annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bestaat Ebay België nog ?

Als ik nu spullen zoek, specifiek in België  ... hoe ? Zelfs als ik enkel "België" aanklik dan kom ik nog uit bij de internationale spullen. Dat werkt gewoon niet meer ?

 

Vind ik maar niks. En als ik nu wat wil verkopen met enkel afhalen, dus voor België, vinden de mensen mijn spullen dan ?

 

Ik stel voor dat Ebay gewoon hun Belgische domeinnaam opzegt, toch overbodig blijkbaar.

 

Jammer.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: bestaat Ebay België nog ?

Stel mij ook die vraag ... er zijn bijna geen veilingen meer van Belgische particuliere verkopers ... het aanbod stelt zo goed als niets meer voor ... bijna uitsluitend nog professionele verkopers ... kocht makkelijk 200 items per jaar op Ebay van particuliere verkopers ... nu bijna niets meer ... heb de indruk dat de particuliere verkopers eruit moeten, terwijl zij Ebay nochtans groot gemaakt hebben .. tot voor een paar jaar gold voor veel verzamelaars als regel "als je het niet vindt op Ebay, vind je het nergens" ... denk dat de beperking tot 75 gratis aanbiedingen per maand voor particuliere verkopers meer slecht dan goed gedaan heeft ...

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: bestaat Ebay België nog ?

Wij hebben met tal van zakelijke verkopers maandenlang discussies gehad.  Wij zagen het aankomen en hebben het voorspeld.  Ebay heeft zoveel belangrijke signalen gekregen en tips van ons maar daar hoog in hun ivoren toren waren ze blind en doof.

 

Ebay België stelt dus inderdaad niets meer voor heeft veel van z'n pluimen verloren.

 

Als je zoekt naar items krijg je onmiddellijk buitenlandse aanbiedingen, heel specifiek enkele buurlanden en het valt op dat zovele andere landen nooit zichtbaar zijn.

 

Er was een grote discussie over de zichtbaarheid.  Franstalig België kon de aanbiedingen niet meer zien van Vlaanderen en vice versa.

 

 

Ik stond ooit ook met 100 tot 150 artikelen online en was m'n zaak aan het opbouwen, echter het beleid, nieuwe reglementen en het omslachtig systeem in vergelijking met andere 2de hands sites deed roet in het eten.

 

Ebay denkt dat ze modern zijn, dat alles makkelijker gaat als verkoper om te plaatsen maar dit is niet zo.  Ze zitten echt wel vast in hun eigen gelijk.

 

Vroeger was hier een moderator "Martijn" en daar kon je wat aan vragen, er was begrip, maar op een gegeven moment was ie weg.

 

We hebben hier feiten aageklaagd en er gebeurde niets. Integendeel werden we zelf geviseerd in wat we op dit forum schreven.

 

Het is een zeer zeer zeer spijtige situatie en ik begrijp niet dat het zo kunen lopen is met Ebay.   Naar het schijnt heeft Ebay de tweedehands site 2dehands.be overgekocht.   Het is me een raadsel waarom ze dit gedaan hebben.

 

Ebay was iets prachtigs, ik had daar heel goeie vooruitzichten op, ik wou echt een heel grote zaak uitbouwen, maar het heeft niet mogen zijn.

 

Veel zakelijke verkopers hebben hun weg ergens anders gevonden en Ebay de rug toegekeerd.  Het enigste wat ik nu nog online zet is bepaalde artikelen waarvan ik bijna zeker ben dat ze zullen verkocht worden.  Het is een kostelijke onderneming om duizenden artikelen online te plaatsen op Ebay.  Vandaar, er zijn interessantere sites momenteel.

 

Zeer spijtig.   Ik wou dat het anders was, dat Ebay echt een serieuze zakenpartner was.

 

Mijn voorstel aan Ebay is:  

 

1)   GRATIS onbeperkt plaatsing  

2)   Keuze op welk tijdstip je wenst dat de veiling stopt.  

3)   Slechts met 1 klik je aanbieding opnieuw plaatsen/verlengen

4)   Vaste commissie kost van 5 %  (niet meer)

5)   Min. 50 foto's GRATIS kunnen plaatsen

6)   STOP de verplichting voor paypal buitenlandse kopers.

 

Als het op Delcampe kan, moet het hier ook kunnen.

 

Ik sta momenteel met bijna 1500 artikelen online op Delcampe, kost me 0 euro. Zeer éénvoudig verlengen en enkel commissie bij verkoop.  nnen plaatsen.

 

Inderdaad, in tal van rubrieken stelt EBAY.BE  totaal NIETS meer voor.  Ze zullen het geweten hebben.  Ebay moet eens beseffen dat de Vlaming, de Belg, de Waal een andere mentaliteit heeft dan een andere nationaliteit.    Wij willen vooral GRATIS kunnen plaatsen.

 

 

Johan

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: bestaat Ebay België nog ?

Het hoeft voor mij niet gratis te zijn maar als ik op zoeken in " België " druk had ik graag spullen in België gezien ... niet dus.

 

Ebay 2dehands.be gekocht ? Het hoeft niet persé slecht te zijn, marktplaats.nl is ook van Ebay en daar is behoorlijk wat te vinden. Als het waar is vind ik het anderszijds wel vreemd dat Ebay eerst Ebay.be om zeep helpt om dan een goeddraaiende 2dehands.be te kopen ?

 

Vreemd allemaal.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord