annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ik wil nu graag eens van dit "café" gebruik maken om m'n collega handelaars te verwittigen als ze ooit een betaalterminal aanschaffen dat ze dan zeer goed moeten overwegen met welke firma.


 


Er bestaan een aantal firma's in die apparaten en ik ben getuige van zeer eigenaardige handelspraktijken van één bepaalde firma.


 


Om juridische redenen zal ik hier geen namen noemen maar het lijstje ik hier thuis heb met gedupeerden begint lang te worden.


 


Zelf was ik ook slachtoffer maar zit nog aan de firma vast, nog 3 jaar lang en dan vliegen ze buiten.


 


BELANGRIJK om te onthouden.  Eender met welke firma je in zee gaat, kies voor een leverancier die het CHARTER ondertekend heeft bij Unizo, de zelfstandigen organisatie.  Het volstaat even te googelen met de woorden:  charter betaalterminal  en je zal met Unizo gelinkt worden. TE ONTHOUDEN DUS !!!


 


Wat is er dan eigenlijk aan de hand?  Het begint allemaal met een vertegenwoordiger die langs komt en meteen worden alle andere firma's afgekraakt, zij zijn de beste, de goedkoopste.  er wordt gebabbeld en met veel beloftes gegooid en voor je het weet heb je je handtekening gezet op een contract waar je 60 maanden aan vasthangt.  Och 60 maand .... denk je dan maar dat is verdorie 5 jaar !!!!    Te laat!  Getekend.  Je vraagt aan de verkoper als je de zaak nu zou stoppen, kan je dan alles stopzetten, jaja, geen probleem wordt allemaal wel geregeld.  Wat de man vooral niet zegt zijn de kleine lettertjes op de achterzijde van het contract die zegt wanneer je de zaak stopzet, ongeacht welke reden, je een verbrekingsvergoeding moet betalen van 605 euro incl. btw.   Op die manier zijn er dus al velen die na twee of drie jaar de zaak stoppen gefopt.   In ons geval hadden we zo'n terminal besteld en zou levering zijn binnen de maand maar het heeft 3 maand geduurd, meer nog, toen ze kwamen installeren ging het toestel niet.  Ze hebben het terug meegenomen en 2 weken nadien kregen we een factuur van 605 euro omdat we het contract verbroken hadden !!!!   We hadden helemaal niets verbroken, we wachtten toen nog steeds om een terminal die werkte.  Tot op een moment we naar de rechtbank moesten en toen zijn m'n stoppen doorgeslaan, heb gemaild, gebeld, wat nog allemaal en toen hebben ze alsnog een terminal komen plaatsen die af en toe niet werkt .....


 


Nu goed, dat was mijn zaak, ondertussen kwam ik in bezit van getuigenissen van andere handelaars.  Zo nu deze week ik het geval kreeg van een tandartsenpraktijk waar een vertegenwoordiger van die firma zich van den domme hield, de tandarts dacht dat hij iemand van het bedrijf was waarmee hij reeds 12 jaar werkte en de terminal zou vervangen worden. Dus, die tandarts was tevreden van zijn leverancier.  Maar zonder het te weten en door de listige truken heeft hij een contract ondertekend met die andere firma met alle gevolgen van dien. Verbrekingsvergoeding te betalen van het contract en alle miserie erbij.    


 


Wil je meer lezen over dit geval, ga dan zeker eens naar de website van testaankoop, daar lees je ook meer getuigenissen.


 


Ga naar forum, rubriek recht en fiscaliteit, onderwerp: betaalterminal OPGELET bij aanschaf.


 


Dus, beste collega handelaars, een verwittigd man is er twee waard.


 


 


Johan

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ja, wij hangen er ook aan.Ik heb net eens ons contract nagekeken en inderdaad  je zit voor 20 trimesters vast en dat is 5 jaar.


 


Staat bovenaan het contract moet eerlijk zeggen wij hebben 3 maal het contract gelezen en hebben het niet zien staan.


 


Wij hebben zelf die vraag gesteld aan de dame die het toestel kwam aanprijzen( Martine) en ze zei 6 maanden vooropzeg is meer dan genoeg!


 


 


 


Wat ik nu al weet dat ik zeker het contract niet meer zal verlengen en zeker niet zal aftekenen mochten ze het toestel komen zogezegd vernieuwen!


Want het internet staat vol negatief commentaar  voor hen.


 


 

Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Hallo,


 


nog een zeer belangrijke tip!


 


Deze firma wil dus kost wat kost de touwtjes in handen houden, ze hebben alle macht over je terminal en verbinding.


 


Op termijn zal dit hen klanten kosten en dat schijnen ze te beseffen.


 


Ze kunnen dus je toestel in panne zetten en dan bel je, komt een technieker langs en zegt dat je toestel verouderd is.  Hij plaatst een nieuwe terminal en je tekent af dat hij het geplaatst heeft!  De technieker duwt het blad onder je neus en durft zelfs te zeggen, "is een kleine formaliteit dat ik het toestel hier geleverd en geplaatst heb".


 


Wat heb je nu gedaan?  JE HEBT EEN NIEUW CONTRACT GETEKEND VOOR ...... jawel 5 jaar.  Dit terwijl je contract misschien nog maar een jaar liep.


 


Ik heb hier twee gevallen waar dit gebeurd is.

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Nog dit, bij ons had de verkoper ons op het hart gedrukt dat zij echt DE GOEDKOOPSTE op de markt waren.  Zelfs dit was al gelogen.

Bericht 4 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Hallo Johan,


 


Ik herken de verkoopstechnieken.


Bij ons hadden ze ook gezegd dat ze de goedkoopste waren,en hebben ook geprust aan onze bankys terminal.


Ik heb zelfs een ketting gekregen omdat ze ons echt wilde afleiden.


Dat is eigelijkheid echt iemand in de zak zetten.


(en ik ben erin getrapt)


 


 


 


 


Nu ik ben allezins verwittigd,als mijn terminal niet meer werkt zullen wij onmiddelijk een aangetekende brief stuuren van ingebrekenheid stelling en ik zal zeker niets meer aftekenen.


 


vele groeten


nella


 


 


 


 

Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Tis tegenwoordig erg, wat ze allemaal doen om klanten te ronselen en ze dan ook meteen maar te bdriegen! De laatste tijd krijg ik er ook geregeld aan de deur, is het niet van een GSM-provider of het internet, is het iemand van een energieleverancier of met tijdschriften of met weet-veel-wat en allemaal hebben ze mooie beloften en voorwaarden... tot je je handtekening hebt gezet,want dan blijkt het tegendeelsnel ook waar!


Zoiets moest verboden worden!

Bericht 7 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Blijkbaar zijn wij niet alleen hoor.


Verschillende Zelfstandigen zijn helemaal er niet van op de hoogte dat ze vastzitten voor 5 jaar.


En zo zijn er al verschillende in Ieper.


 


 


 


Mensen die op zo manier de mensen bedriegen zullen op termijn wel de schade voelen.


 


 


Misschien omdat er nu zoveel klachten zijn over deze firma dat ze in de regering de wet zullen aanpassen.


 


 


Ik volg het allezins op de voet.


 


Johan nogmaals dank voor je posting ,ik ging het anders ook niet geweten hebben.


 


 


 


 


 

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ik ben al jaren met een "lonely crusade" bezig met mensen te waarschuwen.   Ik zeg expliciet niet voor wie ze niet mogen kiezen en heel duidelijk wel voor de splers die het charter ondertekend hebben.


 


Als je de gevallen leest op het forum van testaankoop kom je zo wel te weten over welke firma het gaat en je kan steeds mensen zelf een mailtje sturen.


 


Wie het hier wilt weten mag me ook vrij mailen maar openbaar zal ik het niet melden want wil ook geen proces aan m'n broek, niettgenstaande we toch tegenwoordig in een maatschapij leven waar het een gewoonte geworden is om mensen te verwittigen niet voor firma X of Y te kiezen omwille van die of die reden. Men mag vergelijkende reclame maken.


 


Ik zeg het je eerlijk, deze firma zal op termijn zeer veel klanten verliezen als ze hun cowboypraktijken blijven verderzetten.


 


Elke mail die ik ontvang (en dit zijn er al 25) maakt mij gelukkig dat ik mensen heb kunnen doen inzien om niet met firma X te werken.


 


Het lijkt een ongelofelijk verhaal dat zelfs Unizo, het ministerie van economische zakens, zelfs VTM die ook al gecontacteerd werd, deze firma niet kan stoppen.


 


Het is des te meer schrijnend dat een zaak die 4 jaar met firma X een contract heeft, waarvan de zaakvoerder plots overleden is, die 4 jaar lang trouw  klant was bij firma X en steeds netjes de facturen betaald heeft, moet 605 euro BOETE betalen omdat de zaak noodgedwongen sluit. Zogegezed "contract verbroken".  Dit terwijl de overblivende echtgenote een brief geschreven heeft beteffende het overlijden en de vertegenwoordigers steeds gezegd hadden dat het geen probleem was mocht je je zaak stoppen. Gewoon terminal opsturen naar de firma en klaar is kees! 


 


Ik vind dat walgelijk. Ik heb hier schrijnende getuigenissen van mensen die bellen en steeds maar doorgeschakeld werden en nooit met iemand contact konden opnemen alsook aangetekende brieven werden simpelweg niet afgehaald.


 


In een klantvriendelijke firma dan maak je je deelneming aan je klant over en zorg je voor een klantvriendelijke beeindiging van het contract.   Het is werkelijk crapuul dat volkje.

Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Betaalterminal aanschaffen voor handelaars met een winkel.

Ik heb zonet alle mails die stonden op testaankoop afgedrukt.


En d'er komen er nog iedere dag bij!


Ik zal ze zorgvuldig bewaren mocht ik ze nodige hebben.


 


Als zei een "aangetekende Brief" bij mij niet mochten gaan afhalen of weigeren.


En ik ontvang deze terug dan neem ik onmiddelijk een advocaat WANT dan zijn wel 100% in fout.


 


Allée wat ik supererg vind van dat sterfgeval! zoiets kan toch niet menselijk zijn.


Mocht deze dame naar de rechter gaan zou ze wel gelijk krijgen.


Het is inderdaad krapuul'


 


¨pfff,


 


 

Bericht 10 van 22
laatste antwoord