op 08-11-2010 13:14
Ik bracht een bod uit op 2 itemsn van een verkoper. Uiteindelijk win ik 1 item. Ik stuur binnen de 10 minuten een mailtje om zijn gegevens te krijgen om alles verder af te handelen. Na 2 dagen stuur ik opnieuw een vriendelijk mailtje... nog geen antwoord. Bij de 3de mail heb ik gewoon gevraagd of hij het item nog wel wilt verkopen, maar ook hier geen reactie.
Ondertussen ben ik verplicht geweest hetzelfde item in de winkel te gaan halen want ik moest verder kunnen werken.
Ik kan een geschil opstarten... maar gaat dit helpen?
Kan ik hem een negatieve feedback geven zonder dat de gans groot is dat hij hetzelfde doet?
op 08-11-2010 18:35
Ik kan een geschil opstarten... maar gaat dit helpen?
Kan ik hem een negatieve feedback geven zonder dat de gans groot is dat hij hetzelfde doet?
Een geschil zal waarschijnlijk niet helpen, maar het is best de juiste procedure te volgen, dus toch maar een geschil openen.
Als daar geen reactie op komt, kan je gerust negatieve FB geven, verkopers kunnen geen negatief of neutraal geven, enkel positief.
op 09-11-2010 08:50
U zult geen geschil kunnen openen omdat u het object niet betaald hebt. U kunt een verkoper die weigert te verkopen wel melden via de link in volgende tekst. eBay vraagt daar echter een bewijs aan toe te voegen dat de verkoper weigert te verkopen aan de voorwaarden in de aanbieding.
Als een verkoper weigert een transactie te voltooien terwijl u nog niet hebt betaald of de betaling is teruggestort, kunt u de verkoper melden. Voeg aan de melding een kopie van de e-mail toe waaruit blijkt dat de verkoper weigert de transactie te voltooien. Kopieer hierbij de volledige berichttekst.
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/seller-non-performance.html
Zie daar onder “Aanvullende informatie”.
En voor het geven van passende feedback voor deze transactie, als ik het al zou doen zou ik daar niet te vlug mee zijn, daar hebt u nog alle tijd voor. Gaat het over die aankoop van 1 euro, kunstkoraal, alleen afhalen bij de verkoper? Dit is een Franstalige aanbieding. Kan zijn dat er een taalprobleem is als u uw mailtjes niet in het Frans stuurt of misschien is er een ander e-mail probleem. Buiten e-mail hebt u normaal gezien ook het telefoonnummer van de verkoper gekregen.