annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 127
laatste antwoord
126 ANTWOORDEN 126

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

En we vergeten hier nog het belangrijkste. We hebben het hier allemaal over de verkopers. Heeft het hier iemand al eens bekeken uit de ogen van de koper??? Wat denk je dat de kopers hiervan vinden???

 

Wel niet mijn woorden maar de woorden van mijn klanten:

 

Kopers waren het kostbeu om dagelijks door honderden en honderden veilingen te bladeren. Dezelfde veilingen die ze al maanden aan een stuk zien passeren. Velen hebben Ebay dan ook volledig links laten liggen omdat een kat hier haar eigen jongen niet meer terugvindt. Ze kunnen ook niet meer de koopjes doen van vroeger want al die veilingen worden toch gestart aan een Nu Kopen prijs.

 

Waarom denk je dat de verkoop op Ebay niet meer marcheert? Waarom denk je dat er zo veel kopers wegblijven?

 

Crisis??? Als de verkoop overal zo hard ineengestort was als op Ebay was gans België nu failliet.

 

Ik heb al een hele resem klachten ontvangen van mijn vaste klanten. Die ergeren zich daar dood aan en vroegen mij of ik een methode wist om de aanbiedingen van bepaalde verkopers niet meer te zien of om enkel effectief de nieuw aangeboden objecten te zien.

 

Daar zijn er ondertussen veel van die Ebay volledig links laten liggen. En die gaan niet terugkomen omdat er nu op Ebay plots een paar zaken veranderd zijn.

 

Dan mag jij als verkoper nog 1.000.000 aanbieden. Als ik die aanbiedingen niet bekijk, kan jij die niet verkopen. En dat is nu net wat er gebeurd. Kopers blijven massaal weg omdat ze zich doodergeren. De veelaanbieders blijven Ebay volspammen en blijven spammen al verkopen ze maar 1 op de 100.000 items. En het enige wat ze bereiken is dat ze nog meer kopers wegjagen.

 

Dan heb je effectief de sporadische verkoper die hier eens iets aanbiedt zoals die gewend is van vroeger: startbod van € 1 met de hoop dat er geboden wordt. Vaak is de verkoopprijs gelijk aan het startbod. De kopers blijven weg en hun aanbiedingen verzinken in het niets tussen al de rest. Die verkoopt dus sterk onder de prijs, betaalt verkoopscommissie en misschien PayPal. Wat gaat die verkoper de volgende keer doen denk je? Alles, maar niet meer te koop aanbieden op Ebay.

 

Voor mij persoonlijk zijn dit wel de verkopers waar ik al de beste koopjes gedaan heb. Dan spreek ik niet in prijs, maar gewoon zaken die aangeboden worden die je anders bijna nergens tegenkomt.

 

Zijn er hier slachtoffers. Ja zeker. In principe heb ik niets tegen die gratis veilingen op voorwaarde dat dit systeem niet zou misbruikt worden. Nu zitten er een aantal hardnekkige veelaanbieders tussen die de boel voor gans de rest vergallen. De sporadische verkoper blijft weg omdat hij niets meer kan verkopen of sterk onder de prijs. Kopers hebben stilzwijgend al laten weten wat ze ervan vinden.

 

Je kan dit perfect vergelijken met Ka...a. Een paar jaar geleden is die site overgenomen en hebben ze het uiterlijk veranderd. Veel van de subcategorieën werden afgeschaft met als gevolg ook één totaal onoverzichtelijk boeltje. Hoeveel klachten zijn er toen geweest?

 

Wat mij betreft is hier maar één winnaar uit de bus gekomen: 2dehands.  En die is effe geleden overkocht door Ebay.

 

I rest my case...

 

PS: voor degenen die denken dat de situatie enkel voor Ebay België zo is:

http://community.ebay.co.uk/t5/Business-Seller-Board/Switched-OFF-again/m-p/430753#U430753

http://community.ebay.co.uk/t5/Business-Seller-Board/SUDDENLY-NO-SALES-YESTERDAY/m-p/373115#U373115

Bericht 101 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@gamewalhalla-be schreef:

 

Wel niet mijn woorden maar de woorden van mijn klanten:

 

Kopers waren het kostbeu om dagelijks door honderden en honderden veilingen te bladeren. Dezelfde veilingen die ze al maanden aan een stuk zien passeren. Velen hebben Ebay dan ook volledig links laten liggen omdat een kat hier haar eigen jongen niet meer terugvindt. Ze kunnen ook niet meer de koopjes doen van vroeger want al die veilingen worden toch gestart aan een Nu Kopen prijs.

 

 


Ik kan mij sterk vergissen maar de aanbiedingen met een "nu kopen" prijs kosten ook geld. Nu en vroeger ook al. Dus die uitleg dat het hier nu eindelijk zou veranderen houdt volgens mij geen steek.

 

Dat sommige kopers het beu waren om dagelijks door honderden artikelen te bladeren die ze al een x-aantal keer hebben zien passeren ligt aan ebay en ook aan henzelf, niet aan de verkopers. Iedereen heeft toch het recht om hier zaken aan te bieden, of niet?

 

Het ligt aan ebay want andere sites (die je trouwens vermeldt) geven een looptijd van enkele maanden. Ebay slechts van max. 10 dagen voor veilingen en 1 maand voor aanbiedingen met vaste prijs. Logisch dat dezelfde zaken steeds terugkeren.

 

Het ligt echter ook aan deze kopers zelf want je kan links boven op je zoekopdracht kiezen voor "alle", enkel "veilingen" of enkel "nu kopen". Zo kun je al veel "rommel" eruit filteren.

 

Bericht 102 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Oh ja, en voor ik het vergeet beste gamewalhalla-be:

 

Tussen 28 juli 2013 en nu zijn er 2.125 aanbiedingen van u beëindigd (hoeveel artikelen u hebt aangeboden kan ik helaas niet zien maar het aantal zal wel ongeveer hetzelfde zijn). Dit wil zeggen meer dan 1.000/maand oftewel 12.000/jaar. Veelaanbieder zei u ?????

Bericht 103 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@militaria-shop-ww2 schreef:

@gamewalhalla-be schreef:

 

Wel niet mijn woorden maar de woorden van mijn klanten:

 

Kopers waren het kostbeu om dagelijks door honderden en honderden veilingen te bladeren. Dezelfde veilingen die ze al maanden aan een stuk zien passeren. Velen hebben Ebay dan ook volledig links laten liggen omdat een kat hier haar eigen jongen niet meer terugvindt. Ze kunnen ook niet meer de koopjes doen van vroeger want al die veilingen worden toch gestart aan een Nu Kopen prijs.

 

 


Ik kan mij sterk vergissen maar de aanbiedingen met een "nu kopen" prijs kosten ook geld. Nu en vroeger ook al. Dus die uitleg dat het hier nu eindelijk zou veranderen houdt volgens mij geen steek.

 

Dat sommige kopers het beu waren om dagelijks door honderden artikelen te bladeren die ze al een x-aantal keer hebben zien passeren ligt aan ebay en ook aan henzelf, niet aan de verkopers. Iedereen heeft toch het recht om hier zaken aan te bieden, of niet?

 

Het ligt aan ebay want andere sites (die je trouwens vermeldt) geven een looptijd van enkele maanden. Ebay slechts van max. 10 dagen voor veilingen en 1 maand voor aanbiedingen met vaste prijs. Logisch dat dezelfde zaken steeds terugkeren.

 

Het ligt echter ook aan deze kopers zelf want je kan links boven op je zoekopdracht kiezen voor "alle", enkel "veilingen" of enkel "nu kopen". Zo kun je al veel "rommel" eruit filteren.

 


Daar zit net het probleem. Er zijn een hele boel zaken om te sorteren, filteren,... Maar voor zo ik weet geen enkele manier om bepaalde zaken niet te zien. Er zou ergens een methode bestaan om bepaalde verkopers weg te filteren, maar niets iets wat je in 1  2 3 instelt en geen zoekopdracht die je kan bewaren.

 

Klopt dat je op de andere vermelde sites uw zoekertjes nog veel langer kan laten staan. Ik ben net op 2dehands in de categorie PS1, PS2 en PS3 gaan kijken. Op 15 minuten had heb ik alle zoekertjes die vandaag nieuw geplaatst zijn overlopen. Doe ik dagelijks en duurt echt niet lang.

 

Vergelijkbaar verhaal met Ka...a. Bekeek ik vroeger ook dagelijks. Toen de veranderingen gebeurd zijn heb ik die lange tijd volledig links laten lliggen. Games, computers, computeronderdelen. Alles samen in 1 categorie. Ik moest veel te veel doorbladeren met zakens die me niet interesseerden, dus keek gewoon niet meer. Nu zijn er al een tijdje terug meer onderverdelingen. Nu kijk ik wel terug bijna dagelijks.

 

Ik deed vroeger hetzelfde op Ebay. Nu al maanden niet meer omdat het veel te veel tijd in beslag neemt. Ik verkoop 2dehands items. Dat wil zeggen dat ik die ook eerst ergens moet kopen. Vroeger was ik grote klant op Ebay. Nu absoluut niet meer. Misschien dat daar nu terug verandering in gaat komen. Dat zal de toekomst uitwijzen.

 

Ik ben hier in deze discussie misschien één van de weinigen die alle sites ook uitgebreid als koper gebruikt. Als koper kan ik alleen maar zeggen dat Ebay afgelopen maanden niet meer te doen was en dat leek iedere dag nog erger te worden. Bij de afgelopen aanbiedingen zag ik regelmatig koopjes die tussen mijn vingers geglipt waren. Gewoon omdat ik totaal geen zin had om nog te kijken. Alhoewel dit mijn job is en ik dat eigenlijk zou moeten doen hebben.

 

Een paar maand geleden een zeer zeldzaam PS2 spel. Is toen per opbod verkocht voor minder dan € 10. Spel is bijna onvindbaar. Ik heb dat 1 keer verkocht aan € 60 en was zeer snel verkocht. Zo'n zeldzaam spel dat per opbod aan zo'n lage prijs verkocht wordt, dat zou vroeger niet waar geweest zijn.

Bericht 104 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@militaria-shop-ww2 schreef:

Oh ja, en voor ik het vergeet beste gamewalhalla-be:

 

Tussen 28 juli 2013 en nu zijn er 2.125 aanbiedingen van u beëindigd (hoeveel artikelen u hebt aangeboden kan ik helaas niet zien maar het aantal zal wel ongeveer hetzelfde zijn). Dit wil zeggen meer dan 1.000/maand oftewel 12.000/jaar. Veelaanbieder zei u ?????


Ik denk dat wij een andere definitie van veelaanbieder hebben.

 

Ik heb hier gemiddeld 900 items te koop staan. Ik bied dus ongeveer 30 items per dag aan. Mijn items staan hier voor 30 dagen op Ebay en worden na 30 dagen opnieuw geplaatst indien onverkocht. Verkochte items die ik nog in stock heb worden opnieuw geplaatst. Als je tussen mijn afgelopen aanbiedingen gekeken hebt zal je ook gezien hebbben dat het overgrote deel onverkocht is, wat vroeger wel anders was.

 

Ik denk niet dat ik me hiervoor moet verdedigen. Ik ben tenslotte zakelijke verkoper en moet hier mijn boterham mee verdienen. Dat lukt niet als ik hier slechts 100 items zou te koop zetten. En nee, ik zit hier Ebay niet dagelijks vol te spammen met 500 veilingen zoals de echte veelaanbieders.

 

Trouwens als ik Ebay wil volspammen kan ik dat nu perfect doen. Als zakelijke verkoper betalen we nu geen plaatsingskosten meer (voor Nu Kopen Objecten). Niets (behalve dan mijn gezond verstand) houd me tegen om gewoon gans mijn stock van +- 1000 games slechts voor 24u aan te bieden zoals nu met de veilingen. En die gewoon dagelijks opnieuw aan te bieden.

 

Enfin, je mag verder discussiëren met andere Ebayleden. Ik ga hier niet verder op in want gans deze discussie leidt tot niets.

 

Hoog tijd trouwens dat ik ga slapen. Morgen nog bergen werk.

 

 

 

Bericht 105 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Beste gamewalhalla,

 

Een kleine rechtzetting: Ik vergis mij. U had meer dan 2.000 beëindigde aanbieding gedurende de laatste maand, niet gedurende de laatste 2 maand. Aangezien u voor 30 dagen uw artikelen aanbiedt in de rubriek Games & Consoles en er daar momenteel  21.000 artikelen te koop staan, bent u goed voor circa 10 % van de aangeboden artikelen. Of vergis ik mij?

 

Tevens dit: als zakelijke verkoper betaal je wel plaatsingskosten voor "nu kopen" artikelen behalve voor aanbiedingen van 30 dagen of met de optie "Geldig tot geannuleerd" en enkel als je een Topwinkel of Topwinkel plus hebt.

Zie hier: http://pages.benl.ebay.be/help/sell/businessfees.html 

Spammers die hun artikelen voor 1 dag aanbieden als "nu kopen" betalen volgens mij dus wel degelijk hiervoor. of vergis ik mij weer?

 

En voor af te sluiten: ik kan een heleboel redenen bedenken waarom VERKOPERS naar een andere site zouden trekken. Maar bij KOPERS maar 2:

- Ofwel wordt het door hun gezochte artikel niet aangeboden

- Ofwel is de prijs te hoog

 

Maar dat ze door een heleboel aanbiedingen moeten bladeren die ze reeds eerder tegengekomenzijn, neen dat is volgens mij niet de reden.

 

 

 

 

Bericht 106 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@militaria-shop-ww2 schreef:

daar momenteel  21.000 artikelen te koop staan, bent u goed voor circa 10 % van de aangeboden artikelen.

 

 



Ik weet niet hoe je aan deze cijfers komt. Ik heb momenteel  net iets meer dan 1000 games te koop staan. Het merendeel van mijn concurrenten hebben er een pak meer te koop staan.

Bericht 107 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Iedereen heeft wel een beetje gelijk en ongelijk, geef ik graag toe. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

"Nu kopen" moet inderdaad betaald worden door particulieren.

Zakelijke verkopers kunnen een item opzetten aan 1 cent en dat voor 30 dagen.

Particulieren moeten (in mijn geval) 35 cent betalen per item en dat mag slechts maximum 10 dagen staan,

en omdat ze geen "koop het nu" mogen gebruiken word daar niet of zeer weinig op geboden natuurlijk,

tenzij je zwaar onder de prijs gaat.

Jaren geleden verkocht ik veel op Ebay, ben er dan jaren tussenuit geweest omdat het de moeite niet meer was.

Toen het gratis werd terug geprobeerd, en dat viel goed mee. Spijtig dat ze er nu weer mee ophouden.

Ik vind niet dat er te veel op Ebay kan staan, als dat echt zo zou zijn moet je als koper uitzoeken en aankopen wat heel goed is en heel weinig kost, meer hoef je niet te doen.  Je moet ergens een grens trekken, je kan niet alles opkopen...

Deze sites zijn inderdaad ontstaan om de mensen koopjes te laten doen, want dat vinden ze leuk, en om er zelf geld aan te verdienen natuurlijk.

Er zou een tussenoplossing moeten komen om particulieren toch nog hun spullen te laten opzetten aan een redelijke prijs,

of eventueel toch nog gratis en dan een hogere verkoopcomissie vragen misschien.

Ik weet het niet , er zullen altijd wel mensen zijn die gaan klagen, net als ik 🙂

 

 

Bericht 108 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

 

My 2 cents:

 

Dat bepaalde kopers iets niet kunnen vinden op ebay ligt niet aan een mogelijk overaanbod.

Er kunnen wat mij betreft niet genoeg items op staan.

 

Het ligt wél aan de zoekopdrachten die voor geen meter (meer) werken.

 

Als je goed werkende zoekopdrachten hebt dan vind je wat je zoekt, ongeacht of het item fysiek nu op pagina 1, 10 of 4000 staat.

En als dar dan 10 pagina's of 10 miljoen pagina's met zooi opstaan, dat speelt dan geen rol.

Met een goedwerkende zoekopdracht zie je dat niet eens.

 

 

En kunnen we ook ophouden met wat andere mensen aanbieden als "rommel" te omschrijven? Het is niet omdat het jou of mij niet interesseert dat het rommel is.

 

Zonder iemand persoonlijk aan te spreken:

ik heb geen interesse in wat jij aanbiedt, en jij niet in wat ik aanbied. Wil dat daarom zeggen dat een van ons rommel aanbiedt?

Bericht 109 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

't is zover, mijn 'gratis' aanbiedingen zijn afgelopen. Nu nog de verkochte afhandelen en dan bye bye E. tot 18 oktober .. en dan zijn we er terug met 75.... ..
Bericht 110 van 127
laatste antwoord