annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Hey allemaal,

Ik heb iemand die iets gekocht heeft ter waarde van 550 euro bij mij. Hij wil dit komen afhalen, maar ook betalen via paypal. Hoe kan ik me nu indekken dat de koper niet achteraf beweert niks ontvangen te hebben, of dat het kapot zou zijn?

Zelf had ik gedacht een papier laten ondertekenen waarin staat dat hij de items in goede staat heeft meegenomen.

Tweede vraagje: hoeveel zal hij precies moeten betalen zodat ik 550 euro op mijn rekening krijg, aangezien ik in dit geval de kosten voor paypal niet voor mijn rekening wil nemen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en goede raad.
Bericht 1 van 28
laatste antwoord
27 ANTWOORDEN 27

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Zeker een papier laten ondertekenen, zodat je een bewijs hebt dat hij de goederen ontvangen heeft !!!
Kan die niet cash betalen bij afhaling, onnodig om Paypal-kosten te maken ?
Moeilijk precies te berekenen hoeveel de kosten zijn, ongeveer 5 % ?

m.


m.
Bericht 2 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Nooit toelaten !!!
Je bent enkel gedekt als je een online bewijs kan afleveren van verzending!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

e-user2
Community-lid
Hoe kan je ooit bewijzen dat die kriebel of wat dan ook dat als handtekening zou dienen door te gaan ook effectief door jouw koper (die betaalt via Paypal) gezet is?

Afname in natura (geen verzending) = betaling in natura. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

quasi9522
Community-lid
Paypal is ontwikkeld voor betalingen op afstand.
Het vermijdt onnodige banktransferkosten buiten europa én geeft de koper de mogelijkheid om ,in geval van slechte werking item of niet leveren van item ,het geld terug te betalen aan de koper.

Bij afhalen thuis zijn géén bankkosten én de koper kan ,alvorens te betalen, het item controleren.Het gebruik ,bij afhalen thuis,is alleen nuttig wanneer de koper naderhand met een claim zijn geld terug wil.

De koper kan wel zelf paypal-geld overschrijven op zijn eigen rekening en dan cash gaan afhalen.
De verkoop thuis gebeurt met eerst een controle van de koper op het item ,waarna de verkoper het CASH geld controleerd en de verkoop kan afgerond worden.

De mogelijkheid van "afhalen thuis" is vooral goed voor snelheid ,besparing/veiligheid van vervoer ,praten met een medeverzamelaar.
Bericht 5 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Misschien zoeken jullie het allemaal wat te ver, en wil deze brave man 'op krediet' kopen via zijn betaalkaart, zonder zelf extra kosten te hebben.

Het gaat ten slotte om een uitgave van 550 eur.

Hoeveel is zijn feedback ?





Bericht 6 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Tja, dan kan hij ook steeds naar een bancontact lopen en daar de 550 euro met zijn kaart afhalen me dunkt


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Dus nogmaals, als je een beetje je gezond verstand gebruikt: NOOIT DOEN !!!!!!!!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Tja, dan kan hij ook steeds naar een bancontact lopen en daar de 550 euro met zijn kaart afhalen me dunkt



Dan kost het HEM geld ipv de verkoper ...





Bericht 9 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Kost in ieder geval minder dan PP.

m.


m.
Bericht 10 van 28
laatste antwoord