annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

plaatsingsonkosten

De plaatsingsonkosten zijn terug ingevoerd bij e-Bay. Gewoon schandalig is dit. Ik betaal meer aan plaatsingsonkosten dan dat ik verkoop . Plaatst men terug als het niet verkocht is dan rekent mij alweer aan. En dit als particuliere verkoper. Ik zal dan maar wat beurzen afdoen om van mijn materiaal af te geraken ,want de werkwijze van e-Bay staat mij op deze manier niet meer aan. Als ik enkel nog moet investeren dan kan ik het evengoed weggeven.

Hetzelfde met hun ziekelijk feedback systeem .Een koper die niet betaald word beschermd ,ook al betaald hij niet ,deze blijft op 100% staan .Verkoper kan geen negatieve feedback geven bij niet betaling.

Voor mij is e-Bay verleden tijd. De laatste items staan erop en binnen enkele dagen lopen ze ten einde en gedaan dan met investeren.

Bericht 1 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

Re: plaatsingsonkosten

Een tip aan bedrijven die meer omzet willen halen, duidelijk niet in de val lopen van tien jaar lang kosten vragen, dan een jaar niet, merken dat het verkeerd loopt, en dan terug kosten vragen. Want blijkbaar is iedereen vergeten dat je 10 jaar lang kosten gevraagd hebt, maar weet iedereen wel dat het het afgelopen jaar gratis was en krijg je plots een imagoprobleem van kostelijk te zijn.

Bericht 11 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Meestal krijgen we rond de 15de van de maand een faktuur voor de ebay-onkosten. Nu lees ik op mijn account dit op een faktuur van 16 oktober : Saldo tijdelijk onbeschikbaar.

Ze maken al blijkbaar werk van om plaatsingsonkosten (van de eerste 75 objecten) weg te halen, zodat we alleen de verkoopcommissies moeten betalen en eventueel vanaf 76ste object(en).

Bericht 12 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Allez...hopelijk zijn alle professionele verkopers blij met hun omzet?
Ik heb nu zelf nog in geen maand iets gekocht op Ebay met als simpele reden dat er hier niets meer te zoeken valt.
Hetgeen ik nog heb van verzamelkaarten zal ik wel hier of daar op een andere site gooien.

De fun is eraf...
Dvd's koop ik bij cosmox, bol of mediamarket. Gratis verstuurd en dikwijls promotie...
Zo kan ik nog honderd voorbeelden opnoemen maar het is het allemaal niet meer waard.
De profs wilden de particulieren weg...ok, no problem

1 ding vergeten ze. Ebay is begonnen met de leuze: "maak je zolder leeg en verdien er nog iets aan"
Maar de profs vonden de weg naar Ebay en ineens was iedere andere verkoper een zwartwerker en een concurrent...

Voila, dit gezegd zijnde ...


Bericht 13 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

U scheert elke verkoper over dezelfde kam, maar u wil zelf niet over dezelfde kam geschoren worden? Beetje hypocriet niet? 

 

Gratis verzending bestaat trouwens niet, dat is duidelijk doordat bv. Cosmox standaard een paar euro duurder is tov andere winkels (hier en daar een uitzondering zijn ze dezelfde prijs of eens uizonderlijk goedkoper).

 

De profs willen de particulieren helemaal niet weg, ze willen enkel de in het zwart werkende professionele particulieren weg, die elke dag 500 aanbiedingen gratis online zetten tegen vaak ridicule prijzen, en als er één of twee mensen intrappen per dag hebben ze een meer dan een leuke cent per maand er bij omdat ze niets afdragen. Blijkbaar was het niet mogelijk om dit anders op te lossen, tenzij u eBay een idee kan geven om dit probleem om te lossen. 

 

eBay zal het trouwens zelf wel beu zijn geworden dat de economische inspectie dagelijks aan de telefoon hangt om de gegevens van aanbieders die niet met BTW nummer geregistreerd staan.

 

Maar goed, het is duidelijk, voor de particulier is de professionele verkoper de duivel en de oorzaak van hun kosten, terwijl eBay net zozeer de professionele verkoper het steeds moeilijker aan het maken is (maar dat vergeten de particulieren want ze kijken enkel naar zichzelf, hun goed recht). 

 

Dat er nu zijn die schreeuwen dat ze hier zelfs niet meer komen kijken, ga u gang hé, stop met vergelijken en laat u mogelijk een betere koop door de neus boren, gelukkig is het aantal gefrustreerden beperkt en zitten ze enkel hier op dit forum. De klant vergelijkt nog steeds zowel in binnen- als buitenland. En inderdaad er zijn veel promoties bij grote online winkels. Maar als de promotie voorbij is vragen ze terug de volle pot. Als ik dezelfde promotie inkoop bij de groothandel dan bied ik deze aan tegen de promoprijs tot de voorraad van die promo uitverkocht is, ook al is dat weken of maanden na de promo. Dus de ene dag heb ik dezelfde prijs als de concurrentie (maar zit ik met het verzendingskosten nadeel, maar dat lossen meerdere kopers op door gecombineerde verzending), en de andere dag ben ik een kwart tot de helft goedkoper als de concurrentie zijn promotie stopzet en volle pot vraagt. 

 

Dus ik spreek enkel voor de DVD markt, en dan durf ik inderdaad gerust stellen dat aanbieders die meer DVD's nieuw in plastic aanbieden dan tweedehands DVD's die een keer gezien zijn, dat er dan professionele verkoop in het spel is ook al staan ze zo niet geregistreerd. Plots zijn de Amazon dropshipper verkopers ook verdwenen. Ik kan mij niet uitspreken over andere rubrieken, maar enkel over de Media rubriek. Dat ze dan achter de schermen wél geregistreerd zijn kan ook goed zijn dat ze daarmee in orde zijn, maar dan moeten ze zich registreren als professionele en zo ook de voorwaarden van recht op retour in twee weken en terugbetaling aanbieden zoals anderen. 

 

Dat gezegd zijnde gaat u over heel dit stuk heen lezen en nogmaals inkappen op de prof's als de oorzaak van alle kwaad. Het is een zinloze discussie geworden.

 

PS. @ Yunkunkun: als ik u was zou ik even de reviews van ebid een keer opzoeken op google, blijkbaar een te mijden geval. 

Bericht 14 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

U hebt zeker gelijk ,ik koop nu als ik eens een cd of dvd of boek wil kopen ga ik naar Amazon UK. Zeker niet duur .

De eerlijkheid van e-Bay laat te wensen over. En als de verkopers met winkels nu gelukkig zijn zonder particulieren ,zoveel te beter voor hun, maar ze zullen klanten verliezen zo. 

 

Bericht 15 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Heb ik ook gezien "saldo tijdelijk onbeschikbaar" Ik kan al sinds vorige week niet meer zien wat ik betaald voor plaatsingskosten na 15 september'13 . De 75 gratis aanbiedingen zullen ze waarschijnlijk over het hoofd gezien hebben ???????? Vergeten misschien????? Deze werkwijze bij e-Bay getuigt van arrogantie. En dat ze dat hebben weggehaald wil dus zeggen dat ge totaal geen controle meer hebt.

Ze mogen wel niet vergeten bij e-Bay dat ze vroeger begonnen zijn met de particulier aan te moedigen om hun goederen aan te bieden op hun website . Nu is dit de omgekeerde wereld en jaagt  men de particuliere verkopers weg, met gevolg dat deze personen niet meer kopen bij hun ,maar naar andere websites gaan. Onder andere Amazon UK ,heel goedkoop met verzendingskosten en een grote in allerlei .

Bericht 16 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Lap, ik heb de rekening gekregen, en moet alles betalen, dus ook de eerste 75 aanbiedingen van de maand september. Ik weiger dat te betalen, en betaal alleen de verkoopcommissie. Neh! Ik ga dat hun ook laten weten.

Bericht 17 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Het zou me niet verbazen dat het antwoord van ebay gaat zijn dat je maar een aangetekende brief naar Luxemburg moet sturen.

 

Dat was ook het antwoord toen ik aangaf niet tevreden te zijn met de kosten, en vooral met de manier waarop ze (niet) gecommuniceerd zijn. Op mijn vraag hoe het met de 75 gratis aanbiedeingen zat, wanneer die ingingen en dergelijk kreeg ik geen antwoord.

 

 

Het antwoord van ebay zag er zo uit:

 

 

Bedankt voor uw e-mail.

Als u niet akkoord gaat met het eBay beleid en de werking van de site, kunt u een officiële brief naar eBay Europe S.à r.l sturen.

Het volledige adres luidt:

eBay Europe S.à r.l. (Société à responsabilité limitée)
22-24 Boulevard Royal
L-2449 Luxembourg

Meer informatie over het sturen van officiële brieven naar eBay vindt u onder het kopje Mededelingen (nummer 15) in onze gebruikersovereenkomst.

Ik hoop dat ik u alsnog van dienst heb kunnen zijn.

Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.

Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Ik wens u nog een prettige dag toe.

Met vriendelijke groet,

<naam>
eBay Customer Support

 

 

Bericht 18 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Ja, en daar staat ge dan als particuliere verkoper tegenover een multinanional die niet eerlijk is tegenover de kleine man. Ik heb inmiddels ook al wat items op een andere website geplaatst, zonder kosten en met succes. Geen investering dus zoals bij e-Bay nu. Het enige wat ge nog kunt plaatsen zijn de 75 gratis aanbiedingen, tenminste als ze het niet betalend maken zoals bij mij. Nog geen gratis aanbiedingen gezien. Ik zou zeggen ,hop naar een andere veilingsite.

Bericht 19 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

 

Nu zeggen ze plots dat de 75 eerste aanbiedingen geldig was vanaf 1 spetember ipv 18 september 2013!

Bericht 20 van 33
laatste antwoord