annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Feedbacksysteem

24daisy09
Community-lid

Beste mede-verkopers,


Volgens mij is het huidige feedbacksysteem van Ebay totaal verkoper-onvriendelijk want koper kan zo een beetje doen wat hij wilt en toch negatieve feedback geven en als verkoper kan je zelfs geen neutraal meer geven. Verkoper geniet hierdoor geen enkele vorm van bescherming tegen kwaadwillige kopers. Ik heb een afgesproken item na verkoop verzonden, onmiddellijk tracknummer opgegeven zodat koper dit kon volgen. Maar koper liet op het werk, VUB te Brussel, leveren. Daar kwam het blijkbaar op een centraal punt toe waar het pas na 2 dagen bij het kantoor van koper toekwam. Koper beweerd nu dat er iets anders in de verpakking zat waarvoor ze mij negatieve feedback geeft en nog eens een geschil opend. Zij wist nochtans dat item geleverd was als ze de moeite had gedaan om tracknummer te volgen. Daarom graag volgende vraag : wat is jullie idee van huidig feedbacksysteem ?


Groetjes,

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Feedbacksysteem

Het enige wat je kan doen is de koper zeggen dat je zal terugbetalen indien het object terugggezonden wordt.


Dit is ook hetgene de koper uiteindelijk zou moeten doen om een Paypal-terugbetaling te ontvangen als hij een claim indiende voor "afwijkend object".


Indien hij/zij een andere reden van geschil op gaf, kan je het verschil in reden met feedback duidelijk aanhalen om geschil aan te vechten




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

** Koper beweerd dat er iets anders in de verpakking zat** wat heeft dat nu met een trackingnummer te zien? Ze heeft duidelijk het pakket ontvangen en die bewering is ook al een oude truc, hoe gaat ze dat bewijzen... "iets" anders, ja wat dan wel?

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

24daisy09
Community-lid

Wel zij beweerd dat er een soort van motootje met zijspan inzat moest laptopkussen zijn. Maar waar ik naar toe wil is dat het feedbacksysteem misbruikt wordt door de kopers. Ik verzend trouwens altijd volledig ondoorzichtbaar met geen kentekens aan buitenzijde zodat het zo weinig mogelijk opvalt. Tot hiertoe geen problemen gehad verzend zelfs gsm op deze manier. Maar als een pakje 2 dagen op een dienst blijft liggen kan er vanalles gebeuren en ben ik noch de post schuldig. Mocht koper tracknummer opgevolgd hebben zag deze dat pakje binnen VUB geleverd was. Ik heb trouwens geen motootjes met of zonder zijspan in mijn bezit, Heb wel drie dochters die als eens graag van gsm's wisselen of andere zaken waarbij ik dacht dat Ebay mij het leven goekoper en gemakkelijker ging maken maar zo is voor mij de pret eraf. Trouwens de meeste zaken die ik op Ebay koop ga ik zelf afhalen als ik vermoed dat deze gevoelig liggen voor te versturen. Zo ontstaat dikwijls een prettig contact waar je zelfs vrienden aan over houdt.

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Die koper is al meer dan 7 jaar op ebay actief en het is haar 2de rode bol op 7 jaar,dus is dat volgens mij niet iemand die zaken gratis wil bekomen.


Dat een verpakking open gemaakt is ,moet toch duidelijk te zien zijn!


Ik verzend steeds aangetekend met verzekering,voor zaken boven de 50 euroEN ik verpak met zoveel tape dat kopers mij melden dat ze  15 min. nodig hebben om het item te aanschouwen!Op die manier kan onmogelijk de inhoud verwisseld worden zonder sporen na te laten.


De verwisseling heeft toch niet noodzakelijk op de VUB plaatsgevonden !


Tenzij..


Misschien een studentengrap ;\

-- Bewerkt door siemenpoes om 11 Jan 2012 15:58 CET
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Ik heb hier eens één kee meegemaakt dat ik totaal iets anders kreeg toegestuurd dan wat ik had gekocht, wat bleek.. de verkoper had in die periode blijkbaar nogal veel verkocht en mij per vergissing het verkeerde object toegestuurd.


De verkoper zat zelf met de zaak verveeld en stelde mij zelf voor het terug te sturen op zijn kosten, intussen was het juiste pakketje wel onderweg... tot een slechte FB of een geschil is het dus nooit gekomen... we zijn allemaal mensen en iedereen kan zich vergissen toch?


Maar die dame hier in kwestie beweerd, daar heb ik zo mijn twijfels over omdat blijkbaar een vergissing van de verkoper uitgesloten is, trouwens, een kwaadwillig mens zou de inhoud van een pakket toch niet gaan verwisselen, die laat gwn het pakket verdwijnen!

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Ook raar aan het feedbacksysteem vind ik het volgende :


 


Een koper betaald 2 producten samen, en besteld daags nadien nog een andere product. Die eerste 2 worden samen verzonden, die andere natuurlijk een dagje later. Deze 2 leveringen hadden dus op zich niks met elkaar te maken.


Echter voor 3 producten krijgen we maar 1 positieve score.


 


In het geval de klant ontvreden was en een negatieve feedback wil geven gaat het niet -1 maar -3.

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Klopt niet helemaal



Als je in dezelfde week van dezelfde koper een negatieve krijgt dan telt dit maar voor 1 punt , ook als je meerdere negatieve ontvangt van diezelfde verkoper.



Wacht hij echter nog een dag of 10 dan kun je inderdaad een tweede negatieve krijgen van diezelfde koper...als hij meerdere aankopen heeft gedaan die appart werden betaald.



VB: Koper koopt 10 items, en geeft in 1 week 10 negatieve = 1 negatieve in je feedback. Koper koop 10 items, dan kan hij elke week 1 negatieve geven en kun je dus 10 negatieve ontvangen op voorwaarde dat hij die 10 item appart heeft betaald.



Dit staat op ebay



"Als de verkoper in dezelfde week meer negatieve dan positieve beoordelingen ontvangt van dezelfde koper, wordt de feedbackscore van de verkoper verlaagd met 1 punt."


-- Bewerkt door comp-shop om 13 Jan 2012 9:36 CET
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

De feedbackscore wordt niet berekend op basis van het moment van geven van de feedback maar wel op basis van het moment van aankoop.


Indien er aldus zelfs een week tussengelaten wordt tussen 2 feedbacks, dan blijft het saldo slechts met 1 stijgen of zakken indien de objecten binnen dezelfde week gebeurden.


Wel belangrijk: de week loopt van maandag 00.00 tot zondag 23.59 (amerikaanse tijd).


Een aankoop op zondag om 17h en de maandag 17h kan dus wel degelijk een dubbele feedbackbeoordeling hebben.


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Misschien dat Martijn hier eens wat duidelijkheid kan over scheppen...word de feedback bekeken naar aanleiding van de aankoopdatum of naar aanleiding van de feedbackdatum.



over naar Martijn???

Bericht 10 van 16
laatste antwoord