annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Hey allemaal,

Ik heb iemand die iets gekocht heeft ter waarde van 550 euro bij mij. Hij wil dit komen afhalen, maar ook betalen via paypal. Hoe kan ik me nu indekken dat de koper niet achteraf beweert niks ontvangen te hebben, of dat het kapot zou zijn?

Zelf had ik gedacht een papier laten ondertekenen waarin staat dat hij de items in goede staat heeft meegenomen.

Tweede vraagje: hoeveel zal hij precies moeten betalen zodat ik 550 euro op mijn rekening krijg, aangezien ik in dit geval de kosten voor paypal niet voor mijn rekening wil nemen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en goede raad.
Bericht 1 van 28
laatste antwoord
27 ANTWOORDEN 27

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

zal de koper worst wezen ...





Bericht 11 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Iemand kocht stoelen bij mij, zal komen afhalen maar betaalde met paypal.

Ik heb hem geschreven dat hij 10 euro moet meebrengen en/of z'n bancontactkaart om in onze winkel nog eens te betalen.

Die paypal betaal ik dan terug. 't Is te gek voor woorden dat inderdaad iemand met paypal betaald die komt afhalen. Soms is dit iemand die wil zeker zijn dat hij het vastheeft.

Enfin, altijd maar problemen hé.
Bericht 12 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

't Is te gek voor woorden dat inderdaad iemand met paypal betaald die komt afhalen

Als die persoon ook bij jou met een creditcard kan betalen, dan ben ik akkoord, maar dan zou je dat moeten vermelden in je aanbieding.

Anders zie ik niet in waarom ...

Als ik vroeger in mijn designwinkels geen creditcardbetalingen zou aanvaard hebben - zo van ga maar eerst geld halen uit de bankautomaat hier 50 meter verder zoals in dit draadje wordt gesuggereerd - zou ik zondermeer alle 'dikke' klanten hebben kwijtgespeeld.





Bericht 13 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

@supergiftman: een beetje redelijk blijven hé?

Je weet goed genoeg dat het zowiezo al een probleem is om een beetje jezelf in te dekken bij Paypal-betalingen.
Als je dan nog eens alle mogelijkheden gaat opzij schuiven om achteraf (bij eventuele discussies) te kunnen bewijzen dat je leverde, dan ben je toch wel heel erg naief bezig hoor.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

quasi9522
Community-lid
Kredietkaart kan gebruikt worden als "back-up" in geval er ter plaatse een onverwachte betaling moet gebeuren.

Hier is er echter sprake van een gekende betaling.De persoon kan eventueel met zijn kredietkaart cash geld gaan afhalen in de bank....
Bericht 15 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

dan ben je toch wel heel erg naief bezig hoor

Als iemand voor 550 eur bij me wil kopen, dan mag hij gerust via paypal betalen en komen afhalen, beste Zijspoor.

Ik neem bij afhaling een kopie van zijn identiteitskaart en laat hem een ontvangstbewijs ondertekenen met uitdrukkelijk akkoord van definitieve verkoop.

Als de koper dan achteraf onnozel doet zodat ik bij hem moet gaan 'ontvangen' zien we wel wie naief was ...





Bericht 16 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Maar ik geef grif toe dat het wat anders wordt als het gaat over een belachelijk laag bedrag ...:^O





Bericht 17 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

De persoon kan eventueel met zijn kredietkaart cash geld gaan afhalen in de bank

Daar hadden we het al over, niet ...





Bericht 18 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

Onlangs heb ik items verzonden die betaald werden met Paypal via De Post naar Frankrijk en Italie. Kort voor het verstrijken van de 45 dagen worden de bedragen teruggevorderd door de kopers met vermelding dat ze niets ontvangen hebben. Het gaat over bedragen van tussen 15 en 25 €. De zendingen werden niet aangetekend verzonden bijgevolg ben ik de dupe want een verzendingsbewijs kan ik niet leveren. En kan ik niet bewijzen. Wat is Paypal dan waard voor de verkoper? Zijn er nog Ebayers die dergelijke praktijken ondergaan?
Bericht 19 van 28
laatste antwoord

Paypal betaling bij afhaling: veilig of niet?

joaquin-antique
Community-lid
En kan ik niet bewijzen. Wat is Paypal dan waard voor de verkoper?

Gewoon zorgen dat je online traceerbare verzendbewijzen hebt dan is er geen vuiltje aan de lucht. 🙂

En als je dat niet wilt geen PayPal betalingen accepteren.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 20 van 28
laatste antwoord