annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

Het antwoord is direct: onmogelijk te voorkomen.
Jammer dat hier de macht van het geld doorslaggevend is.
Sinds een klein jaar is het mij onmogelijk om nog een bod uit te brengen op een bepaald soort objecten ( tenzij met direkt kopen ).Telkenmale word ik door één en dezelfde persoon overboden ... wat zijn goed recht is. Maar ondertussen is wel duidelijk dat het voor persoon X enkel en alleen te doen is om mij te overtroeven en aankopen voor mijn verzameling te ontzeggen . Soms gebeurt het dat er een "derde" in het spel is ( vermoedelijk vriend of kennis of tweede account ).
Als je persoon X zijn feedback's bekijkt valt het al snel op dat er meerdere identiek dezelfde objecten ( bij dezelfde aanbieder) gekocht werden en waar ik meestal als enige bieder bezig was.De "derde" in het spel heeft momenteel 13 feedback's verspreid over een goed jaar ... en alle 13 zijn overbiedingen van ondergetekende.Kan geen toeval meer zijn. In dit ganse verhaal heb ik een vaag vermoeden waar het schoentje wringd en daar is jammer niets aan te doen. Toch zou ik graag mijn hobby verder willen zetten , maar gigantische woekerprijzen zijn niet aan mij besteed. ( eBay zal hier wel bij varen ! ) Ik weet dat dit verhaal geen aarde aan de dijk zal brengen; maar het moest toch eens van m'n hart.
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

Als die persoon in kwestie 13 feedbacks heeft van 'overbiedingen', dan heeft hij wel 13 keer effectief moeten kopen en betalen ...

Een beetje een dure grap, enkel uit pesterij ! 😄

Ik vrees dat het hier eerder gaat om een collega die wat meer geld aan zijn hobby wil besteden dan jij ...





Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

Ter verduidelijking , persoon X was mijn vroegere collega-verzamelaar die kapitaalkrachtig genoeg is om zelf serieuse bedragen te besteden aan biedingen. Maar vermoedelijk toch nog een beetje fierheid tegenover de ( lees: dezelfde )lokale gemeenschap heeft om niet door te gaan als haai.Daarom de derde persoon die handelt in opdracht van persoon X. Alle betalingen zullen uiteindelijk toch door persoon X gebeuren.
En dat wil ik nu graag achterhalen opdat deze vorm van pesten uiteindelijk eens ophoudt !!! Ikzelf heb ondertussen een prachtige verzameling opgebouwd ( sinds 1990 !!) en X is begonnen sinds hij mij kent met alle gevolgen vandien. Daarom ken ik X zijn verzameling door en door en weet ik dat hij biedt ... gewoonweg voor de fun om ondergetekende de pas af te snijden , want zijn gewonnen objecten verdwijnen toch in een kartonnen doos.Wat zeker bij mij niet het geval is.Ik ben een verzamelaar in hart en nieren ... en dat wil ik zo houden tegen betaalbare prijzen.
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

huwitte
Community-lid
Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

Dit is toch gemakkelijk te voorkomen door op voorhand te beslissen hoeveel u maximaal wil betalen en breng dan in de laatste seconden van een veiling uw bod uit (sniping) zodat er niemand meer tijd heeft om te reageren op uw bod. Dit bieden in de laatste seconden kan handmatig of automatisch (sniper programma).



Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

belgostamp
Community-lid
ga naar www.bidnapper.com en leer snippen, veel succes
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

belgostamp
Community-lid
snipen natuurlijk, typfoutje
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Overbieden als pesterij ... hoe voorkomen ?

quasi9522
Community-lid
Je accountje is te groot om te gebruiken al koopaccount met bieden.Zeker wanneer er andere verzamelaars dezelfde items willen.
Mijn oplossing :een nieuw accountje maken .Hiermee bied ik dan 1€ en daarna stop ik tot wanneer het afloopt,of volgen.Je kan dan kijken wie er ook het item wil (via de fb-score).
In de biedgeschiedenis sta ik dan als "ongevaarlijke bieder" terwijl de gegevens van het item wél in mijn "mijn ebay" staan.Je tegenbieder moet dus altijd opletten op al zijn verzamelitems ,ook voor 0-feedbackertjes (hij weet immers niet op welke jij aan het meebieden bent).Ergens zal hij wel even niet opletten en dan verliest hij de bieding.
ps :zelf ben ik zo al enkele biedingen mislopen door 0-fb'ertjes....
Het herkennen van echte en "fake" 0-feedbackers is een moeilijker én tijdrovende bezigheid dus moeilijk vol te houden voor verschillende items.

Alleen beginnen met bieden wanneer het item afloopt of met snipers.
Bericht 7 van 7
laatste antwoord