annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

't is allemaal om zeep !

Verkopen op ebay, verkopen op de markt, verkopen in een winkel, horeca, dienstenservice ...   we worden meer en meer geconfronteerd met gewiekste klanten die totaal ongegeneerd de verkoper oplichten.


 


Als je dus denkt dat het alleen jouw overkomt dan mag je het vergeten.


 


Zo kan ik al tal van feiten opnoemen van zelfstandigen die in hun winkels op de pot gezet worden.  De ebay fraude die door klanten gepleegd word ook op ebay is niet te onderschatten, je zou schrik hebben om nog iets te verkopen, je zou schrik hebben om iets te versturen want eens je je pakje of brief in het postkantoor gedropt hebt, heb je er geen vat meer op.


 


Gisteren hoorde ik nog enkele feiten van een horecauitbater in Oostende, je moet dus maar durven. Een klant besteld een flesje spuitwater, na een halfuurtje bij de afrekening, het flesje is inmiddels uit, de klant wil niet betalen want het water is over datum.  Echter, de datum op het etiket is weggekrast (door de klant) die dus de serveuze vraagt om te bewijzen dat het NIET over datum is !!!!!  Klant is rechtgestaan en heeft NIET betaald.   Hij had een man en die besteldde biefstuk friet.  De volledige maaltijd was opgegeten en bij afrekening zegt hij aan de serveuze, "ik heb seignant gevraagd maar het was bien cuit".  De klant weigerde te betalen.  De politie werd gebeld maar de man zette het op een lopen.


 


Ik bedoel maar, we leven in een samenleving waar blijkbaar alles mag en alles onbestraft blijft.


 


Waar gaat dit in godsnaam naartoe.  Je mag al de kranten niet meer openslaan of je leest zoveel onrecht.


 


Goeie vakantie allemaal en als je verkoper bent, in een winkel, in de horca, PAS OP !  Laat je niet klissen.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: 't is allemaal om zeep !

hallo, heb net gisteren na 6,50 jaar verkopen mijn ALLEREERSTE geschil ontvangen van een koper wegens niet ontvangen object.  Inderdaad vanaf je je pakje op de post


doet heb je geen enkele vat meer.  Heb object verstuurd in grote stevige bruine omslag, voorzien van 5 postzegels, aan het juiste adres van de koper en achteraan op de enveloppe mijn afzendadres geschreven.  Je kan toch veronderstellen dat indien deze enveloppe onbestelbaar is deze terug naar mij zou verzonden worden ( terug naar afzender).  Je kan toch moeilijk alles en iedereen terug betalen die beweert zijn pakje niet ontvangen te hebben.  Vond het in ieder geval verschrikkelijk om eerste maal een geschil tegen mij te ontvangen. Ben er nog niet goed van.  


Zal wel niet de enige zijn zeker;

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: 't is allemaal om zeep !

sharknose_78
Community-lid

Dat je geschillen krijgt is onvermijdelijk ... al dan niet terecht. Er zijn zoveel factoren: foutje van jezelf, probleem met transporteur, oneerlijke klant.


 


Een greep uit een paar zaken die me hier al eens overkomen zijn: Nieuw opgestuurd -> oud onderdeel terug gekregen, Ebayer met "verkeerd" adres in zijn Ebay en pakje dat spoorloos verdwijnt... tja slikken hé. Zolang ik geen geld moet toeleggen aan mijn bijberoep en het eerder uitzonderlijk is, is dat het risico van het vak.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: 't is allemaal om zeep !

Onlangs een spel verkocht via opbod. Tot mijn grote verbazing werd hier vanin het begin al hoog op geboden. Veiling liep af, betaling kwam binnen via PayPal.


 


Een paar dagen later kreeg ik van de koper te horen dat het spel niet werkte (stonden effectief een paar krassen op). Maar bijkomend zou het doosje helemaal kapot geweest zijn en het boekje kapot gescheurd. Buiten de krassen (spel startte bij mij normaal op) was er met het doosje en boekje niets aan de hand.


 


De koper vroeg een terugbetaling of zou via Ebay/Paypal een geschil starten. Hij wou me zelfs foto's sturen van het spel.


 


Ik heb vriendelijk maar heel zakelijk gevraagd om het spel terug te sturen. Na ontvangst zou ik het spel + verzendkosten terugbetalen.


 


Ondertussen zijn we een week verder en hoor ik er niets maar van. Die heeft willen proberen om dat spel gratis te hebben.


 


Weer eentje toegevoegd aan mijn lijst met geblokkeerde bieders.


 


En wat nog het ergste is. Deze heeft nu gewoon geprobeerd, gezien dat het niet zou lukken en heeft het er (voorlopig) bijgelaten. Eén die echt van kwade wil is kan u eerst een geschil aansmeren, dan negatieve feedback geven en als kers op de slach(t)roomtaart nog eens lage DSR. Dit in combinatie met de lage DSR die je sowieso af en toe eens ontvangt is voldoende om een verkoper te nekken.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: 't is allemaal om zeep !

Ik merk meer en meer dat Ebay een ruilbeurs aan het worden van slecht, kapot materiaal naar goed materiaal.



Je zoekt op ebay identiek hetzelfde op, koopt het, zegt dat het niet werkt en stuurt jou kapot spul terug, waarom ik dit weet is simpel ik begin mijn spullen een merkteken te geven en dan valt dit op.  Als je dan zegt dat je wil omruilen naar een ander dan krijg je zo van die mails dat ze je niet meer vertrouwen en hun geld terug wensen, en openen ondertussen een claim op paypal.



Laatst meegemaakt ik stuur een Sandisk 32 Gb microsd op en krijg een merkloos microsd terug in de verpakking, zogezegd dat het niet werkt...



Doe je het niets dan krijg je negatieve feedback, met lage DSR

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: 't is allemaal om zeep !

koenvbr,


 


onlangs hetzelfde meegemaakt. Ik stuur een spel op in gloednieuwe staat, zelfs nog in verpakking, gekocht via 'nu kopen'. Ik krijg een bericht van de klant dat het doosje scheef is, en dat de tekst op de achterkant zou afgesleten zijn en hij zegt dat hij ook foto's wil sturen.


Ik stuur terug dat ik een claim zal openen bij de post en dat hij mij een foto mag sturen, zodat ik deze erbij kan steken bij de claim.


1 week hoor ik niets, ik vraag hem dan nog eens, kun je mij een foto sturen aub, zodat ik kan zien wat er aan is.


1 week gaat weer voorbij, niets van foto gekregen.


Uiteindelijk geeft hij dan wel positieve feedback, maar zet in de details dat mijn product niet voldoet aan de beschrijving en dat ik slecht ben in communicatie...


Slecht in communicatie ?? Ik heb hem tot 2 maal toe gevraagd om een foto te sturen, hoeveel meer moet je nog communiceren om goed in communicatie te zijn ?? En de berichten verstuurd met interne post op ebay, zodat het traceerbaar is binnen ebay zelf.


 


Tja, ma soit, ik heb toch een positieve gekregen, waarmee ik vermoed dat er niets mee aan de hand was, of dat het mss express zo was gemaakt door de producent, want het was een collector's editie van Killzone 3.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord