annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nuttige contactinfo, telefoonnrs en links naar verzendbedrijven en Douane

eddy@ebay.com
Community-lid
Hier volgen links en nuttige contact informatie van de verschillende diensten van De Post, andere verzendbedrijven en van de Douane.

Dit is een aanzet om een zo volledig mogelijke lijst te publiceren. Iedereen die hier aanvullingen op wil geven is van harte uitgenodigd hier een zo volledig mogelijk overzicht van te maken.

Hou het alsjeblieft enkel bij deze informatie. Alle andere, niet ter zake doende, berichten worden consequent verwijderd. 🙂

DE POST:
http://www.post.be/site/nl/customerservice/contact/home.html

DOUANE:
Vestiging en inning van de douane- en accijnsrechten.

Administratie der douane en accijnzen:
North Galaxy - bus 37
Koning Albert II-laan, 33
1030 Brussel

Informatieambtenaar:
Dhr. Pierre Ernoux (F)
Tel. 0257/630 19

Dhr. Stephan Barun (F)
Tel. 0257/652 19

Fax 0257/617 68
E-mail info.douane@minfin.fed.be

DOUANE - link naar de uitleg over wanneer vrijstelling of heffing van invoerrechten en accijnzen:
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm

TARIC Consultatie
Voor het bepalen van het tariefnummer volgens SH voor de douaneverklaring CN 23 voor internationale verkopers (klik op bladeren):
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=NL

Wie volgt? 🙂


Mvg. Edina

"All right, don’t panic. I’m here, everything under control."


Mvg. Edina

"All right, don’t panic. I’m here, everything under control."

Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Nuttige contactinfo, telefoonnrs en links naar verzendbedrijven en Douane

canary-marlin
Community-lid
hallo
heb een item gekocht in de u.s het zit al van 14 november vast bij de douane en ik heb nog geen bericht gekregen van hen.heb het pakje kunnen volgen via de tracking nr.heb al 15 keren gebeld maar steeds zijn alle lijnen bezet.heeft iemand een oplossing.alvast bedankt

mvg d.v.wikings born to fish and forced to work
born to fish and forced to work
Bericht 21 van 24
laatste antwoord

Nuttige contactinfo, telefoonnrs en links naar verzendbedrijven en Douane

bushkangooroo
Community-lid
ABX bestaat niet meer,het is nu DSV geworden.
Zelfde traagheid verzekerd !!
Maar bon,indien je hun moet contacteren,hier volgen de nodige gegevens :

Industriezone klein eiland
Tweestationsstraat 152
1070 Brussel

Tel : 02/55.61.611 - 612 - 613 - 617 - 622
Fax : 02/55.66.620
email:wpc@be.dsv.com

Documenten voor inklaring : faktuur / betalingsbewijs

verdere te verstrekken info :
- land van herkomst / land van oorsprong
- Waarde
- Aard van de goederen ( gedetailleerd !)
- Douanetarief
- BTW-tarief
- % tarief Invoer rechten

hopelijk kan ik hiermee enkele mensen op weg helpen
Bericht 22 van 24
laatste antwoord

Nuttige contactinfo, telefoonnrs en links naar verzendbedrijven en Douane

bushkangooroo
Community-lid
verdere aanvulling op de info die moet verstrekt worden indien de douane erom vraagt :

BTW :
indien BTW plichtig,een vignet kleven of BTW-nr invullen
indien NIET BTW-plichtig,Naam + adres+aangeven "NIET ONDERWORPEN"

Aard van de transcactie
keuze tussen :
verbruikgoederen / tijdelijke invoer / doorvoer

dan moet u nog volgende aangeven met volgende keuzes :
- aankoop
- terugzending van Belgische goederen
- Vervanging van goederen
- Invoer voor herstelling met kosten
- Invoer voor kosteloze herstelling
- terugzending NA herstelling met kosten
- terugzending na GRATIS herstelling
- gratis goederen
- geschenken van PARTICULIER tot PARTICULIER
- andere transacties : ............

uw telefoon - en faxnummer

leveringsadres indien anders dan faktuur adres
Bericht 23 van 24
laatste antwoord

Nuttige contactinfo, telefoonnrs en links naar verzendbedrijven en Douane

sarahmosthaunted
Community-lid
Kan er mij iemand vertellen de openings uren van de vroegere abx, nu overgenomen door dansk dsv?
Ik heb een pakske uit de usa die begin juli in belgie is toegekomen. Ik heb een soort betalingsbewijs opgestuurd naar dsv en het aard van de goederen maar sinds de 19de juli heb ik nog niks aangeboden gekregen van ems taxipost.
Emailtje word niet beantwoord en niemand dat mijn telefoontje beantwoord bij dsv.
Dsv heeft mij eerst per email gecontacteerd, wat ik nogal héééééélll raar vond, daarna moesten zij een faktuur of betalingsbewijs krijgen om zogezegd de kosten te kunnen bepalen van de dedouanering... Heb dat allemaal gedaan per mail. Niks en niks ontvangen van ems taxipost dat met dsv werkt.
Verkoper uit de usa heeft een custom usps form moeten invullen die eigenlijk alles omschrijft en het aard van de goederen alsook de waarde om het pakske te mogen opsturen.
Waarom baseert die dsv zich dan niet op die groene usa custom aangifte?
Bericht 24 van 24
laatste antwoord