annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Misbruik van het DSR-systeem

Is er eigenlijk een mogelijkheid om DSR's te laten verwijderen?


 


Bij het bekijken van mijn verkopersprestaties stel ik vast dat ik deze week een lage score kreeg van een koper. Op zich ben ik niet zo verwonderd omdat er zich deze week een discussie voor deed met een koper die vrij snel agressief reageerde nadat ik een reactie gaf die hem blijkbaar in het verkeerde keelgat schoot.


 


Wat is er gebeurd?


Koper vraagt of hij met Paypal mag betalen, waarop ik positief reageer. Na zijn betaling legt hij uit dat hij reeds verschillende aankopen niet ontvangen heeft en hij niet opteert voor een Taxipost-zending omdat deze te duur is.


Mijn reactie hierop is dat ik dit toch wat komisch vind: hij wil geen extra kost maar wel de risico's doorschuiven naar de verkoper ondanks dat hij zegt dat er een probleem is met de lokale postbedeling.


Hierop krijg ik een ganse reutemeteut aan agressief geladen reacties!


 


Uiteindelijk verloopt alles toch zoals voorzien (met een niet-genormaliseerde zending die hij 1 dag later ontvangt).


Hij heeft een positieve feedback: "parfait et très rapide" op 27/10 maar wat blijkt nu? Dat er bij "commnicatie" plots een lage score staat! Gezien zijn erg agressieve houding is het voor mij wel duidelijk waar deze lage score vandaan komt!


 


Ik vraag me dan ook af of ebay dit kan zien van wie ze komt en gezien de incoherentie met de feedback én de berichten die ze kunnen checken in "Mijn eBay", of ze deze DSR ook kunnen (of willen) verwijderen


 


Voor mezelf heb ik alleszins voor't eerst sedert 5 jaar nog eens iemand geblokkeerd! Ik zou echt niet willen dat dergelijke charlatan mijn account naar de kl*ten helpt!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Misbruik van het DSR-systeem

hughwitte
Community-lid

eBay kan zien welke DSR's bij welke feedback door een koper horen. Men kan dat in de meeste gevallen zelf ook uitvissen, mits wat tijd en moeite.

DSR Are Not Anonymous


Lage DSR's die door een koper gegeven worden kunnen door eBay verwijderd worden als ze het feedback systeem misbruiken of verkeerd gebruiken. Bijvoorbeeld kopers die aan de ene kant positieve lovende feedback commentaar geven en aan de andere kant één of twee sterren geven voor gedetailleerde beoordelingen.

Verkopers beschermen tegen feedbackmisbruik

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem

Ik vrees dat je daar weinig aan kan doen, als het geen onterechte feedback was die je kreeg. Ebay was zo vriendelijk om bij mij 2 onterechte negatieve feedbacks te verwijderen. De bijbehorende lage DSR werd mee verwijderd.


 


Voor de rest is de DSR als spelen met de lotto. Eén van mijn voorvallen als voorbeeld.


 


Vorige jaar vlak voor Kerstmis koopt een koper 2 games bij mij die moesten dienen als cadeau met Nieuwjaar. De koper vraagt mij uitdrukkelijk om beide games apart te versturen en zo spoedig mogelijk zodat hij ze nog op tijd heeft. De koper in kwestie dringt ook heel hard aan op PayPal.


 


Eerst laat hij een paar dagen niets van zich horen en betaalt dan via PayPal. Games worden onmiddellijk verstuurd. Zoals vermeld in 2 aparte enveloppen. 3 dagen later krijg ik zonder boe of ba direct een PayPal claim (dus geen geschil, maar direct een claim) aan mijn broek wegens niet ontvangen object.


 


Met de koper gemaild. Het was toen extreem slecht weer waardoor er vertragingen bij de post waren. Die reageerde zeer onvriendelijk en was voor geen rede vatbaar. 1 game dat verloren gaat op de post dat kan ik nog geloven. Maar beide enveloppen, dat is een beetje moeilijk te geloven. Enfin, de games waren zonder traceernummver verstuurd ik had dus geen poot om op te staan. En dan de periode van het jaar. Als goodwill heb ik die betaling teruggestord, vooraleer PayPal dat voor mij gedaan heeft.


 


Uiteindelijk positieve feedback voor ontvangen maar lage DSR voor communicatie, verzendtijd en verzendkosten. Beide games werden gratis verstuurd op dezelfde dag dag ik de PayPal betaling ontvangen heb.


 


Meneer heeft hier gewoon 2 gratis cadeautjes, want ik ben er wel van overtuigd dat ik opgelicht werd en kan nog achterna stampen met met DSR.


 


Van de week een PayPalgeschil gesloten in het voordeel van een andere koper. Die heb ik direct gemeld aan Ebay. Die heeft de laatste tijd enkel nog slechte feedback nagelaten o.a. meermaals voor objecten die die niet ontvangen heeft.


 


Ik ben nu aan het wachten tot ik daar ook een rode bol en lage DSR voor krijg. Idem ditto voor een andere koper die 2 games kocht, die apart verstuurd werden die die geen van beide zouden aangekomen zijn.


 


Bij mij bijna altijd hetzelfde. Als ik objecten verstuur die al dan niet effectief verloren gaan in de post, zijn die altijd gekocht door kopers met een zeer lage feedbackscore of door een koper die het afgelopen half jaar-jaar niets meer gekocht heeft op Ebay.


 


99% van mijn items worden gratis gepost op dezelfde dag dat ik de betaling ontvang. In alle games staat de staat van het doosje, boekje en de cd beschreven evenals de talen. Ik zie heel weinig aanbiedingen waar al deze info instaat. Niettegenstaande krijg ik regelmatig eens een lage DSR. Voor mij een raadsel wie deze geeft en waarom. Ik heb nooit begrepen waarom een koper een positieve feedback kan geven icm een lage DSR.


 


Als een koper lage DSR of slechte feedback wil nalaten is er een probleem. Persoonlijk vind ik dat het voor een koper onmogelijk zou mogen zijn om lage DSR/slechte feedback na te laten zonder een soort van geschillenprocedure te doorlopen. Zo heb je als verkoper ten minste de kans om dit nog recht te trekken. Vergissen is menselijk. Pakjes die verloren gaan of die beschadigd geraken dat heb je zelf niet in de hand.


 


Als ik mijn aantal Ebayklachten mag geloven, gaat de service van de post er zeer sterk achteruit maar dat houdt ze niet tegen om na Nieuwjaar de tarieven nog maar een keer te verhogen X-(

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem


eBay kan zien welke DSR's bij welke feedback door een koper horen. Men kan dat in de meeste gevallen zelf ook uitvissen, mits wat tijd en moeite.


Ik ben er vrij gerust in, deze lage DSR komt echt wel van deze koper hoor. Ik heb hem ondertussen al een beleefde bedanking gestuurd en hij ontkende niet dat hij deze gaf.


"Beloofde" me zelfs nooit meer iets te zullen kopen bij eender welke vlaamse verkoper waardoor al zijn problemen van de baan zouden zijn...


Waalse arrogantie...

-- Bewerkt door hetzijspoor om 29 Oct 2011 19:52 CEST



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem

Geloven in het goede van de mens ........ en toch ,   dit is de wereld waarin we leven dat er slechte mensen rondlopen.


 


Mocht iedereen de gedachte "geduld is een goede deugd" dan zou alles er anders uitzien.


 


Mijn vrouw koopt veel op ebay en zij vult NOOIT die sterretjes in want zij heeft echt geduld en ik bewonder haar hiervoor.  Ze koopt iets, betaald altijd onmiddellijk en dan wacht ze. 


 


Het is maar na 3 weken dat ze eens een voorzichtig mailtje gaat sturen wat er aan de hand is.


 


Ze heeft in 10 jaar al meer 400 items gekocht, veel in Amerika en NOG NOOIT heeft ze iets niet ontvangen.


 


Dus, ja, 't is spijtig, Dit is de wereld waarin we leven.


 

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem

nooit de sterretjes invullen ???



Ik vul ze altijd allemaal in, alle 5 !


Behalve als er een probleem is met mijn pakje, dan contacteer ik de verkoper, voor ik FB geef.



Als ik verkoop, stuur ik een briefje mee in het pakje naar mijn kopers, en vraag mij te contacteren in geval van een probleem, en leg ook uit dat FB en sterretjes heel belangrijk zijn voor verkopers, sedert ik die briefjes meestuur zijn mijn sterren voor verzendkosten gestegen van 4,6 naar 4,8.



m.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem

Neen, mijn vrouw vult ze nooit in en ik ook niet en in m'n verkopersaccount heb ik liever dat niemand ze invult omdat ik tegen dat systeem ben.


 


Waarom ben ik ertegen omdat mensen niet eerlijk zijn en dus het systeem je zaak kan schaden.


 


Kopers kopen op 1 oktober, ze betalen pas op 10 oktober en dan verlangen ze dat het pakje al op 11 oktober bij hen is. Ze geven een lage verzendkwotering maar in de feedback zijn ze dan wel weer superblij!


 


Ook de postbedeling hebben wij verkopers niet in de hand.  Iemand die bvb afgelopen vrijdagavond iets kocht en onmiddellijk betaalde kan ten vroegste maar z'n pakje donderdag hebben. Feestdagen ..... maar kopers schijnen dit niet steeds te begrijpen.   Kiala is nog zoiets, het moet zo goedkoop mogelijk verstuurd worden, dus met Kiala, maar dit duurt soms meer dan een week.   Dan wachten ze zelf nog een week om het af te halen omdat ze zelf geen tijd hebben maar dan krijg je wel een lage kwotering voor verzendtijd.


 


Dus, NEEN, nogmaals, voor mij is dit systeem niet correct.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Misbruik van het DSR-systeem

klopt, net zoals vandaag. De postbodes komen wel rond, maar je kunt niks afgeven want de postkantoren werken niet. Probeer dit maar aan je kopers wijs te maken...



Vandaag schreef iemand dat de postbode was voorbijgekomen en vroeg waar zijn pakje was welke hij vrijdag had aangekocht...



Taxipost 24 hr... ja.. als ze werken...deze week is het taxipost 72 uur  :_|

Bericht 8 van 8
laatste antwoord