annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Salut en de kost!!!

Voor degenen die het nog niet weten, vandaag is het nieuwe feedbacksysteem van kracht. Voor mij meer dan reden genoeg om de deuren hier definitief dicht te doen. Ik heb 4 maand geleden mijn Ebayshop gesloten. Na deze post sluit ik mijn Ebay account definitief af.

 

Afgelopen jaren ben ik door Ebay belogen, bedrogen en gewoon gesaboteerd. Zoals ik hier vroeger reeds geschreven heb, gebeuren er hier op Ebay zaken die het daglicht niet kunnen zien. In de periode september/oktober 2012 werd mijn shop door Ebay volledig gesaboteerd. Van de ene maand op de andere ben als enige shop in mijn categorie 70% van mijn omzet kwijtgespeeld.

 

Dit ten voordele van mijn belangrijkste concurrent die door Ebay al jaren een hand boven het hoofd gehouden wordt. Krijgt systematisch alle zichtbaarheid en dus ook alle verkoop. Andere shops die qua aanbod en qua prijs een gevaar betekenen, worden zonder pardon een kopje kleiner gemaakt. Ik was de eerste waarmee ze dit gedaan hebben. Eén van mijn concurrenten waar ik regelmatig contact mee heb, werd hetzelfde geflikt. Begon op een gegeven moment in een bepaalde gamecategorie zeer hard te concurreren op aanbod en prijs. Heeft enkele maanden geduurd. Nadien van hetzelfde laken een broek. Verkoop stortte zonder reden volledig in. Een andere concurrent zelfde verhaal. Startte een prijsoorlog. Al resultaat zag ik die zijn verkoop verdriedubbelen. Duurde een tijdje, tot die tegen de andere zijn kar begon te rijden. Ook daar werd de verkoop door Ebay uitgezet. Ondertussen zijn er ook een paar andere spelers op de markt gekomen die aan dumpingprijzen verkopen. Overal hetzelfde. Ongeacht prijs, ongedacht aanbod is er geen enkele shop die vaste voet aan de grond krijgt.

 

DE SITUATIE ZOALS JE DEZE ZIET IN DE CATEGORIE GAMES IS UNIEK. EEN SHOP DIE ALLE ZICHBAARHEID KRIJGT, 1 SHOP DIE 80% VAN DE MARKT IN HANDEN KRIJGT, 1 SHOP DIE IN ZIJN EENTJE MEER VERKOOPT DAN AL ZIJN CONCURRENTEN SAMEN. VIND JE IN GEEN ENKELE ANDERE CATEGORIE, VIND JE OP GEEN ENKELE ANDERE EBAYSITE. EEN SITUATIE DIE ENKEL MOGELIJK IS ALS EBAY DIE ZELF HELEMAAL IN DE HAND WERKT.

 

Met de nieuwe regels die van kracht gegaan zijn is dit in mijn categorie zowel langs Vlaams als langs Waalse kant nog de enige gameshop met de status van topverkoper. Iets wat me ook totaal niet verbaast. Zal de situatie enkel nog erger maken. Die zal dus in de toekomst nog meer zichtbaarheid krijgen.

 

Ik heb hier in loop der jaren een klein fortuin aan verkoopscommissies en andere kosten betaald. En dat is dus de dank u die je als verkoper krijgt.

 

Dit alles staat in schril contrast met onze verkoop buiten Ebay. Gezien de situatie op Ebay zijn we begin 2012 met onze eigen website gestart. Ik weet van sommigen van op dit forum dat die ook hun eigen website hebben of gehad hebben. Dan weten jullie hoe moeilijk het is om uw eigen website van de grond te krijgen qua bezoekers en qua verkoop.

 

Wel, op onze eigen website verkopen we dezelfde items als op Ebay en gebruiken we dezelfde strategie die we ook al jaren op Ebay gebruikt hebben. Op Ebay mogen we doen wat we willen er is niets dat nog werkt. Op de eigen website werken deze strategieën wel perfect. Items die vroeger als zoete broodjes verkochten op Ebay en die we daar al in geen maanden meer verkocht kregen, verkopen nog steeds als zoete broodjes op de website. Dus zijn wij het probleem of is Ebay het probleem? We trokken al een hele tijd meer bezoekers via onze eigen website dan via Ebay. We staan nu op een punt dat we niet langer afhangen van Ebay voor onze verkoop.

 

Dat staat dus in zeer schril contrast met onze ervaringen op Ebay. Een shop die als enige in zijn categorie van vandaag op morgen 70% van zijn omzet verliest? ONMOGELIJK!!! Het enige wat we al jaren te horen krijgen van Ebay is dat er niets aan de hand is en dat ze voor ons niets kunnen doen.

 

LEUGENS, LEUGENS EN NOG MEER LEUGENS!!!

 

En ik verwacht ook niet meer van een bedrijf als Ebay. De manier hoe ze met hun verkopers omgaan toont duidelijk aan dat ze niet het minste respect hebben voor hun verkopers. Zoals hier elders op het forum vermeld staat. Het nieuwe feedbacksysteem is totaal onwettig. Een bedrijf kan niet zomaar met tot 12 maand terugwerkende kracht nieuwe spelregels invoeren. Maar of dat al dan niet wettelijk is, daar trekt Ebay zich geen snars van aan.

 

Voor mij reden genoeg om de deuren hier definitief te sluiten. Als verkoper wens ik niet langer geassocieerd te worden met een bedrijf dat niet het minste respect heeft voor zijn eigen klanten. Als ik mijn eigen klanten zo zou behandelen, had ik mijn bedrijf al lang mogen sluiten.

 

De laatste kwartaalresultaten van Ebay waren al heel wat minder rooskleurig dan die van de voorgaande kwartalen. Voor de komende kwartalen verwacht ik niet anders dan dat deze nog verder achteruit gaan. Het is heel duidelijk in welke richting Ebay vaart. Recht op de ijsberg!!!

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Salut en de kost!!!

Ter info. Ebay is mijn duidelijk al meer dan 2 jaar liever kwijt dan rijk. Normaal gezien duurt het een tijdje voor uw account effectief gesloten is. In mijn geval zou het me niet verbazen dat tegen dat u dit bericht leest mijn account al op non-actief staat.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Salut en de kost!!!

Ja Gamewalhalla, ik ben ook van miserie gestopt met aanbiedingen plaatsen op ebay Belgie.
Als onze aanbiedingen verdwijnen in het niets tussen de Duitse, Franse en Engelse advertenties die jij als eerst ziet. Geen wonder dat mijn verkoop op eBay sinds September 2013 met 90% verminderd is. En als je dan iets verkoopt heb je nog een hoop miserie erbij met de nieuwe regelgeving van eBay.

 

Uw beklag telefonisch doen bij Customer Service helpt niet, ze hebben altijd een uitleg klaar.
Na een tijdje antwoorden ze nog niet meer op uw emails, als ik zo met mijn klanten moest omgaan !!!

 

Dus gaan wij maar andere uitdagingen aan en er is ZEKER nog handel buiten eBay om, absoluut.

 

Beste Gamewalhalla ik wens u veel succes toe in jullie verkoop op de eigen website en voor de rest zou ik zeggen....Ander en Beter !!!

 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Salut en de kost!!!

Zwijg me van customer support. Meermaals :)gecontacteerd. En wonder boven wonder, telkens als ik die contacteerde zag ik een tijdelijke verbetering in de verkoop. De periode juni-aug 2011 slaat echt alles. Dat is de allereerste keer dat ik Ebay contacteerde omdat ik ondanks een ruimer aanbod en lagere prijzen alle moeite van de wereld had om mijn verkoop op peil te houden.

 

Zoals ik al jaren te horen krijg ook toen "er is niets aan de hand, we kunnen niets voor u doen". Leugens, leugens en nog meer leugens. Na mijn contactname zag ik plots een onverklaarbare en enorme stijging van bezoekersaantallen en vlug ook verkoop. Toen heb ik 3 maand de sterren uit de hemel verkocht. Verkoop die binnen de maand verdubbeld was. De concurrentie waarover ik sprak en die er toen ook al was, heeft toen 3 maand niet bestaan voor mij. Al wat ik op Ebay zette verkocht. Ok ik nu de goedkoopste of duurste verkoper was maakte niet uit.

 

Dat heeft 3 maanden geduurd. En vanaf 1 september was dat verkeer dat zo vlug gekomen was ook terug weg. Iedere dag minder verkoop. Alle verkopen die ik verloor gingen integraal naar dezelfde verkoper. Van toen wist ik wel dat ze met mijn voeten aan het spelen waren.

 

In een bepaalde categorie 300 items te koop staan. En kreeg letterlijk geen enkel item verkocht dat mijn concurrent ook aanbod. Ongedacht prijs, ongeacht plaats in de zoekresultaten. Ebay are you kidding me??????

 

Eind 2012 toen mijn shop uitgezet werd ben ik zo ver gegaan dat ik een officiële in gebreke stelling naar den hoofdbureau in Luxemburg gestuurd heb. Kreeg toen eindelijk antwoord met melding dat ze de zaak gingen onderzoeken. En wat hebben ze toen gedaan? Mij 3 maand aan het lijntje gehouden. 3 maand niets van nieuws, op een vriendelijke vraag of het onderzoek überhaupt gestart was, werd niet geantwoord. Na 3 maand een heel kort antwoord dat het onderzoek afgerond was met weeral "er is niets aan de hand, we kunnen niets voor u doen".

 

Ik had een mailadres gekregen langs waar ik direct contact kon nemen. Dat mailadres bleek nadien niet meer te werken.

 

Ebay heeft in zijn ruim 2 jaar stilzwijgen niet luider kunnen zeggen: we willen u hier weg!!!!

 

Wel Ebay goed bezig. Ik ben hier altijd één van de grootste gameshops geweest, enfin, toch tot ze onze shop sabboteerden. Ik ben hier 4 maand geleden vertrokken. Er zijn duidelijke signalen dat er nog 2 andere gameshops zijn die ook gaan verdwijnen. En gezien er met de huidige situatie geen enkele nieuwe gameshop is die voet aan de grond krijgt zijn op lange termijn alle gameshops (op 1 na) gedoemd om te verdwijnen. Maar nee hoor, van marktmanipulatie is er totaal geen sprake!!!

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Salut en de kost!!!

Ik ben maar een particulier die hier zo nu en dan eens iets verkocht... verkocht dus want sinds een paar jaar bied ik hier ook niks meer aan! Het is trouwens zinloos, want als je hier iets aanbied wordt je aanbieding binnen de tien minuten weggdrukt door al dan niet zakelijke (massa)verkopers en verdwijnt de jouwe in het niets.

Als ik hier al een hele tijd de grieven van de zakelijke verkopers volg, awel... mijn steun hebben ze en ik vraag me soms af waar Ebay heen wil! Het zou jammer zijn dat ze systematisch die mensen hier wegjagen, sommigen onder hen zijn mijn favorieten waar ik hier dan ook geregeld bij koop... eerlijke prijzen en dito verzendingkosten, goeie communicatie enz.

Het spijtige is wel, dat die verkopers geen eigen site hebben en dat ik dus Ebay niet in zijn geheel - als koper dan - zomaar kan laten vallen.

Ik heb dan ook alle begrip voor die verkopers die hier het bijltje bij neerleggen en ik hoop dat mijn favoriete verkopers niet te snel hetzelfde doen.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Salut en de kost!!!

ik ben maar een kleine verkoper en was enkele jaren terug in opmars om groot te worden, echter, op een gegeven moment kelderde m'n verkoop omwille van zichtbaarheid.

 

Ik heb alles meegevolgd maar heb dan m'n troeven met succes op andere verkoopsites gezet.

 

Met regelmaat doe ik eens een test.

 

Zo heb ik onlangs 2 "nintendo" genre games op gezet en ben verbolgen over het resultaat.

 

Nu heb ik opnieuw een game op geplaatst en het kan niet, totaal niet, dat in de rubriek van nintendo mijn aanbieding maar 2 keer bekeken is.   2 keer door mijzelf wellicht.

 

Ik heb (zie m'n feedback)  2 games verkocht aan een triestig lage prijs.  Ik heb deze maar laten gaan om de koper te vreden te stellen aan veel te weinig euro's.

 

Ik ben vooral teleurgesteld over het feit de aanbiedingen zeer slecht te zien zijn.  Iemand die niet vertrouwd is met het zoeken op Ebay krijgt eerst de buitenlande aanbieders en slechts veel later in de lijsten de Belgische.

 

Ik heb dit al verschillende keren naar de klantendiensten gemeld maar je krijgt telkens een standaard antwoord en je spreekt eigenlijk tegen een muur.

 

Ik steek er geen energie meer in, nu maar wou het wel nog eens neerschrijven.  Best dat ik een winkel heb in Oostende,  kan ik tenminste een normale prij krijgen voor m'n goederen.

 

En toch zijn er blijkbaar verkopers die het nog steeds goed doen.  Zeer eigenaardig allemaal.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Salut en de kost!!!

Ik haal mijn Winkel abonnement er niet meer uit met de korting die ik krijg op mijn comissies. 

 

Ik zal het daarom nog aankijken tot het einde van het jaar, en dan een conclusie trekken of ik nog verder wil of niet. 

 

Bovendien is het met de kopers tegenwoordig ook erg gesteld, deze week al vier onbetaalde objecten, ofwel 1 op de 2 aankopen eind augustus is niet betaald geweest. Zijn ze op vakantie? Lezen ze hun mails niet? Of was het "toevallig" weer de kleine die zonder toestemming iets gekocht heeft? 

 

In augustus ook nog ene die iets koopt en twee dagen later een mail stuurt dat hij morgen op verlof vertrekt voor twee weken en de betaling na zijn verlof zal uitvoeren.... Wat heeft die dan in die drie dagen zitten doen? Online bankieren ging niet, of naar de bank gaan ging in drie dagen tijd niet? Of was er gewoon geen geld meer deze maand? Koop dan niet! 

Bericht 7 van 7
laatste antwoord