annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

GESLOTEN GESCHIL

Weet iemand of een koper nog feedback kan geven na een door de verkoper gesloten geschil ? En de verkoper ?
Ik heb iemand in geschil gezet omdat ik een mail kreeg van de echtgenote van een koper dat haar man voor lange tijd in de USA zat en dat zij zelf niet voor de betaling kon zorgen, en ik heb dat geschil dan na een aantal dagen gesloten en de kosten gecrediteerd gekregen van ebay, zodat ik het object dus terug kon verkopen. Maar nu zie ik dat die koper nog altijd op de lijst staat van de kopers die nog feedback moeten geven (account/feedback) en ook ikzelf blijk nog steeds feedback aan hem te kunnen geven. Is dit normaal ? En kan hij dan ook het object alsnog opeisen ? Want ik heb het nu terug te koop gesteld (op 2dehands dit keer). Wat is dan het nut van een geschil ? Je loopt alleen maar kans op een negatieve feedback...
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

GESLOTEN GESCHIL

Als de koper niet gereageerd heeft in het geschil, kan hij geen FB meer geven.
Het nut van een geschil : als een koper teveel geschillen heeft wordt hij door eBay geblokkeerd !

m.


m.
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

GESLOTEN GESCHIL

Bedankt voor uw antwoord, mikmak147, maar dat is het hem juist : ik heb al wel eens meer een geschil moeten indienen wegens niet-betaling, en inderdaad, bij niet-reageren op het geschil verdwijnt het object uit de lijst met objecten waarvoor nog feedback moet gegeven worden (account/feedback). Maar in dit geval is dat NIET het geval.
Zowel ikzelf als de koper kunnen blijkbaar nog feedback geven, hoewel het geschil dus al een tijdje gesloten is (zonder reactie) en ik de commissiekosten van ebay heb terugbetaald gekregen. In dit specifieke geval kan dat nu geen kwaad, want ik heb een mail gekregen van de echtgenote van de koper dat haar man voor onbepaalde tijd in de USA zit en zijzelf niet bevoegd is (of niet kundig). Maar als het dus mogelijk is dat er achteraf nog feedback kan gegeven worden (wat trouwens SOWIESO kan als de koper effe "reageert" op het geschil) dan is een geschil toch een gevaarlijk spelletje ? Als de koper in zijn wiek geschoten is omdat je hem in geschil zet en hij geeft je een negatieve feedback, ebay haalt die er NIET af, hoor !! - een collega van mij heeft het al 2 keer voorgehad. Waarom zou men dan nog dat risico lopen ? Voor die paar centen aan commissiekosten gaat toch niemand een negatieve feedback riskeren ? Kan iemand mij inlichten over het waarom van een potentiële zelfmoordactie zoals een geschil opzetten, ofwel of er een "veilige" manier bestaat ? Dank bij voorbaat.
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

GESLOTEN GESCHIL

Ik open altijd een geschil bij niet-betaling ! Die feedback kan me niet zoveel schelen.

m.


m.
Bericht 4 van 4
laatste antwoord