annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

e-user2
Community-lid

Het artikel zegt het allemaal...



http://www.antiquestradegazette.com/news/7955.aspx

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

ik zou meer schrik van Xenon hebben, een programma waar mijne man aan gewerkt heeft...



http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/66338/2007/10/16/Xenon-moet-fraude-op-internet...



D

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

sharknose_78
Community-lid

Ik zie niet in waarom ik schrik moet hebben ? Doe uw zaken volgens de regels van de kunst - en u weet op voorhand dat dat niet altijd even aangenaam is in België - of doe geen zaken zou ik zo zeggen.


 


Bende onheilsprofeten hier.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

Ik had het tegen de diverse niet correct aangegeven bij- /zwart- en andere verdieners...



Wij hebben inderdaad weinig te vrezen, als we alles correct aangeven...



Bericht 4 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

e-user2
Community-lid


Ik zie niet in waarom ik schrik moet hebben ? Doe uw zaken volgens de regels van de kunst - en u weet op voorhand dat dat niet altijd even aangenaam is in België - of doe geen zaken zou ik zo zeggen.



Bende onheilsprofeten hier.




Ik denk dat diegenen die dit verkopen forum lezen juist diegenen zijn die in orde zijn op dit vlak. Het zijn de cowboys, welke zich totaal niets aantrekken van wat dan ook (en dus ook geen reden zien om dit forum te lezen), die denken dat ze geen enkel risico lopen.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

Wij doen het ook volgens de regels van het spel, alles netjes aangeven, btw betalen, belasting betalen, etc ...


 


Inderdaad is het zo dat er zeeeeeer veeeeeel nepzelfstandigen op EBAY een ferme euro verdienen zonder dat ze eigenlijk beseffen dat ze belastingen ontduiken.  


 


Sommigen zijn zo naïef om ook in hun beschrijving te schrijven dat het een "lukratieve" bezigheid is en dit is het ook.


 


Zo heb ik veel concurrentie van zwartwerkers die of werkloos, of van de ziekenkas leven of gepensioneerd zijn die dag in dag uit aankopen en verkopen.  Ze vinden dit de normaalste zaak van de wereld en denken dat dit volledig legaal is.


 


Niets is minder waar, heb geen geruchten maar feiten gehoord van zwartwerkers die er aanhangen!


 


 


We moeten natuurlijk niemand de schrik op de hals halen maar sommge zwartwerkers halen toch erge risico's uit.  Ze vergeten dat via het feedbacksysteem ALLES kan achterhaald worden.


 


Ja, eigen schuld dikke bult.


 


Van zodra je aankoopt om te verkopen ben je handelaar.  Sommigen zeggen dan, ik koop een broek voor mezelf en doe het een paar keer aan (zogezegd) en verkoop het dan weer.


 


,-)

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 9 Nov 2011 19:13 CET
Bericht 6 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

Professionele verkopers die volgens de regels handelen hebben idd niks te vrezen, ook niet de particulieren die zo en dan wat overbodige spullen verkopen, maar er zitten idd op alle koopsite's zoals Ebay veel particulieren die hier een bloeiende, zwarte bijverdienste hebben en die mogen van mij gerust door de mand vallen!


Laat de fiscus maar doen!

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

wel hierover kan ik heel kort zijn, ze laten de zwartwerkers gewoon gerust en vallen enkel de kleine zelfstandige lastig,

-- Bewerkt door 4allshopoutletandnew om 9 Nov 2011 17:40 CET
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten


ze laten de zwartwerkers gewoon gerust en vallen enkel de kleine zelfstandige lastig,



 


Niet enkel de kleine zelfstandige, hoor, ook de grote.


Maar dat de zwartwerkers (meestal) uit de boot vallen is meer dan korrekt.


Dat is inherent aan het controlesysteem :  de te controleren bedrijven worden uit de bestaande bedrijven uitgefilterd.


Dat is al tientallen jaren zo.


Enkel het systeem van uitfilteren wordt regelmatig aangepast om "efficiënter" te controleren.


Om achter zwartwerkers aan te gaan moet de "normale" controleur echt buiten zijn normale boekje gaan, en welke ambtenaar doet dat ?


En de belastingafdelingen die worden opgericht om buiten de normale paden te controleren onderzoeken enkel grote dossiers.


Om kleine misdadigers (sorry voor de benaming, maar dat zijn ze in mijn ogen) op te sporen die hun ding doen op ebay is er geen tijd en geen budget.




Bericht 9 van 10
laatste antwoord

meer en meer onderzoek door belastingsdiensten

Ik heb de indruk dat sommigen zich hier persoonlijk geviseerd voelen... de uitspraken dat particulieren hier buiten schot blijven is onzin.


Mijn buurman had twee jaar geleden af te rekenen met een zwaar verkeersongeval waarbij zowel zijn vrouw als zijn schoonmoeder voor de rest van hun leven mindervalide zijn.


Om voor hen te zorgen gaf hij zijn baan op... hij heeft dus wettelijk geen eigen inkomsten meer, nu bezat hij een heel grote collectie videobanden die hij reeds voor een groot deel vervangen had door DVD's. Hij bood die video's dus te koop aan op o.a. Ebay, drie maanden geleden kreeg hij een brief van de belastingsdienst en mocht hij daar één en ander uitleggen, daar gingen ze ervan uit dat hij de boel beduvelde en dus wel een inkomen had, want een particulier kon volgens hen niet zo veel video's bezitten, laat staan verkopen... dank zij zijn advocaat werd de zaak geseponeerd... zeg dus niet dat particulieren buiten schot blijven!

Bericht 10 van 10
laatste antwoord