annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met de 60 dagen-beperking van Mijn Ebay

Ik heb een paar een object gewonnen dat uit China moest komen (met gratis verzending). Helaas geven ze daar tegenwoordig 40 of 60 dagen transport voor op. Dat wil dus ook zeggen dat ik niet mag klagen voor de opgegeven verzendtermijn verstreken is. Helaas vervalt na die termijn ook elke mogelijkheid om een transactieprobleem te melden. Als Ebay aanbiedingen toelaat met verzendtermijnen die kunnen oplopen tot twee maanden, dan mogen ze hiervoor op z'n minst toch de termijn voor feedback en klachten verlengen tot minstens 30 dagen na geschatte ontvangst, zoniet ontnemen ze mij elke mogelijkheid tot verweer. Is dat al eens aangekaart. Ik vind dit een behoorlijk ernstig probleem.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Probleem met de 60 dagen-beperking van Mijn Ebay

Ik heb hetzelfde probleem.

 

Kocht begin september iets (goedkoop) in China, en niets ontvangen, na dertig dagen koper terug gecontacteerd, ging opnieuw sturen en moest opnieuw 30 dagen wachten.

Dat was slim van hem natuurlijk. Intussen is een Paypal en eBay claim niet meer mogelijk, en ik kan zelfs geen negatieve feedback meer geven. 

 

Met alle Chinezen maar niet meer met den deze.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Probleem met de 60 dagen-beperking van Mijn Ebay

En ow ja, bij MasterCard zijn ze ook slimmer geworden, en daar aanvaarden ze enkel nog maar chargebacks voor niet geleverde goederen als ze besteld werden in de EU of de VS.   Blijkbaar waren er te veel klachten over aankopen in China en co.

 

Je staat dus gewoon nergens.  Enige wat je kan doen is bij Paypal een dispuut openen binnen de 45 dagen, ook al zegt de verkoper dat zijn levertermijnen langer zijn, spijtig voor hem dan.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Probleem met de 60 dagen-beperking van Mijn Ebay

Hier is een simpele oplossing voor. Wacht tot minstens 40 dagen na de transactie, maar zeker voor de 45ste dag. Open dan het dispuut op Paypal en dan heb je nog 20 dagen om het te rekken. Als je dan de claim indient, zijn er 60 dagen verstreken en kan je zeker zeggen dat de verzendtermijn van de verkoper overschreden is op het moment dat je de claim indient.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord