annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klachten over trage verzending

Hallo,




ik heb een vraagje die ik graag in de groep zou smijten.



Zijn er nog mensen die klachten krijgen van kopers die betalen met overschrijving dat we niet de verzendingstermijn respecteren van 2 dagen bvb ?



Als men betaalt via overschrijving en het is niet via dezelfde bank, dan kan dit tot 3 werkdagen duren vooraleer het op onze rekening staat. Maar blijkbaar zijn er mensen die dat niet begrijpen. Is er geen mogelijkheid dat ebay dit kan laten weten aan de kopers bvb dat betaling via overschrijving lang kunnen duren.



Ik heb hier namelijk een klant die een spel besteld op 28/01, ze betaalt waarschijnlijk direct via overschrijving. Het geld staat op dinsdag 1 februari op de rekening (weekend en 2 werkdagen van de ene bank naar de andere) en dan krijgt men leukweg te horen dat we onze leveringstermijn niet respecteren, alhoewel wij dit op 2 februari hebben verstuurd... Nog een geluk dat de post eens snel geleverd heeft, anders konden ze nog wat meer klagen over de leveringstermijn...



Zijn er dus nog met hetzelfde probleem ?



Mvg,



Dany

Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

klachten over trage verzending

Dit probleem heeft zich al altijd gesteld, Dany...

Er zijn altijd van die mensen - zeker 'laag'-feedbackers en vooral niet zelf verkopende ebayers - die verwachten dat als ze op zondag iets kopen, dat op maandagochtend bij hen in de bus zit.

Wat bij mij de gemoederen wel meestal doet sussen is als je heel preciese gegevens terugmailt als zoiemand begint te zagen :

Hieronder mijn standaardtekst die ik in mijn database met teksten heb zitten :

Beste Dikkenul,

Uw betaling is inderdaad toegekomen op onze rekening op dinsdag 1 februari om 15.34 u.

We hebben dan ook uw object, dat voor U klaarlag, een laatste keer nagekeken en onmiddellijk verzonden.

Uw zending werd door ons bij de post binnengebracht op woensdag 2 februari om 9.25 u.

Indien de post haar werk doet zoals zij zegt te zullen doen (wat spijtiggenoeg niet steeds het geval is ), moet uw item dan ook toekomen op donderdag 3 februari.

Met vriendelijke groeten,

Dikwijls krijg ik dan zelfs een bedankje terug...

Maar ja, uitzonderingen bevestigen de regel ...;\




Bericht 2 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

Het is best altijd een berichtje naar de koper te sturen op het moment dat je de betaling ontvangen hebt, en op dat moment ook laat weten wanneer je het pak zal versturen.



m.
Bericht 3 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

Mijn account staat zo ingesteld dat hij altijd een bericht stuurt als ik markeer dat het object is betaald en als het is verzonden, dus in principe ontvangen ze mails hiervoor. Maar, ofwel lezen ze dit niet, ofwel wordt dat tegengehouden door spam filters bij sommige. Want ik heb al gemerkt dat spamfilters tegenwoordig veel mails tegenhouden, ook al zijn ze belangrijk.

Bericht 4 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

Het grootste probleem is dat veel mensen de verzendtermijn en levertermijn door elkaar halen.

De verzendtermijn heb je volledig in de hand. De levertermijn spijtig genoeg niet. Onlangs ontving ik een feedback met de commentaar dat de levering lang op zich laten wachten had. Het was een Nederlands koper die die het item via een internationale overschrijving betaalde. Het item werd nadien dezelfde dag dat ik de overschrijving ontving verstuurd.

De koper had geen PayPal en moest naar zijn bank omdat hij nog nooit een internationale overschrijving gedaan had. Dan nog een paar dagen voor ik de overschrijving ontvangen heb + nog een paar dagen voor het in Nederland afgeleverd werd.

Ik heb hier in ieder geval volledig correct gehandeld. Het item werd dezelfde dag dat ik de overschrijving ontving verstuurd. Volgens mijn instellingen is de verwerkingstijd 2 dagen.

Ik weet nu direct waar die lage DSR voor verzendtijd vandaan komt X-( 

Bericht 5 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

Dany,

de kopers krijgen bij mij steeds in de afhandelingsmail na de aankoop de melding dat hun aankopen zullen verzonden worden van zodra hun betaling ingeboekt werd op mijn rekening.
Na ontvangst van de storting krijgen zij ook een melding dat de betaling ingeboekt werd en de mededeling dat de aankopen verzonden worden (hetzij zelfde dag nog, hetzij de volgende dag, afhankelijk van tijdstip registratie en mijn persoonlijke bezigheden op dat moment hé).

Vaak helpt hen dit om begrip op te brengen voor eventuele banktransactievertragingen.

Maar... je hebt natuurlijk ook steeds anderen...
Onlangs had ik er eentje die iets voor middernacht kocht, mogelijks direct betaalde en nog steeds in dezelfde nacht een bericht stuurde "Waar blijft mijn zending?"
Te gek om los te lopen maar het gebeurt af en toe wel eens, ja...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

De leverings termijn gaat maar in van zodra het geld op de rekening staat. Het beste is Uw leverings termijn te veranderen naar 3 dagen en indien voor buitenlandse verzendingen zelfs 4 à 5.......................

Bericht 7 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending


De leverings termijn gaat maar in van zodra het geld op de rekening staat. Het beste is Uw leverings termijn te veranderen naar 3 dagen en indien voor buitenlandse verzendingen zelfs 4 à 5.......................




Dat is dan de theorie.

In de praktijk gaat voor sommige kopers de leveringstermijn in op het ogenblik dat ze beslist hebben om te betalen, zelfs al moeten ze daar eerst nog voor naar de bank.

En zoals steeds de laatste tijd :  op ebay heb je als verkoper geen enkel verweer.




Bericht 8 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

Sommige kopers zijn totaal totaal TOTAAL onredelijk en daar worden we meer en meer mee geconfronteerd.


Het laatste recente geval,  koopt op 7 februari,  betaald op 11 februari en stuurt vervolgens een mail dat hij hoopt dat het pakje binnen 2 dagen bij hem toekomt.

Ondertussen is de post wel in staking en die betaling van 11 februari, gisteren dus, staat nog niet op m'n rekening.

gevolg, de klant zal z'n pakje pas op 15 of 16 februari krijgen.

Ik heb dus gehandeld volgens het boekje,  de klant kan mij (en zal wellicht) mij een slechte quotering geven voor verzendingstijd.

Ik kan hierdoor m'n status als powerseller verliezen EN DAT IS NIET EERLIJK !!!!!


Johan

Bericht 9 van 21
laatste antwoord

klachten over trage verzending

kobe2212
Community-lid

Beste winkelcentrum, met een goede communicatie naar je kopers toe, ben ik ervan overtuigd dat je kan rekenen op begrip van je kopers en dat je aldus niet hoeft te vrezen voor negatieve beoordelingen

Bericht 10 van 21
laatste antwoord