annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Contact opnemen met de verkoper

Ik kocht onlangs een object, en de factuur komt van Ebay in plaats van via het e-mail adres van de verkoper. Als ik via een andere weg probeer contact op te nemen met de verkoper, zegt EBAY ofwel dat het formulier niet bestaat, of anders geeft het mij een FAQ over objecten verzenden / betalen. HOE kan ik de verkoper contacteren VOOR ik betaal? Waar vind ik gegevens over aan wie ik ga betalen?
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Contact opnemen met de verkoper

't is al opgelost...

Man-man-man... wat is Ebay er de laatste twee jaar op achteruit gegaan met al hun steeds maar complexere regeltjes en overdreven protectionisme... pfff... om moedeloos van te worden...

En dan die niet-betaling... Als je een week op vakantie bent kan je al niet-betaling aan je been hebben... wordt Ebay gerund door het WADA tegenwoordig??? Ze zijn zichzelf naar de bom aan het helpen... vroeger was het hier aangenaam... tegenwoordig frustrerend. Ik koop enkel nog via Ebay als ik het echt nergens anders kan vinden en twee jaar geleden was het precies omgekeerd. Daar staan ze dan met al hun 'verbeteringen'. Nog een beetje en ik schrijf mij gewoon uit.
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

Laat ge dan die verkoper weten dat je op vakantie bent?
Soms laten kopers niets van zich horen,reageren niet op mails,dan is het toch normaal dat de verkoper een geschil begint.
Als ik na 10 dagen geen betaling ontvang stuur ik een mail,wacht nog 4 dagen,als ik dan nog geen enkele reactie krijg open ik een geschil.
Kopers die betalingsuitstel vragen,krijgen dat,maar kopers die op geen enkele mail reageren ...
Hoelang moet je volgens jou zitten wachten?
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

Siemenpoes: 10 dagen + 4 klinkt helemaal anders dan 'De verkoper kan na 4 dagen een geschil openen wegens niet-betaling en na nog eens 4 dagen zonder reactie wordt het geschil gesloten.
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

O.K persoonlijk vind ik die 4 dagen erg snel,maar als je een ticket doorverkoopt speelt de duur wel een grote rol.
Communiceren speelt een grote rol,ik vind het vooral vervelend bij kopers die helemaal niets laten horen.
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

incd
Community-lid
Sorry, maar communicatie tussen koper en verkoper wordt door ebay praktisch onmogelijk gemaakt! Wanneer je een object koopt, kan je welgeteld 1 maal via "betalen" een bericht naar de verkoper sturen. Wanneer je daarna nog contact wil opnemen krijg je automatisch de faq voor onbetaalde objecten. Je kan dan nog alleen contact opnemen met de verkoper door zijn profiel te gaan bekijken en dan een vraag te stellen. In de oude versie van "mijn ebay" kon je op eender welk moment contact nemen met de verkoper. Iemand die niet net iets verder zoekt word dus al heel vlug een slechte koper, met negatieve feedback tot gevold.
Ook voor internationale betalingen door middel van een overschrijving is de termijn van 4 dagen veel te kort. Als je informatie bij de bank vraagt geven zij zelf aan dat zo een betaling tot 5 WERKDAGEN kan duren. Dus als je donderdag iets koopt, en onmiddellijk de bankgegevens van de verkoper aanvraagt; die je gewoonlijk 1 dag later krijgt is al vrijdag. Voor de werkende mensen dikwijls te laat om nog naar de bank te gaan, via internet bankieren kan de betaling nog wel. Maar, de bank verwerkt deze betalingen zelden of nooit dezelfde dag! Dan is het weekend, op maandag word de betaling verwerkt, dus de vierde dag, maar voor de verkoper het geld op zijn rekening heeft kan dit nog 5 werkdagen duren, met als gevolg: als de verkoper wil heb je ondanks een snelle betaling toch een geschil voor onbetaald object aan je broek!
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

huwitte
Community-lid
#5
Wanneer je daarna nog contact wil opnemen krijg je automatisch de faq voor onbetaalde objecten.

Het is zoals bij sommige raadseltjes, voor het antwoord moet u helemaal naar beneden scrollen. Onderaan de bladzijde met de FAQ staat de knop om de verkoper te contacteren. Zie de (Duitstalige maar is ongeveer hetzelfde als het Nederlandstalige) bladzijde hieronder.





#5
termijn van 4 dagen veel te kort.
als de verkoper wil heb je ondanks een snelle betaling toch een geschil voor onbetaald object aan je broek!


Het is aan de verkoper om redelijk te zijn, in functie van de aangeboden betaalmethodes, in de termijn die hij kiest waarna een geschil geopend wordt (keuze ergens tussen 4 en 32 dagen na verkoop). Net zoals het aan de koper is om redelijk te zijn in de termijn na betaling waarna hij een PayPal geschil opent wegens niet ontvangen object.



Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

baseballrenegade
Community-lid
Hoe kan ik nu in godsnaam de verkoper contacteren ,als hij zelf niet met mij contact op neemt ? ! Er staat nergens een tel nr bij !! En via mail gaat blijkbaar ook niet meer ???? En ik ben blijkbaar niet de enige die daar zo over denkt 😞
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

En via mail gaat blijkbaar ook niet meer ????

Dit gaat wel nog, zie hierboven
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Contact opnemen met de verkoper

gerdien2000
Community-lid
Ik neem regelmatig contact op met verkopers.
In het scherm met het item staat rechtsboven onder Verkopersgegevens "Een vraag stellen".
Meestal krijg ik vlot een antwoord.

Als ik op vakantie ga en ik wil bieden, dan mail ik de verkoper en vraag ik of het goed is dat ik een paar dagen later betaal. Ik mail zelfs als ik 3 dagen na de sluiting pas kan betalen, want normaal betaal ik op de dag dat ik het object gewonnen heb.
Bericht 10 van 11
laatste antwoord