annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

dzjiemie
Community-lid

Een tijdje geleden kocht mijn vriendin een FAKE Abercrombie trui van een verkoper.


Dit werd gemeld aan Ebay, net zoals ik alle truien met objectnummer had "gemeld" maar Ebay verwijderde niet 1 trui, ik kreeg de melding dat het om een "franstalig" lid ging en de zaak dus behandeld moest worden door de franstalige collega's (???), er gebeurde dus niets...


Ik stuurde een email naar Abercrombie (officiële website) maar kreeg geen gehoor, eenzelfde email werd gestuurd naar een website (aanbevolen door het VERO-programma van Ebay) maar zoals steeds werd er niet gereageerd...


Conclusie:  de verkoper verkoopt lustig verder zijn/haar namaakkleding, verdient een hoop geld, Ebay verdient hier ook zijn percentage en wij worden om het tuintje geleid? Kan iemand mij zeggen wat er WEL werkt? Mvg.

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

Ik ben zakelijke verkoper en moet leven van de verkoop. Ik trek geen steun, geen ocmw, geen dopgeld, geen pensioengeld.


 


Wat mij dermate tegen de borst stoot is dat hier klikkers op EBAY zitten die te pas en te onpas "namaak" gaan aangeven waarvan ze niet eens weten dat het namaak is want op een foto kan je het niet steeds zien.


 


Ik heb ooit een ECHTE Delvaux portefeuille aangeboden waarmee ik naar Brussel gegaan ben naar de winkel en daar hebben ze mij gezegd dat het inderdaad om een echte exemplaar ging.


 


Een klikspaan heeft ervoor gezorgd dat mijn aanbieding verwijderd werd met alle gevolgen vandien dat ik een nota heb.


 


Die klikspaan die ik niet bij naam zal noemen is één van die vele "zwartwerkers".  Het is een vrouw die zegt dat ze voor de hobby haar gedragen kledij verkoopt maar als je naar haar aanbiedingen kijkt en haar feedback dan zie je dat dit niet klopt!  Die mevrouw verkoopt ALLE maten van schoenen, ALLE maten van kledij en ook vaak zelfs spik splinter nieuw.


 


Haar feedback gaat al tegen de 2000.


 


Dit is een voorbeeld van een nepzelfstandige die dus GEEN btw betaald, GEEN belastingen, GEEN sociale zekerheid en die nie gebonden is aan de terugname plicht die wij als zelfstandigen WEL hebben.


 


Ik ga niet klikken, deze vrouw zal wel eens ontdekt worden door de belastingen want ze hebben tegenwoordig een speciale afdeling om zwartwerkers op internet aan te pakken. 


 


In tijden dat we nu leven moet EBAY zelfs oppassen want ze creëren een platform om zwart te werken. Net zoals ze een platform bieden om NAMAAK te verkopen.


 


Dus, als EBAY zelf een dienst heeft om namaak op te sporen, OK,  als iemand met 100% zeker weet dat er nep verkocht en daardoor ondervind hij/zij rechtstreekse schade door concurrentievervalsing, dan ook OK.  Maar dat hier van die moraalridders zitten die zelf een zwarthandeltje hebben en zelf onfrisse zakens doen gaan klikken NIET OK !!!


 


Ik wil dan ook nog eens een oproep doen aan VEELVERKOPERS !   :   Mensen, wees niet NAIEF want de feedback verklikt alles!    Neem informatie en vraag een zelfstandigenstatuut aan of doe het in bijberoep met een btw nummer.  Speel het spel eerlijk.  Als je gaat aankopen om te verkopen om een eurootje bij te verdienen dan ben je handelaar en dan moet je je houden aan de wetten en plichten maar je hebt dan ook rechten.


 


Mensen die zo nu en dan eens wat verkopen omdat ze opkuis gehouden hebben, die iets verkopen uit hun privé, daar is NIETS MIS MEE, die mensen mogen zich niet aangesproken voelen.  


 


 


 


 

Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: Verkoper biedt FAKE Abercrombie aan en Ebay grijpt niet in na "melding"?!

schatjesenboefjes2008
Community-lid

Het is hier maar één schuldige en dat is EBAY!! Aanbiedingen zomaar verwijderen zonder ook maar enig bewijsmateriaal KAN NIET!!!


Maar zoals gewoonlijk op ebay worden de kopers in de watten gelegd en worden de verkopers altijd maar bestookt met regeltjes die ze te pas en te onpas toepassen. Ik heb zowel een zakelijk als een privé-account, ik verkoop al sinds 2004, dus ik heb echt al heel wat meegemaakt op ebay!!! Sterrenfraude is ook zoiets..... Kopen en niet betalen wordt (denk ik) aanbevolen door ebay! Ik heb een koper gehad die drie dingen kocht en niet betaalde en dit bij nog 2 andere verkopers ook deed. Nog steeds niet geschorst??!!! Ik snap het niet meer hoor, we hebben nochtans allemaal geschillen ingediend, de koper kocht 2 tot 5 items bij iedere verkoper. Dus ik denk genoeg redenen om deze te schorsen!! Ik wordt wel voor 7 dagen beperkt en dit terwijl ik NIKS misdaan heb, nee een concurent die me een loer wil draaien.... terwijl ik merken verkoop waar niet eens namaak van bestaat!!!

Bericht 12 van 12
laatste antwoord