annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

zichtbaarheid ???

Er zijn al tal van onderwerpen over geweest maar meer en meer ben ik overtuigd dat de software van Ebay zo gemaakt is dat ze eigenlijk voor de gek gehouden worden !

 

Ik bied een Meissen object aan op ebay.be.   Log uit, log in met een andere account in. Het object is totaal NIET te vinden.

 

Slechts 3 pagina's, onmiddellijk Duitsland en UK maar mijn object niet te bespeuren.

 

Zelfs in slim zoeken niet te vinden.

 

Ik had voeger 100den artikelen online staan en ben geminderd omdat ik niets meer verkocht, dacht het opnieuw eens te proberen en het is pover.

 

Voor m'n treintjes slechts een habbekrats gekregen. En nu dit weer.

 

Neen, weeral een duwte erbij om totaal niets meer op ebay te verkopen.

 

De gouden jaren zijn voorbij.  Ik denk dat precies het succes van Ebay er toe komt dat er veel te veel te veel objecten er op staan waardoor je zichtbaarheid, mede met de sofware, er voor zorgt dat je nog amper iets verkoopt of dat je de prijs niet meer haalt.

 

Ben in paranoïde ?   Of geloven andere verkopers ook dat er echt iets aan de hand is dat niet klopt?

 

 

Johan

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Re: zichtbaarheid ???

Ik vind dat toch terug.

Als ik op nieuw aangeboden zoek,enkel Begie, staat het eerst.

Maar bij aanbiedingen in Europa is dat wel moeilijk te zoeken ,vermits er in Duitsland 100 den items per dag worden aangeboden.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

U kunt beter direct op voor de doelgroep bestemd site plaatsen, in dit geval dus eBay.de

eBay is erg ingewikkeld geworden, ook voor kopers.

Dat kan de reden zijn dat er minder verkocht wordt.

Er zijn ook genoeg alternatieven.

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Het blijft erg moeilijk.

 

Als je dan op ebay.com plaatst dan zit je vast in dat verzendsysteem, dan kan ebay.be en andere landen je aanbiedingen niet zien.   Heb nu al vanalles geprobeerd en het is een ramp.

 

Ik had een Engelse speelgoedbeer, op .com geplaatst maar was niet te zien als je inlogdde op Ebay.UK.  Heb deze een half uur voor het einde van de veiling weggenomen uit schrik dat ie ging verkocht zijn aan 1 euro.

 

Die Meissen was absoluut niet te zien, overspoeld van Duitsland   Maar een half uur nadat ik het bericht geschreven had stond het opeens bovenaan.

 

Die Ebay sofware blijft hoedanook een zeer merkwaardig iets.  UK en Duitsland staan teeds bovenaan maar waarom zie je nooit iets van bvb ebay Nederland ???  Ik denk dat al die landen geblokkeerd worden.

 

Kijk,  ik sta nu al met 1125 objecten op een heel intressante veilingsite waar het gratis plaatsen is en 99 gratis foto's en maar een commissie van 5 % + totaal GEEN verplichting van Paypal.

 

Ik denk dat Ebay heel de verkeerde weg opgegaan is. 

 

Ebay is eveneens toch gebruiksonvriendelijk geworden, het duurt te lang om iets online te plaatsen, dus,  ben het nu echt wel aan het afbouwen alhoewel ik dit spijtig vind want heb zo m'n best gedaan om een topverkoper en powerseller te worden.

 

 

Helaas dus.

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Ben het helemaal met u eens, voorheen was eBay veel leuker, goedkoper en met veel meer handel.

Het is de kunst om de vele 'verbeteringen' bij te blijven maar velen gingen u al voor en haakten af.

De prijs van de vooruitgang, net zoals met PayPal, eens ben je de klos.

Gelukkig zijn er meer mogelijkheden, het leven gaat voort.

Dit was het brokje filosofie voor vandaag.

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Het is idd wat met Ebay de laatste tijd, ik ben particulier verkoper en koper maar ik koop enkel nog op Ebay, ik verkoop hier niks meer... telkens ik iets aanbied wordt het binnen het uur weggedrukt en staat het in de vergetelheid. Werkt wel heel frustrerend!

Heb ik nog eens wat te koop, zoek ik daarvoor andere oorden op waar ik wel kans op verkoop maak!

Voor een particulier die het spel eerlijk speelt en sporadisch iets van de hand wil doen is Ebay gewoonweg een hopeloze zaak!

Zoals ik al zei, en ik val nog maar eens in herhaling: Ebay splitsen in een zakelijk en een particulier gedeelte.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Splitsen in zakelijk en partikulier, daar zie ik het nut niet van in.

 

We hebben elkaar nodig.

 

 

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Heel simpel die Beste Weergave afschaffen en de standaard sortering instellen op eerst aflopend zoals het vroeger was.

 

iedereen dezelfde zichtbaarheid. Iedereen die met zijn objecten eens bovenaan komt.

 

Daarnaast dezelfde kosten voor particulieren en zakelijke verkopers. 1 site dus ook voor iedereen dezelfde regels.

 

De site in 2 splitsen is onzin. Zie wat er vorig jaar gebeurd is toen de site - qua taal dan - in twee geplitst werd.

 

Wat ik me ook al maanden afvraag. Ebay BE is duidelijk de dieperik aan het ingaan. Ebay heeft nu een tijdje geleden 2dehands.be overgenomen. Sindsdien kan je de tv of radio niet opzetten of er is reclame voor 2dehands. Nota bene een site die in gebruik volledig gratis is. Waarom maakt Ebay geen reclame voor zijn eigen site?

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

eBay maakt het geld vooral met PayPal, dat wordt straks dan ook helemaal ingebakken in 2ehands.be

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Re: zichtbaarheid ???

Is een tijd geleden als eens gedaan en terug afgevoerd. Als ik het met mijn klanten buiten Ebay over PayPal heb, zijn er veel die daar nog nooit van gehoord hebben.

 

De belg houdt nog zeer hard vast aan zijn overschrijving.

Bericht 10 van 13
laatste antwoord