annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

twqonqueror
Community-lid
Beste lezer,

Ik heb een Gaming muis gekocht hier op ebay van een Franse verkoper. Een tweedehands logitech G7 muis om precies te zijn.

Ik heb deze gewonnen voor 3.5euro. En ik moest 25Euro verzendingskosten betalen.
Dat heb ik ook gedaan(via paypal). Ik heb ook mijn item ontvangen.

Maar op het pakketje dat ik heb ontvangen staan de verzendingskosten vermeld en er staat maar 10euro op.

Kan ik het resterend bedrag terugeisen/terugvragen?
Omdat hij normaal zelf maar 3.5 euro voor zijn eigen mag houden, houd hij er nu 18.5 euro voor zijn eigen.

Alvast Bedankt!!
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

Hoeveel keer moet deze discussie nog gevoerd worden???

Het is terecht wat sommigen hier schrijven: als je een bepaald tarief aanrekent, moet de service navenant zijn.
Wat je ook al verkoper al dan niet gemeld hebt in de beschrijving of aangegeven hebt.
Als blijkt dat je dan teveel rekende, dan heb je als verkoper toch 2 mogelijke redeneringen:

- ofwel respecteer je jezelf én je kopers en betaal je gewoon terug (zonder vraag van de koper, dit zou op zijn minst uit eigen beweging moeten kunnen)
- ofwel foefel je bewust en ben je het statuut van verkoper onwaardig volgens mijn mening.

Wees nu eens eerlijk: wie wil er zelf bedrogen worden op deze kosten?
Als deze verkoper als koper zelf het slachtoffer zou zijn van dergelijke praktijken, zou hij dit dan leuk vinden? Ik denk het niet.
Waarom behandelen dergelijke mensen dan hun klanten zo, vraag ik me dan steeds weer af...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

yottum
Community-lid
Het omzeilen van eBay commissies door laag te verkopen maar hoge verzend kosten te rekenen is inderdaad niet toegestaan.

Maar dat is tussen de verkoper en eBay.

Het is ook niet toegestaan aan de koper om de condities van de verkoop te veranderen. Kopers moeten vragen stellen als ze niet zeker zijn wat ze mogen verwachten.

Is het antwoord niet naar uw zin, koop dan ergens anders.

Hier wilde de verkoper het nogal forse bedrag van 25 euro om het artikel te bezorgen, maar, zoals beloofd, dat heeft hij gedaan ook. Dus, wat is het probleem? Er was geen enkele verassing of had hij het persoonlijk en te voet moeten komen brengen??

Lees de voorwaarden voordat u koopt, en loop weg als het nodig is! En, weglopen was duidelijk nodig hier.
Bericht 12 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

schatjesenboefjes2008
Community-lid
Zoals altijd zijn er klachten als ze teveel betaald hebben, maar nog nooit is er eentje die bijbetaald wanneer blijkt dat er meer op het pakket staat dan er betaald werd. Het is een mes dat aan twee kanten snijd en sommige kopers zijn helemaal niet eerlijk in het geven van hun beoordelingen. Ik reken NOOIT meer dan de werkelijke kosten, ik verzend dagelijks, ik mail van zodra de veiling afgelopen is, ik mail van zodra ik de betaling ontvangen heb en kijk naar mijn sterren. Ronduit belachelijk en oneerlijk!!
Altijd maar zeuren als ze teveel moeten betalen, maar andersom... Let wel, ik ben helemaal niet akkoord met wat hier gebeurd is, aan deze verkoper zou ik zeker al niks kopen, kijk in het vervolg maar eerst eens op het internet om te zien hoeveel het pakket aan verzending werkelijk kan kosten. Ik wil hier alleen maar duidelijk maken dat er zowel tussen verkopers als kopers oneerlijke mensen zijn. Ik wijs niemand met de vinger, het moest me gewoon even van het hart.
Bericht 13 van 13
laatste antwoord