annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 127
laatste antwoord
126 ANTWOORDEN 126

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

nee dank je ebay; 20 cent is veel te veel. Het duwt prijzen de lucht in, onnodig en dat in tijden van crisis. Dingen die er lang opstaan betekent niet dat ze slecht zijn, maar gewoon dat toevallig de juiste man niet is gevonden. Net doordat er veel opstaat, is de kans groter dat je iets vind op het moment dat je iets zoekt. Veel interessanter, maar ebay is enkel op geld op uit blijkbaar.
Bericht 81 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Natuurlijk is eBay op geld uit, het is namelijk geen VZW hé! 

Bericht 82 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Toch verliest Ebay.be nu duizenden euros per dag omdat al die particulieren nu stoppen met aanbieden (en verkopen),

dus ik vraag me af of ze dit niet snel terug gaan zetten naar gratis aanbieden.

 

Ik denk niet dat de mensen die dit voor hun beroep doen veel schade hadden door de particuliere aanbieders.

Zij hebben veel meer mogelijkheden om te verkopen en moeten als ik het goed heb maar 1 cent per item betalen,

en ze bieden meestal andere dingen aan dan de particuliere verkopers.

Terwijl ze mij 35 cent per item aanrekenen.

En de kans dat ik iets verkocht op Ebay was zowieso al maar 2 percent,

dus tel uit je verlies met 35 cent aanbiedingskosten.

Bericht 83 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Zijn er hier die toegang hebben tot de dagelijkse omzetcijfers van eBay België of zo met al die beweringen dat ze er aan verliezen?

Bericht 84 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Ik niet, maar dat is toch logisch , niet ?

Honderd duizenden items per dag die niet meer aangeboden worden kunnen toch ook niet verkocht worden

en brengen dus toch ook niks op voor Ebay , of wel ?

Bericht 85 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Inderdaad. Ze zijn hun eigen ruiten aan het ingooien bij Ebay.be

Bericht 86 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Van de 1000 gratis veilingen die geplaatst werden, zijn er nauwelijks die verkocht werden. Ebay verliest hier quasi niets op gezien ze niets verdienen op gratis veilingen die niet verkopen. Het bespaart hun nu heel wat server ruimte.

 

Ik snap echt de commotie niet. Of je plaats sporadisch iets op Ebay en dan zijn 75 veilingen voldoende. Wil je meer aanbieden, open dan een shop. Dan kan je tegen kleine kostprijs voor 30 dagen aanbieden. Als je veel aanbiedt en € 20 - € 30 winkelabonnement kan er niet vanaf, dan moet je echt uw zaken eens herbekijken want dan ben je volledig fout bezig.

Bericht 87 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Maar het zijn geen "zaken" voor ons , het is maar een hobby.

2000 dingen aangeboden, telkens maar voor 3 of 5 dagen gelist en dan telkens opnieuw opgezet.

Heeft me vorig jaar toch meer dan 4000 euro opgebracht en dat vond ik een mooie som.

Ben ook naar de economische inspectie geweest en ik was perfect legaal bezig.

En ondertussen kon ik dus een deel van mijn verzameling kwijt, zonder veel onkosten.

Bericht 88 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Sommige reacties hier zijn werkelijk te gek om los te lopen! Dus iemand die gans zijn leven iets verzameld heeft en nu zijn verzameling weg moet doen omdat hij bvb naar een rusthuis moet, die moet dan maar een winkel openen voor 20 Euro/maand? Of anders met het nieuwe systeem van 75 items per maand 10 jaar wachten tot alles verkocht is?

Bericht 89 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@gamewalhalla-be schreef:

Van de 1000 gratis veilingen die geplaatst werden, zijn er nauwelijks die verkocht werden. Ebay verliest hier quasi niets op gezien ze niets verdienen op gratis veilingen die niet verkopen. Het bespaart hun nu heel wat server ruimte.


ebay WINT hier ook niks mee. Die serverruimte daar zou ik me echt niet te veel van voorstellen. Als ze een deftige database gebruiken (en dat verwacht ik wel) dan gaan een paar honderd miljoen items minder echt geen significante winst opleveren.

 

Nee, deze zet heeft niks te maken met kostenbesparingen voor ebay.

 

 

Bericht 90 van 127
laatste antwoord