annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat kan men hier aan doen ?

Een maand geleden koopt er iemand bij mij wat spullen en hij belt me persoonlijk op om te zeggen dat hij de spullen zelf zal komen ophalen. Hij zegt aan de telefoon dat hij via paypal betaald heeft en terzelfdertijd controleer ik dat en het klopt de betaling is gedaan via paypal. Volgens mij is alles in orde.


De persoon in kwestie komt de spullen ophalen, lijkt een vriendelijke mens en koopt ondertussen nog iets anders en betaalt het zelfs cash. Ik laat hem wel de factuur van de spullen ondertekenen dat hij deze heeft ontvangen, met een bericht op de factuur : 'Voor ontvangst op ' en een handtekening.


14 dagen later krijg ik plots doodleuk een bericht van paypal dat ze niet aan hun geld geraken van de persoon en dat ze de transactie geblokkeerd hebben. Ze vragen bewijzen dat ik de goederen geleverd heb. Ik stuur dus de ondertekende factuur op omdat dit het enige bewijs is dat ik geleverd heb aangezien de persoon het zelf is komen halen.


Nu, vandaag krijg ik doodleuk het bericht van paypal dat ze het bedrag hebben teruggestort voor mijn eigen veiligheid ! Dus, ik ben mijn geld kwijt en mijn goederen ook !


Kan ik hier iets aan doen, of is dat vechten tegen de bierkaai ? Hoe zit het met verkopersbescherming ? Kan dit zomaar, ik lever mijn goederen, de transactie is voltooid met paypal, dus in principe moet men dan direct leveren, maar 14 dagen later komt men plots af dat paypal niet aan zijn geld geraakt, dus we nemen het terug af van de verkoper !


Oh ja, bijkomende info, vooraleer jullie zeggen om contact op te nemen met de koper, gegevens die ik achteraf allemaal opgezocht heb natuurlijk : adres is een adres van een bedrijf die doet in ramen en kent de mens in kwestie niet, de telefoonnummer waarmee hij me gebeld heeft is niet zijn telefoonnummer maar van een korfbalclub die deze persoon dus ook niet kennen en op de koop toe is de persoon zelfs niet meer ingeschreven op ebay.

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: wat kan men hier aan doen ?

de link is door de moderator verwijderd en ik ga dit dan ook niet doorgeven...


Maar ik kan bevestigend zijn op beide vragen...paypal ziet dit als betaald, dus geeft die dat ook zo door aan ebay... wij hebben het hier 2x getest.

Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: wat kan men hier aan doen ?

sharknose_78
Community-lid

Dat lijkt me dan toch wel een stevige beveilingslek geweest te zijn ... hopelijks is dit ondertussen wel al opgelost.

Bericht 12 van 12
laatste antwoord