naar 'enkel afhalen'. Het is dus zeer verwarrend en het is niet de eerste keer dat er op de fora draadjes ontstaan met ongeveer hetzelfde probleem.
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Re: Aankoop in Duitsland , maar hij wil niet leveren

Je kan naar de Duitse rechtbank stappen maar dat kost een hoop geld.


We zijn momenteel bezig met een rechtzaak tegen een leverancier, de Duitste (goede) advocaten vragen 600 € per uur gemiddeld.


 


We zijn al snel 20.000 € kwijt om ons gelijk te halen.


 


Veeel succes

Bericht 8 van 8
laatste antwoord