annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Ik vraag mij af of ik iets niet goed begrijp of wel.

 

Het geeft mij althans een zeer enge gedachte dat je als verkoper gestraft kan worden in de toekomst door de handeling van een ander.

 

Je bent een topverkoper, je hebt een zeer duidelijke communicatie wat betreft je aangeboden goederen, je verzendkosten, je terugstuurbeleid.

 

Je doet 100% je best om de allervlotste en snelste communicatie te hebben met je koper.

 

Het bewijs daarvan is een ellenlange feedback van duidelijk zeer tevreden kopers.

 

Opeens is daar een koper die het niet goed meent, hij koopt maar betaald niet, met de beste wil van de wereld wil je in dialoog gaan met die koper maar hij geeft geen teken van leven.   Je zit jezelf te frustreren want je wilt het spel perfect spelen.  Gevolg, de koop moet geannuleerd worden.

 

Resultaat, je krijgt een "slecht punt" van Ebay want jij, als verkoper hebt je best niet gedaan.  De koper GAAT VRIJUIT.

 

 

 

 

Kijk lieve mensen van Ebay,  ofwel heb ik echt niet goed gelezen en zit ik verkeerd en zou ik graag hebben dat iemand dit van jullie eens rechtzet en mij verteld hoe het juist in elkaar steekt.

 

Ofwel, lieve mensen van Ebay, is dit wel het juiste nieuwe beleid en ligt het aan mij, dat ik wellicht met verkeerde ideeën zit, dat ik niet meer mee met m'n tijd ben.

 

Ik hoor het graag.

 

 

 

Johan

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Ik ken enkel maar Frits zijn ondervindingen bevestigen.

 

De éne na de andere annulering, vandaag 3stuks, en deze keer met ebay-berichten,

het kan toch niet anders dan dat ebay dit heeft gecommuniceerd naar hun klanten?

 

Maw. wij zijn nu de dupe van het annuleren van de kopers? Is toch een omgekeerde wereld?

 

Bericht 21 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Hun uitleg waarom ze bij annulaties op vraag van de koper een defect geven is vrij simplistisch:

 

Geannuleerde transacties:

- eBay redeneert op deze manier dat, wanneer een koper een geschil wilt annuleren, dat dit reeds met een rede is. Hierdoor worden dit soort geschillen ook meegeteld in het percentage. Echter begrijp ik uw redenering volledig, daar u hier niet altijd controle over heeft. Om dit percentage te kunnen vermijden of verlagen, dient u in plaats van een geschil voor transactie annuleren, een geschil voor een Onbetaald object te openen. Geschillen voor Onbetaalde objecten worden niet meegerekend als defecte transacties, daar het de schuld is van de koper wanneer zij een object niet betalen

 

(letterlijk citaat uit één van hun mails van vorige week)

 

Dit vind ik dus om te huilen met de pet op!!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 22 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Oei, ik zie dat ik in herhaling val, sorry daarvoor, 't zit waarschijnlijk te hoog.

De tip van het annulatierecht is iets waar ik tot op heden nog niet aan dacht maar wel degelijk een goed argument!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 23 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst.

 

 

Ebay mag onderzoek gedaan hebben naar wat ze willen om te bepalen wat wel en wat geen defect oplevert. Maar dit is de wet. Punt!

 

Dus als een koper na een paar dagen van gedachte verandert en de koop wil annuleren zou dit als verkoper geen enkel negatief gevolg mogen geven. Als dit wel zo is, is dit voer voor de economisch inspectie en/of Test Aankoop.

 

Ebay heeft volkomen het recht om hun regels te bepalen op hun eigen verkoopsplatform, maar als puntje bij paaltje komt moeten ze zich wel aan de Belgische wetgeving houden. Een verkoper straffen omdat een koper zijn aankoop wil annuleren KAN NIET!!!

 

Dat mag u in uw volgende communicatie aan Ebay laten weten met de groeten van een unhappy Ebay seller.

 

http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/Marktreglementering/Handelspraktijken/Verkoop_op_afstand/#....

Bericht 24 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Waw... na meer dan 4 weken heb ik vandaag een reactie gekregen van ebay en belden ze me zelfs persoonlijk op!!!

Eerst kreeg ik een hele uitleg van de man aan de andere kant van de lijn met allerlei zaken die ik wel al langer weet en heel veel "ik begrijp dat je ontgoocheld bent, maar..."

We kennen dit allemaal wel hé?

 

Hij bestond er zelfs in om te vermoeden dat ik mij niet teveel zorgen moet maken want vanaf november zou ik terug topverkoper worden als mijn status zou evolueren zoals nu (ik heb inderdaad vorig jaar in november een groot gedeelte van mijn annulaties met wederzijdse toestemming maar op vraag van de kopers zelf) gehad.

 

Nu heb ik daarnet nog eens mijn verkopersprestaties bekeken en zie ik nu een nieuwe link met allerlei tekst en uitleg en als ik daar naar de annulaties ga zoeken, staat daar wel degelijk dat je voor zelf opgestarte annulaties een defect krijgt en wordt ook vermelding gemaakt van de annulaties met wederzijdse toestemming.

Enkel de annulaties opgestart door een koper zouden niet meer meetellen maar volgens mijn bescheiden mening kan de koper dit zelfs niet eens!!!

 

Nu, wat ik ondertussen ook zag is dat als je 400 transacties op 3 maand hebt, de evaluatieperiode geen jaar maar slechts 3 maanden beslaagt...

Ikke hopen dat ik er zo alsnog onderuit zou kunnen en eens gekeken hoever ik sta en alweer een extra ontgoocheling: ik zit aan 393 transacties maar niet alle zijn met feedback. Ik weet dus niet of ze evanueren op basis van effectieve verkopen of het aantal verkregen feedbacks. Plus: voor 31/7 (de cruciale datum) heb ik ook nog eens een 20-tal verkopen die vervallen...

Mijn enige hoop is dan ook dat ik tussen vandaag en 31/7 nog een 25-tal objecten kan verkopen via eBay.

 

Ik hoop dat dit alsnog lukt, zoniet ben ik dus vanaf 1/8 geen topverkoper meer tot november zeker? Gefrustreerde smiley




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 25 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Ik trek het mij niet meer aan, als ik goeie spulen heb waarvan ik weet dat ze op Ebay wellicht beter zullen verkopen (zoals medailles)

dan op een andere site dan doe ik dat maar.

 

Voorlopig is voor mij de tijd voorbij om van alles en nog wat te plaatsen. Ik bedoel daarmee dat ik m'n kosten zo extreem laag mogelijk wil houden want als je lukraak alles online zet is je winst vaak terug weg in plaastingskosten.   Ik had ook ooit een winkel maar ben dit ook gestopt.

 

Dus, ik "gebruik" Ebay enkel voor artikelen waarvan ik weet dat ze meer kans maken dan op andere sites.

 

Al de rest kan mij echt gestolen worden, powerseller, topverkoper, .... was daar vroeger ook zo bezeten mee bezig maar de teleurstelling is des te groter als het dan niet lukt.

 

Nu sta ik met een 10 tal artikelen online en bedoeling is dat ze allemaal verkocht zullen worden. Heb na deze spullen niets meer liggen, dan is het weer even gedaan, tenzij ik wat vind hier of daar ....

 

Bericht 26 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Awel Johan, vinde bij mij niet zo'n 30 objectekes die kunnen nuttig zijn? Desnoods pas ik wa prijzekes aan om ze herverkoopbaar te maken zulle Smiley Tong

 

Neen, serieus... ik heb het gisteren ook nog aan die ebay-medewerker proberen uitleggen dat ik nu eenmaal het probleem heb dat ik hen nodig heb omdat ik hoofdzakelijk internationale verkopen realiseer en deze nooit uit andere kanalen kan halen.

En echt Johan, ik heb ook in het verleden andere verkoopsites geprobeerd hoor maar had daar hoofdzakelijk werk met het afhouden van vele te lage bieders dan van effectieve kopers, dus bleef er maar één kanaal over en dat was ebay




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 27 van 27
laatste antwoord