annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

opgelicht voor iphone 4 of playstation 3 ??

hallo,


 


op 12 juli kocht ik een iphone 4 bij deze persoon, ik ga zijn naam nog niet noemen omdat ik 100% zeker wil zijn eerst, ik betaalde de iphone direct de zelfde dag, 2 dagen later kreeg ik reeds een bericht dat hij de betaling ontvangen had, en maandag kreeg ik dan bericht dat hij verzonden had met een speciale koerier dienst vanwege de te hoge verzekeringskosten. vandaag vrijdag nog niks ontvangen kreeg ik argwaan en wat blijkt nu :


zijn feedback van 100% naar 97 dmv 4 slechte feedbacks op een dag tijd, ook heeft hij zijn feedback prive gemaakt, ik kan dus niet zien wat de 4 slechte feedbacks zijn, maar voel meteen nattigheid, op mails antwoord hij niet meer, en de dame aan de helpdesk van ebay wil me niet helpen, zegt dat ik klacht moet neerlegen bij e politie.


na even zelf onderzoek heb ik gezien dat hij gedurende de periode 10 juli tot 19 juli


14 van deze iphones heeft verkocht, alsook maar liefst 42 playstation 3 consoles, alles samen voor een totaal bedrag van maar liefst om en bij de 18000 euro.


als nog iemand gedupeerd is door deze persoon had ik het graag geweten om te zien welke stappen we kunnen zetten

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Re: opgelicht voor iphone 4 of playstation 3 ??

Dit lijkt me oplichting eerste klas.


 


Laat me raden. Een nieuwe verkoper op Ebay met weinig of geen feedbacks en de feedbacks die die wel had waren als koper, biedt splinternieuwe Iphones en PS3's aan aan 1/2 - 1/3 van de normale winkelprijs?


 


Er is een gulden regel:


 


ALS ER IETS TE MOOI IS OM WAAR TE ZIJN, IS HET OOK NIET WAAR.


 


Er zou vertraging op de levering kunnen zittten met het verlengde weekend. Misschien kocht je dit ook in het buitenland. Maar...


 


De verkoper die weigert om te antwoorden, verschillende negatieve feedbacks op korte tijd, feedback die privé gemaakt wordt,... dat belooft niet veel goeds.


 


Als je via PayPal betaalt hebt, zou ik direct een geschil starten. Wordt je item één van de dagen nog geleverd, sluit je het geschil en is er geen vuiltje aan de lucht.


 


Gezien je schrijft dat de verkoper na 2 dagen je betaling ontvangen heeft, vermoed ik dat je via overschrijving betaalt hebt. Rekeningnr. noteren en eventueel alle andere gegevens waarover je beschikt, kopietje van je rekeninguittreksel, print out van de Ebayveiling en zo vlug mogelijk klacht gaan neerleggen bij de politie.


 


Stuur de verkoper eventueel een bericht met een ultimatum: bewijs van verzending bezorgen (zo'n pakket verstuurd via een koerierdienst zou normaal gezien een traceernr. moeten hebben) of klacht bij de politie.


 


Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar ik vrees dat je opgelicht bent. Ik heb enkele jaren geleden zelf een gelijkaardig geval voorgehad. Alles ging goed tot ik de betaling deed. Nadien geen enkele reactie van de verkoper. Die zijn account was enkele dagen laten niet meer actief.


 


Ik kan u enkel aanraden dit niet op zijn beloop te laten. Ga direct klacht neerleggen bij uw lokaal politiekantoor. Geen E-cops. Die gaan u waarschijnlijk toch maar doorverwijzen, waardoor er alleen maar tijd verloren gaat.


 


Gezien die verkoper pertinent weigert om te antwoorden, zou ik morgen reeds klacht gaan neerleggen. Wordt uw item maandag alsnog geleverd, meld je dit gewoon bij de politie en case closed. Hoe langer je wacht hoe meer tijd die heeft om met de noorderzon te verdwijnen.


 


Veel succes allezins. Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik. Ik heb indertijd klacht neergelegt bij Ecops. Bericht ontvangen dat die voor toegankelijk verklaard was. Een heleboel paperassen moeten invullen die ik bij mijn lokaal politiebureau moet binnen brengen. Dossier geopend, onderzoek gestart, maar mijn centen heb ik nooit teruggezien.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Re: opgelicht voor iphone 4 of playstation 3 ??

f1ralfy
Community-lid

Hello

I also bought an iphone this crook.

The police told me that it is a known crook

The police advise all purchasers of iPhone and PS3 this seller to make a complaint to the police as soon as possible.

It will be difficult to find money



oliver

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Re: opgelicht voor iphone 4 of playstation 3 ??


volgens die andere gedupeerde klopt zelfs zijn adres en alles, dus ik denk er sterk over om hem een bezoekje te brengen alvorens naar de politie te stappen.



 


Wees daar toch maar voorzichtig mee!


Ik zou in dit geval toch wel de politie contacteren gezien het mogelijks om frauduleus handelen op grote schaal gaat.


Maar goed, misschien toch in de toekomst ook wat opletten bij dergelijke transacties... een verkoper met een particuliere account die zomaar eventjes meer dan 20 dergelijke artikelen aanbiedt, dat roept toch op zich al een pak vragen op???


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Re: opgelicht voor iphone 4 of playstation 3 ??

ondertussen 11 slechte feedbacks, en worden hier posts verwijdert... oplichters worden beschermd of wat ?



topic bij de franstaligen waar al meer dan 7 gedupeerden op reageerden is zelfs helemaal verwijderd.



onderneem dan zelf actie ebay !!

Bericht 5 van 5
laatste antwoord