annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe slim kan je zijn??

Hoe of beter: hoe stom kan een mens zijn?


Zie ik hier een paar adgen geleden een tweedehands item verkopen aan 56€ + 9€ kosten, totaal dus: 65€... al vind ik de verzendkosten wel wat aan de hoge kant, tot daar geen probleem, maar... laat dat zelfde item nu nieuw in de winkel slechts... 35€ kosten?????


Goed voor die verkoper natuurlijk, maar de koper heeft dat dinhgetje dus wel bijna twee keer betaald... hoe slim kan je zijn? :^O :^O :^O

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Hoe slim kan je zijn??

En dan ?


Misschien niet te snel met pijlen schieten, beste Walesha.


Zag bv vanmorgen een dvd in de Action Shop voor 2,99 eur.


Werd vorige week aangeboden in de Aldi voor 6,90 eur en is in de Media Mart verkrijgbaar voor 9,95 eur.


 


Wil dat daarom zeggen dat één van die bedrijven onnodig zijn zakken vult, of dat de klant dom is of bedrogen wordt ?




Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??

@superfiftman,


Je vergelijking met die DVD houdt geen steek, dat is een artikel dat sterk aan prijsverschillen gebonden is afhankelijk waar je het koopt;


Waar het hier om gaat is een bouwdoosje dat je enkel in speciaalzaken vind en ja: de koper heeft zich laten bedriegen door zijn eigen schuld. Hij had zich eerst moeten informeren naar de marktwaarde;


Ik had ook interesse in dat item, maar ik heb eerst vijf winkels gecontacteerd voor de normale prijs en ja... 20€ minder dus... wie is dan de slimste?


Enne btw: verkoper is particulier, geen handelaar!

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??

Hoe slim of hoe dom ....  ik kan maar één iets zeggen en dat is dat veel mensen niet prijsbewust zijn.


 


Ze kopen omdat ze het graag willen en staan vaak niet echt stil bij de prijs.


 


Zo ben ik met zeer grote regelmaat getuige van hoe onbewust mensen iets in een kringwinkel kopen, met dat idee in het achterhoofd "dat het wel goedkoper zal zijn precies omdat het een kringwinkel is" !  Maar niets is minder waar.


 


Zo merk ik vandaag op: 2de hands handdoeken, merk Wibra voor 2.50 euro kringwinkelprijs.  Nieuw heb je ze voor 1 euro.


Vaas Blokker (je kan de prijs nog een beetje lezen) 6.25 kringwinkelprijs. Blokkerprijs 2.99 euro. Suske en Wiske, nadruk Standaard (kon je kopen bij de krant, in 1 kleur) Prijs staat nog op de achterzijde 1 euro.  In de kringwinkel 1.75 euro. (Op rommelmarkten vind je deze strips aan 0.50 euro.


 


Ik kan zo nog wel doorgaan. 


 


Waar ik het vooral moeilijk meeheb is dat het nogal dikwijls mensen zijn die laag op de sociale ladder staan en dus niet zo prijsbewust zijn. Ze kopen in de kringwinkel omdat het "zogezegd" goedkoop is maar dat is het dus niet. Je mag dus bvb niet die mensen "dom" gaan noemen. Ik noem dan eerder de kringwinkel niet slim en ook niet eerlijk.


 


Maar goed, een mens kan hier ook blijven over discussiëren.

Bericht 4 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??


de koper heeft zich laten bedriegen .../... wie is dan de slimste?



Jezelf slim vinden en de koper dom is een kwestie van persoonlijke perceptie en je volste recht.


Van de verkoper zomaar een bedrieger maken vind ik er over ...


Indien iemand denkt van een item een bepaalde prijs te kunnen krijgen (en dat nog realiseert ook !) dan zie ik niet in waarom hij dat niet zou mogen doen.


Moet je als verkoper dan eerst gaan rondkijken wat je voor een object mag vragen, omdat je anders zou bedriegen ???




Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??


Van de verkoper zomaar een bedrieger maken vind ik er over ...


Moet je als verkoper dan eerst gaan rondkijken wat je voor een object mag vragen, omdat je anders zou bedriegen ???



Bedriegen is een groot woord, je moet het maar kunnen doen, maar ik zie het zo vaak dat veel particulieren voor hun rommel meer geld vragen dan het eigenlijk waard is en onnadenkende en simpele zielen trappen er nog in ook!


Dat laatste is iets anders, we leven in een vrije markteconomie, een verkoper mag voor zijn koopwaar zoveel vragen wat die wil, maar ik zag hier nog iets anders... (en daar is al discussie over geweest hier)... een zakelijke verkoper die een kleinnood verkoopt aan 3.95€ met gratis verzending... gratis ja, ook goe gelachen, dat dingetje kost in de winkel 2€, waar zit dat "gratis" dan? Dat vind ik ook een vorm van bedriegen!


Maar goed, daar ging het niet om, waar het wel om ging is, dat veel mensen zich gewoon laten bedriegen door hun eigen fout, omdat, zoals men hier ook zegt: de mensen niet prijsbewust zijn en denken een zaak te doen!

Bericht 6 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??


 een zakelijke verkoper die een kleinnood verkoopt aan 3.95€ met gratis verzending... gratis ja, ook goe gelachen, dat dingetje kost in de winkel 2€, waar zit dat "gratis" dan? Dat vind ik ook een vorm van bedriegen!



Mag ik voorstellen dat je het spel correct speelt, ebay aanvalt in plaats van de verkoper en van ebay eist dat 'gratis verzending' wordt vervangen door 'verzending inbegrepen' ?


De verkoper krijgt namelijk weinig keuze...


Indien hij immers hetzelfde object aanbiedt voor 2 eur + 1,95 eur verzending krijgt hij een slechtere plaats in de listings ...


 




Bericht 7 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??


Mag ik voorstellen dat je het spel correct speelt, ebay aanvalt in plaats van de verkoper en van ebay eist dat 'gratis verzending' wordt vervangen door 'verzending inbegrepen' ?


De verkoper krijgt namelijk weinig keuze...


Indien hij immers hetzelfde object aanbiedt voor 2 eur + 1,95 eur verzending krijgt hij een slechtere plaats in de listings ...


Ik val niemand aan, ik geef enkel een paar voorbeelden van wat ik niet vind kunnen.. trouwens, die verkoper met gratis verzending... als je meerdere items bestelt, hoeveel "gratis verzending" heb je dan teveel betaald... terwijl die verkoper handelaar is en dat spul aankoopt tegen ongeveer de helft... kassa, kassa... 200% winst!

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??

speedsterboy1
Community-lid

Heb het ook al verschillende keren voorgehad hoor, tweedehands aanbiedingen (koop vooral dvd's) hier op ebay of andere sites waarvan ik denk, lnteressante prijs.


Maar als je dan eens kijkt op bep. online winkels dan blijkt dat een nieuw exemplaar evenveel of zelfs minder kost.



Als je zoiets als koper niet even nakijkt om welke reden dan ook, tja, goed voor de verkoper.


En eigenlijk ook goed voor de koper, want die denkt dus toch een goed zaakje gedaan te hebben :^O

Photobucket

Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Hoe slim kan je zijn??


 trouwens, die verkoper met gratis verzending... als je meerdere items bestelt, hoeveel "gratis verzending" heb je dan teveel betaald... terwijl die verkoper handelaar is en dat spul aankoopt tegen ongeveer de helft... kassa, kassa... 200% winst!



Tja, waar denk je dat ik mijn Ferrari mee afbetaal, beste Walesha ?




Bericht 10 van 22
laatste antwoord