annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Hallo,



Ik wou graag langs deze weg even jullie raad vragen.


Op 20/2 koopt iemand uit Frankrijk bij mij een blu-ray aan. Betaling gebeurt via paypal op 21/2 en de blu-ray wordt zoals gewoonlijk daags nadien verzonden, op 22/2 dus.


Nu vandaag 28/2 opent deze koper reeds een paypal geschil waarin hij meldt dat hij de blu-ray niet ontvangen heeft. Paypal reageert hierop door meteen het totale bedrag van mijn rekening te halen en te blokkeren.


Ik heb van de koper hierover geen enkele mail mogen ontvangen of wat dan ook, enkel onmiddelijk dit geschil.


Ik kan de koper nu ook het bedrag niet terugbetalen daar dit reeds door paypal geblokkeerd werd.


Ik vind het wel een beetje raar dat deze na 6 dagen reeds een geschil opent, vertraging bij de post kan er voor zorgen dat dit object iets later toekomt. Is dit zo een typische paypal koper die nadien via paypal claim het bedrag terugeist en zo een gratis object binnenhaalt?


Ik heb het object zo goedkoop mogelijk verzonden voor de koper waardoor ik geen bewijs van verzending kan voorleggen en dus geen enkel been heb om op te staan tegenover paypal of de koper.


Graag jullie wijze raad hoe ik dit best verder aankaart? Alvast bedankt voor jullie reakties.



Objectnummer: 160547762916



Mvg

-- Bewerkt door speedyken61 om 28 Feb 2011 17:40 CET
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Deze morgen goed nieuws gekregen van Paypal, het geschil is in mijn voordeel uitgesproken. Mijn geld is integraal terug op de rekening gestort.


Het kan ook eens positief zijn.

-- Bewerkt door carl2002bmw om 14 Mar 2011 14:45 CET
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

fluub
Community-lid

Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb voor zon 30 euro munten verkocht aan een spanjaard. Gaf hem de keuze, goedkoop zonder bewijs of aangetekend. Hij koos goedkoop. Dus bubbelenvelop, postzegels erop en op de post.


Nu heb ik na een maand ineens een geschil met zijn mededeling "havent received i want a solution or i vote negative". Dat is ook een fraaie manier om mij te vertellen dat hij zijn muntjes niet heeft ontvangen he!


Je zal zien dat hij gelijk krijgt van Paypal, ik heb geen verzendbewijs.


Hij is onbeschoft, brutaal en ik een nette verkoper met een 100% score op ebay. Ik mag hem nu terugbetalen terwijl hij misschien echt wel de zending heeft ontvangen.


Conclusie: je koopt iets duurs, je betaalt voor de goedkoopste verzending met paypal en na ontvangst van het artikel laat je Paypal weten het artikel niet te hebben ontvangen. Krjg je dus gegarandeerd je geld terug. dat is toch wel erg fraudegevoelig?


Als ik gestraft wordt voor iets waar ik niet verantwoordelijk voor ben en de onbeschofterik de beloning krijgt, terwijl ik ook al zo'n 10 jaar Paypal klant ben en ze al behoorlijk goed aan mij hebben verdiend, dan wens ik niet genaaid te worden door paypal.

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Heb je het kasticket niet meer van de post ? Dat kan ook gebruikt worden als bewijs.



'Gaf hem de keuze, goedkoop zonder bewijs of aangetekend.'


Dan neem je een risico, geen keuze meer geven, alleen aangetekend of met tracking versturen, of anders aanvaarden dat het af en toe eens misloopt.



m.
Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

e-user2
Community-lid


Een echte paypaldief is meestal wel zo slim wat langer te wachten.



Juist niet! Een 'paypaldief'  die weet dat Paypal maar kan recupereren wat er op de paypalrekening staat.



En die gaat dan juist zo vlug mogelijk reageren om er voor te zorgen dat die maximaal kan recupereren. Eigen aan Paypal duurt het immers een tijdje tot een verkoper zelfs een bedrag op zijn paypalrekening kan laten overschrijven naar zijn bankrekening.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Juist niet! Een 'paypaldief'  die weet dat Paypal maar kan recupereren wat er op de paypalrekening staat.


Voila, ik heb ondertussen 3 claims bij paypal... alle drie komen ze uit DEZELFDE GEMEENTE, voor DEZELFDE ITEMS en HETZELFDE BEDRAG, het probleem is dat ik een klein item niet via taxipost verzend en heb dus het vlaggen...


Alle claims werden geopen op dezelfde dag en 24 uur later werden ze omgezet naar een claim bij paypal, 't ja kan ik bewijzen dat hier uit gebeurt welke niet correct is? Volgens paypal niet....en dus heeft deze persoon(en) 3 gratis verzendingen ontvangen, want ik kan helaas niet bewijzen dat ik de items wel degelijk verzonden heb. Als hij of zij dit 20x per maand doet dan heb je een mooi inkomen, of niet soms??



Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Re: Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Ik weet uit eigen ervaring dat een kassaticket niet volstaat.


Verzend dus geen kleine items meer buiten Belgie.


Zit nu wel met een ander probleem.


Verkocht iets aan een Franse dame,krijg na 4 dagen de PAY PAL betaling,ik verzend dezelfde dag met taxipost EMS,met nog verzekering erbij.Heb 32 euro betaalt,maar 22 euro gevraagd.De feedback van de dame was alles behalve rooskleurig zodat ik alle risico's wou uitschakelen.


Dat pakket is ondertussen 3x aangeboden,telkens voor een gesloten deur!Heb haar en de webstite en het nummer en de huidige locatie van het pakket dagelijks meegedeeld.


Heb van haar nog nooit enig teken van leven ontvangen.


Dat pakket zal terug bij mij arriveren en dan moet ik die dame terugbetalen ,ben dan zelfs de verzendkosten kwijt.


Dit is natuurlijk ook een manier om van je aankoop af te zien.


Denk dat ze zich niet meer kon permitteren om niet te betalen,haar pos. feedback met neg. commentaar spreekt boekdelen.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord