annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ik wil nu graag eens van dit "café" gebruik maken om m'n collega handelaars te verwittigen als ze ooit een betaalterminal aanschaffen dat ze dan zeer goed moeten overwegen met welke firma.


 


Er bestaan een aantal firma's in die apparaten en ik ben getuige van zeer eigenaardige handelspraktijken van één bepaalde firma.


 


Om juridische redenen zal ik hier geen namen noemen maar het lijstje ik hier thuis heb met gedupeerden begint lang te worden.


 


Zelf was ik ook slachtoffer maar zit nog aan de firma vast, nog 3 jaar lang en dan vliegen ze buiten.


 


BELANGRIJK om te onthouden.  Eender met welke firma je in zee gaat, kies voor een leverancier die het CHARTER ondertekend heeft bij Unizo, de zelfstandigen organisatie.  Het volstaat even te googelen met de woorden:  charter betaalterminal  en je zal met Unizo gelinkt worden. TE ONTHOUDEN DUS !!!


 


Wat is er dan eigenlijk aan de hand?  Het begint allemaal met een vertegenwoordiger die langs komt en meteen worden alle andere firma's afgekraakt, zij zijn de beste, de goedkoopste.  er wordt gebabbeld en met veel beloftes gegooid en voor je het weet heb je je handtekening gezet op een contract waar je 60 maanden aan vasthangt.  Och 60 maand .... denk je dan maar dat is verdorie 5 jaar !!!!    Te laat!  Getekend.  Je vraagt aan de verkoper als je de zaak nu zou stoppen, kan je dan alles stopzetten, jaja, geen probleem wordt allemaal wel geregeld.  Wat de man vooral niet zegt zijn de kleine lettertjes op de achterzijde van het contract die zegt wanneer je de zaak stopzet, ongeacht welke reden, je een verbrekingsvergoeding moet betalen van 605 euro incl. btw.   Op die manier zijn er dus al velen die na twee of drie jaar de zaak stoppen gefopt.   In ons geval hadden we zo'n terminal besteld en zou levering zijn binnen de maand maar het heeft 3 maand geduurd, meer nog, toen ze kwamen installeren ging het toestel niet.  Ze hebben het terug meegenomen en 2 weken nadien kregen we een factuur van 605 euro omdat we het contract verbroken hadden !!!!   We hadden helemaal niets verbroken, we wachtten toen nog steeds om een terminal die werkte.  Tot op een moment we naar de rechtbank moesten en toen zijn m'n stoppen doorgeslaan, heb gemaild, gebeld, wat nog allemaal en toen hebben ze alsnog een terminal komen plaatsen die af en toe niet werkt .....


 


Nu goed, dat was mijn zaak, ondertussen kwam ik in bezit van getuigenissen van andere handelaars.  Zo nu deze week ik het geval kreeg van een tandartsenpraktijk waar een vertegenwoordiger van die firma zich van den domme hield, de tandarts dacht dat hij iemand van het bedrijf was waarmee hij reeds 12 jaar werkte en de terminal zou vervangen worden. Dus, die tandarts was tevreden van zijn leverancier.  Maar zonder het te weten en door de listige truken heeft hij een contract ondertekend met die andere firma met alle gevolgen van dien. Verbrekingsvergoeding te betalen van het contract en alle miserie erbij.    


 


Wil je meer lezen over dit geval, ga dan zeker eens naar de website van testaankoop, daar lees je ook meer getuigenissen.


 


Ga naar forum, rubriek recht en fiscaliteit, onderwerp: betaalterminal OPGELET bij aanschaf.


 


Dus, beste collega handelaars, een verwittigd man is er twee waard.


 


 


Johan

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

http://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws-betalen/klachten-tegen-keyware-geseponeerd.html#josc1...

 

 

ze blijven het doen blijkbaar, ik krij wekelijks mails van mensen die problemen hebben.

 

helaas !

Bericht 21 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

The story continue .....

 

 

We zijn ondertussen bijna april en de slachtoffers blijven komen.

 

Ik heb persoonlijk naar het ministerie van economische zakens gemaild maar daar zijn ze heel duidelijk in hun antwoord, alleen blijken die mensen het echte probleem niet te begrijpen.

 

 

Bericht van het ministerie:

 

In antwoord op uw e-mail van 6 maart l.l., mij overgemaakt, waarbij u de handelswijze van  ********** aanklaagt, kan ik u enkel het volgende meedelen. 

In relaties tussen ondernemingen geldt het principe van de contractuele vrijheid. Dit betekent dat ondernemingen - in onderling overleg - zelf de modaliteiten van het contract kunnen regelen. De ondernemingen kunnen dus afspraken maken over de overeenkomst zelf en de uitvoering ervan. 

De Algemene Directie Economische inspectie, de instantie die binnen de F.O.D. Economie belast wordt met de opsporing en vaststelling van inbreuken op de economische regelgeving, kan enkel optreden wanneer het om een (mogelijke) inbreuk betreft op wetgeving waarvoor zij uitdrukkelijk aangewezen wordt. 

Geschillen over contracten en de uitvoering ervan zijn geschillen over burgerlijke rechten. Enkel de hoven en de rechtbanken kunnen daarin tussenkomen. De enige raad die ik u daarom kan geven, is de handelaars die contacteren aan te raden een raadsman te consulteren en voortaan extra aandachtig te zijn in het nalezen van de contractsvoorwaarden voordat men een overeenkomst sluit. 

Met vriendelijke groeten, 

**********


Het ministerie zegt dus HEEL DUIDELIJK: Eigen schuld dikke bult, je moet maar het contract lezen alvorens je tekent.

 

Maar feit is dat het niet enkel over dat 5 jaar contract gaat maar wel over de manier hoe de verkopers bedriegelijk de mensen oplichten en dit bedrijf van alles en nog wat uitvind om klanten te gijzelen.

 

Deze morgen nog komt mij een mail toe van iemand die dus z'n 5 jaar uitgedaan heeft,   heeft 6 maand voordien een aangetekende brief verstuurd zoals op het contract staat,  heeft een maand voordien z'n teminal teruggestuurd en nog netjes de volgende maand ook betaald en toch krijgt hij een verbrekingsvergoeding van 700 euro in z'n bus !!!  Waarom?  Wel, omdat ze zeggen bij dat bedrijf dat hij z'n terminal te vroeg weergestuurd heeft terwijl het jaar nog lopende was, dus, te vroeg gestopt, alsook ze weten van geen aangetekende brief, niemand weet van iets, dus contract is met een jaar verlengd.

 

Mijn grote vraag: Waarom kan de minster WEL de energiebedrijven opleggen dat klanten na een jaar wegkunnen en niet zo'n malafide bedrijf?

 

Ik denk dat het ministerie van economie toch een keer zal moeten in gang schieten want als je googeld dan is het echt wel onwaarschijnlijk dat zovele handelaars problemen hebben met dit bedrijf.

 

Om juridiche redenen noem ik de naam niet van het bedrijf.  Het volstaat te googelen met " problemen betaalterminals " en je vind het zo wel.   Een bedrijf die draait zoals het hoort, zal je GEEN klachten vinden en zo is het ook met die vele andere betaalterminalbedrijven.  Alleen dit bedrijf spant echt wel de kroon, het is al 7 jaar aan de gang.

 

Johan

Bericht 22 van 22
laatste antwoord