annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzending vanuit Australie al weken/maanden in Belgie. Wat te doen?

janvrem
Community-lid
Een hele tijd geleden zijn er twee pakjes verzonden naar me vanuit Australie met de post (gelijktijdig door een persoon).

Goedkoopste tarief gekozen (met de gewone post per boot) aangezien er geen haast bij was (het zijn vooroorlogse belgische motorfietsonderdelen)

Na een hele tijd een (standaard)brief ontvangen thuis waarin voor de douane om extra gegevens werd gevraagd (waarde, factuur,...) Netjes ingevuld binnen de gevraagde termijn (geen reactie van mijn kant zou terugsturen betekenen) met de vermelding dat de onderdelen oorspronkelijk in Belgie gemaakt werden, en ik nu enkel de portkosten had betaald (klopte ook, en was op zich al duur genoeg)

Een tijdje later een telefoontje van de ABX/douane? Hele verhaal opnieuw gedaan waarop de dame zei dat ik toch een factuur aan hen moest bezorgen.
Kwartier later telefoon van diezelfde dame, ze had het even nagevraagd en alles was in orde.
Een hele opluchting, en sindsdien wacht ik af.

Echter, ondertussen zijn we alweer meer dan een maand verder, en ik heb nog steeds niks vernomen/ontvangen. Omdat ik ervan uitging dat alles in orde was heb ik het papierwerk ook een beetje verwaarloosd en kan ik nu de (copie) van hun oorspronkelijke brief niet meer vinden. Dus ik heb geen contactgegevens van hen meer noch een referentienummer.

Het gaat om twee pakketjes, elk van 20kg, dus dat raakt toch niet zomaar kwijt.
Is er iemand hier die me een tip kan geven over wat ik zou moeten doen, of toch maar gewoon nog wat geduld hebben? Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Verzending vanuit Australie al weken/maanden in Belgie. Wat te doen?

De hamvraag is : Van wie kwam die brief die je kreeg ?
Anders gezegd : Wie deed de inklaring ? De Post ? Abx ?
Of nog een andere firma/instelling ?
Het probleem is dat zulks de laatste tijd nogal eens durft te veranderen.
Als ik jou was zou ik het probleem eerst eens voorleggen aan De Post 022/012345. Misschien kunnen zij je op weg helpen voor je volgende stap.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Verzending vanuit Australie al weken/maanden in Belgie. Wat te doen?

e-user2
Community-lid
Met de post is het soms een zoekwerk.

Zo was er een afrekening van mijn visa van vorige maand waar een bedrag op vermeld stond van € 6,53 voor EOL-Parcels Brussel BEL.

Nergen in mijn e-mails vond ik een referte terug naar dit EOL-Parcels. Bij navraag over deze verrichting bij VISA zelf leverde enkel de reactie op dat die vermelding Brussel en België waarschijnlijk niet klopte.

Mijn directe veronderstelling was dan ook dat er een misbruik gebeurd was van mijn VISA, hetgeen mij als totaal onmogelijk overkwam omdat de vis -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Verzending vanuit Australie al weken/maanden in Belgie. Wat te doen?

e-user2
Community-lid
...omdat de VISA kaart minder dan 2 maand geleden vernieuwd was en er dus een totaal andere code op de achterzijde staat.

Dus besloot ik eens in mijn e-mails op zoek te gaan of het bedrag van € 6.53 niet terug te vinden was.

En raar maar waar het bedrag was wel degelijk terug te vinden en het bleek over een verrichting van taxipost te gaan welke ik online afhandelde en het afgedrukte verzendbewijs zelf meenam naar de plaatselijke post ter verzending van het pakket.

Omdat het bedrag wel terug te vinden was maar de benaming EOL-parcels niet 'Taxipost' was nam ik toch telefonisch contact op met taxipost (ten einde te vermijden dat er 2 betalingen zouden gebeuren, één naar taxipost en een andere naar dit EOL).

Bij het telefoontje naar taxipost kwam ik te horen da -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Verzending vanuit Australie al weken/maanden in Belgie. Wat te doen?

e-user2
Community-lid
... dat dit EOL-parcels de naam voor taxipost was.

Je moet het maar weten... -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 5
laatste antwoord