annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

Na hier al een paar keer dingen over gelezen hebben, heb ik ook zo'n nep Paypalbericht ontvangen.


 


Bij deze wil ik even mijn mede Ebayers waarschuwen.


 


De mail die je ontvangt lijkt als 2 druppels water op de mailtjes die van PayPal ontvangt als je een betaling via PayPal ontvangt. Echter als je iets verder kijkt:


* In mijn geval was de mail in het Frans terwijl de mailtjes die ik van PayPal ontvang in het Nederlands zijn.


* Het mailadres klopt niet. Het begint wel met PayPal maar is NIET afkomstig van PayPal.


 


Het gevaar zit hem in de link in de mail. In de mail zit er een klikbare link die je zogezegd naar de site van PayPal leidt om in te loggen in je account.


 


ABSOLUUT NIET DOEN!!!


 


Deze leid u naar een site die als 2 druppels water op die van PayPal leidt. Als je daar inlogt, geef je deze bende direct je PayPal gebruikersnaam en paswoord.  De volgende stap is uw PayPalrekening die leeggehaald wordt.


 


Log altijd in via www.paypal.be, gebruik nooit een link die (zogezegd) naar je PayPalaccount leidt. Controleer ook steeds dat het webadres begint met https. De s duidt aan dat het een beveiligde (secure) verbinding is.


 


Voor de geïnteresseerden is hier een kopie van het mailbericht.


 


Deze werd tevens doorgestuurd naar Ebay en PayPal hopende dat zij dit aan de bevoegde juridische instanties kunnen doorgeven.


 


 


Van: paypal@postmasterpanel.com [mailto:paypal@postmasterpanel.com]
Verzonden: woensdag 24 augustus 2011 19:54
Aan: info@gamewalhalla.be; paypal@gamewalhalla.be
Onderwerp: Objet n° 109009867419 - Avis de réception d'un paiement instantané de selie-shop (selie.jean@gmail.com )


 


  



















 



24 Août 2010 19:54:13 CET
Numéro de transaction : 2GH6589JH7GKY7D43E


Bonjour  koen van brusselen,

Vous avez reçu un paiement d'un montant de 125,00 EUR de la part de selie jean (selie.jean@gmail.com)
Vous pouvez dorénavant expédier les objets. Connectez-vous à votre compte PayPal pour consulter les détails de la transaction.


Vous avez un paiement en attente, Connectez-vous à votre compte Paypal


 


Il est possible que la transaction n'apparaisse qu'au bout de quelques minutes sur votre compte.


Protection des Marchands PayPal - Eligible

















 


Acheteur


selie jean
selip.shop
selie.jean@gmail.com



Remarque à l'attention du vendeur
L'acheteur n'a pas ajouté de remarque.



Adresse de livraison : confirmée
selie jean
122 rue des limonadiers
4280
avin
Belgique



Détails concernant l'expédition et la livraison
Coliposte Colissimo


 



















Description



Prix unitaire



Qté



Montant



Nº de l'objet 1805780439



€125,00 EUR



1



€125,00EUR


 











 





























Expédition et traitement



€0,00 EUR



Assurance - non proposée



----



Total



€125,00 EUR



Paiement



€125,00 EUR



Paiement envoyé à  info@gamewalhalla.be



Vous avez des questions ? Accédez à l'Aide à l'adresse : www.paypal.com/fr/help.
Veuillez ne pas répondre à cet email. Cette boîte aux lettres n'est pas consultée et vous ne recevrez aucune réponse. Pour obtenir de l'aide, connectez-vous à votre compte PayPal et cliquez sur Aide en haut à droite de chaque page PayPal.

Pour recevoir des notifications par email en texte brut plutôt qu'au format HTML, connectez-vous à votre compte PayPal et accédez à vos Préférences pour mettre vos paramètres à jour.


 





Copyright © 1999-2011 PayPal. Tous droits réservés.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Siège social : 5ème étage 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

Email PayPal n° PP797


 














 

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

yep, een van de betere die ik al gezien heb, ik was druk ebay bestellingen en paypal betalingen aan het verwerken toen deze binnenkwam en had bijna doorgeklikt (als er geen expliciete omschrijving bijstaat wilt dit zeggen dat het van een van mijn 2 sites komt en dan klik ik steeds even door om te checken wat er juist verkocht is) gelukkig geizne dat het fake was.



op de paypal site is mijn emailadres ook steeds op voorhand ingevuld, op die valse adressen niet zo zie ik ook steeds direct dat het om een scam gaat zonder nog maar naar de url te kijken

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

e-user2
Community-lid

Het grootste verschil tussen een originele paypal e-mail en een spoof mail bestaat er normaal in dat originele paypal mails je aanspreken met je naam en de spoof niet.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

Ik zie nochtans staan :


 


Bonjour  koen van brusselen




Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

Die spoofmail is echt heel goed nagemaakt. Ik dacht eerst dat die echt van PayPal was.


 


Het is omdat ik geen enkel item van € 125 te koop staan heb/verkocht heb dat ik wat verder ging zien. Anders was ik daar met open ogen ingelopen.


 


Ik mag mijn PayPal dan wel in het Nederlands zetten, om de 5 voet verandert dat terug in het Engels. Ik krijg zo veel mailtjes in allerlei talen. Een Franstalige mail van PayPal kwam dus zeker niet raar over.


 


Eigenlijk zou het internetdomein dat aan deze mail gelinkt is direct moeten opgedoekt worden. Dat wordt toch alleen maar gebruikt om mensen op te lichten.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Oppassen voor nep Paypalberichten!!!

Die is siimpel te achterhalen.


Ik ben professionele verkoper. Bij alle professionele verkopers wordt er onder iedere aanbieding alle contactgegevens getoond.


Nu is het weer even gedaan. Op dat mailadres krijg ik ook om de haverklap mailtjes die me doorverwijzen naar websites waar je zaken kan aankopen.


Scamsites zonder één enkele uitzondering. Een splinternieuwe PS3 voor de helft van de winkelprijs en minder. Een groot PayPallogo op de homepage, maar enkel betaling mogelijk via overschrijving of Western Union. Als je graag uw centen kwijt bent, zijn dat zeker de sites waar je iets moet gaan kopen ]:)

Bericht 6 van 6
laatste antwoord