annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay aanpassing verkoopskosten

Een nieuw bericht binnen met een nieuwe link:

 

http://sellerupdate.benl.ebay.be/autumn2013/feature-changes

 

Mijn winkelabonnement wordt zo maar even 10 euro per maand duurder, met als compensatie geen aanbiedingskosten meer voor 30-dagen of geldig tot geannuleerd aanbiedingen. 

 

Ik kan daar deels nog mee leven, aangezien mijn maandelijkse aanbiedingskosten toch net rond de 10 euro schommelden.

 

Mijn vraag is eerder, komt er nu eindelijk een verandering (lees beperkingen) in de niet-professionele veel (lees 100den zoekertjes) aanbieders die werken met gratis veilingen? 

Bericht 1 van 34
laatste antwoord
33 ANTWOORDEN 33

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Hallo medeverkopers.

 

Ik raak maar niet wijs uit de nieuwe regels.

Door de slechte zichtbaarheid en verschrikkelijk slechte verkoop ben ik beginnen aanbieden op ebay.de,

weliswaar gericht (producten die daar moeilijk te verkrijgen zijn) en met succes, een redelijke verkoop.

De verkoopscommissie is hoger, maar bij elk nieuw aangeboden product moet ik toch 0.3EUR plaatsingskosten betalen.

 

Terwijl in onderstaande tekst toch anders staat?

 

Onderstaande tekst is een copy paste van ebay.

 

Wat denken jullie dat de beste oplossing is voor het winkelabonnement,

ik heb 2865 items op ebay.be staan en 160 items op ebay.de, en stijgende.
?

 

 

Plaatsingskosten voor aanbiedingen met vaste prijs op internationale eBay-sites

Alle Topwinkel-abonnees krijgen automatisch de volgende voordelen*:

  • Gratis plaatsing wanneer u aanbiedt op onze Spaanse, Franse, Italiaanse en Nederlandse site. 

  • Gratis plaatsing voor uw eerste 200 aanbiedingen per maand op onze Australische site.

  • Gratis plaatsing voor uw eerste 500 aanbiedingen per maand op eBay.com en eBay.ca.

  • Plaatsingskosten van GBP 0,05 op eBay.co.uk, CHF 0,05 op eBay.ch, PLN 0,05 op eBay.pl en EUR 0,05 op al onze andere Europese sites (Duitsland, Oostenrijk, Ierland). 

Alle Topwinkel Plus-abonnees (niet alleen eBay-topverkopers) krijgen automatisch de volgende voordelen*:

  • Gratis plaatsing wanneer u aanbiedt op al onze Europese en Australische sites.

     

     
     

 

Bericht 31 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten


@sixstarracing*com schreef:

Hallo medeverkopers.

 

Ik raak maar niet wijs uit de nieuwe regels.

Door de slechte zichtbaarheid en verschrikkelijk slechte verkoop ben ik beginnen aanbieden op ebay.de,

weliswaar gericht (producten die daar moeilijk te verkrijgen zijn) en met succes, een redelijke verkoop.

De verkoopscommissie is hoger, maar bij elk nieuw aangeboden product moet ik toch 0.3EUR plaatsingskosten betalen.

 

Terwijl in onderstaande tekst toch anders staat?

 

Plaatsingskosten voor aanbiedingen met vaste prijs op internationale eBay-sites

Alle Topwinkel-abonnees krijgen automatisch de volgende voordelen*: ../..

  • Plaatsingskosten van  ../.. EUR 0,05 op al onze andere Europese sites (Duitsland, Oostenrijk, Ierland). 

 

Verschijnen die 30 cent/aanbieding als kosten bij aanbieding via TL, of worden ze effectief aangerekend (te zien op account) ?




Bericht 32 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

Ja, ik moest helaas volgen, heb deze avond mijn winkel gesloten.

 

Ik had m'n laatste factuur bekeken, vorige maand nog volgens de grafiek 9% kosten op de totale omzet, deze maand was dit 24% kosten op de omzet.

 

Een beetje erg gortig. Ik had een basiswinkel, was iets van een 8 euro ... maar dan opeens naar 17 euro en ... nog 2 a 3 euro erbj voor dat pro programma dinges ....

 

Dit alles samen met de verkoop die stagneert van m'n winkelobjecten met vaste prijs !

 

Dus, ik zal nog enkele objecten aanbieden waarvan ik nagenoeg zeker ben dat ze zullen verkocht zijn en dat het me geen moer kan schelen wat ze me opbrengen.

 

Enfin ....  ben dus ook bezig met het winkelweb die gratis aangeboden werd door de provicie, kost me geen enkele eurocent.

 

De postkaartjes komen niet meer op Ebay, er staan er al 700 op een andere site die gratis en zeer vlug plaatsen is.  Jawel, delcampe maar mag dit wellicht hier niet vertellen.  ,-)

 

Ik vind dit allemaal zeer erg spijtig want Ebay was tot jaren geleden erg fun, goeie verkoop, maar de laatste jaren totaal een flop geworden.   Ik denk dat we dat binnenkort wel eens zullen horen in de media hoe slecht ze het doen in België, maar ze hebben het echt aan zichzelf te danken want volgens mij luistert Ebay totaal niet naar z'n verkopers,  spijtig.

 

 

Johan

Bericht 33 van 34
laatste antwoord

Re: eBay aanpassing verkoopskosten

@Johan, als ik het allemaal zo lees en wat ik hoor denk ik dat er in de nabije toekomst nog meer zakelijke verkopers gaan afhaken.

Ik heb er hier de voorbije twee jaar al verschillende zien vertrekken... enne: "Ebay luistert niet naar zijn verkopers"... waarom zouden ze? Ebay is een multi-national en die liggen er heus niet wakker van of ze nu veel of weinig inkomsten uit Ebay-België halen hoor.

Ebay doet zijn eigen ding en stelt de regels op, wie niet mee wil of wil plooien, blijft weg of vertrekt, zo simpel is dat voor hen. Ik ben dan zelf maar een particulier, maar ik bied op Ebay ook al lang niks meer aan... het sop is de kool niet (meer) waard.

Bericht 34 van 34
laatste antwoord