annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

Zelfs een gift is maar vrijgesteld tot een maximum bedrag, dus als je geen aankoopbedrag doorgeeft mogen de douanediensten zelf de normale marktwaarde van het door jou gekochte bepalen (ze zijn zelfs niet verplicht de waarde te nemen van $140.00 die op je zending vermeld staat! -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 61 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Vorig jaar in januari heb ik op ebay.com een bassgitaar gekocht, voor 13OOdollar incl verzekerde verzending. hier kost zo een bass makkelijk 1400 a 1500 euro.

COOL dacht ik ,een batje.

na drie weken nog steeds niets ontvangen, ik had de verkoper al herhaaldelijk gecontacteerd, en die stelde me enigsinds gerust, aan de andere kant ondervond ik ook van zijn kant enige ongerustheid.

ik check ebay.be, zoals ik regenmatig doe, en er staat een bass te koop PRECIES zoals de mijne die ik heb gekocht!!!!!
Je moet namelijk weten dat die bassen hier bijna niet te vinden zijn en zeker niet in die kleur, het was namelijk een custom bass.

maar mijn bass had een kleine beschadiging aan de stemkop. dus vraag ik details aan die belgische verkoper, hij stuurt foto's......en het is mijn bass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik werd gek.
na twee weken over en weer gemail,en dreigen met een klacht naar die belgische verkoper (hij had geen been om op te staan, hij had geen factuur, betaalbewijs, ik had hopen foto's van de usa verkoper, serienummer, paypall bewijs en natuurlijk de usa verkoper zelf) ben ik de bass kunnen gaan ophalen, aan een tankstation naast de E40.

Hij vertelde dat hij de bass had kunnen kopen van iemand voor 500 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M.A.W. hij was gestolen geweest.
Ik heb een klacht ingedient bij de politie(waarschijnlijk vertikaal geklaseerd)

Nu vraag ik mij af, WAAR is die gestolen geweest.
bij de douane?? en ook, als er daar iemand een handeltje in heeft dan zullen er nog zulke voorvallen zijn!!!
Bericht 62 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Of gestolen aan je voordeur waar de postbode of ander transportbedrijf het afgezet had tijdens jouw afwezigheid.

Hier een bijna identiek verhaal waar de dief het pakje aan de deur gestolen had:
Don’t sell stolen goods on eBay
http://www.tamebay.com/2007/12/dont-sell-stolen-goods-on-ebay.html

Bericht 63 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik begin het systeem te kennen.
Ook ik schrok me soms een bult bij het leveren van pakjes uit US.
Ik zorg nu dat mijn pakjes beneden 100 dollar blijven (verzending in) komt het erboven, dan komt het steevast bij ABX terecht en betaal je 25 Euro administratie+10Euro douane+21%BTW op de totaalprijs(pakje + verzendingskosten)
Als het dus mogelijk is, dan laat ik het liever in 2 pakjes verzenden (altijd goedkoper dan dat het bij ABX komt) kan dat niet, dan neem ik het niet.
Ik vraag ook altijd om te verzenden met USPS. De gewone postdienst.
UPS is ook een privé-firma, niet zo duur als ABX, maar toch.... Dus USPS is niet hetzelfde als UPS.
De 10 euro douanekosten, daar moet je geluk mee hebben, soms betaal je die niet, soms wel al naargelang de drukte op de luchthaven. Is het druk dan gaan er een aantal pakjes door zonder stempel.
Bericht 64 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

nope,de bass is nooit bij mij geraakt, die kerel die mijn bass had gekocht voor 500 euro was van brussel. en ook die bass zat in een grote flightcase, dat plaats je toch niet los aan een voordeur?? deze week heb ik ook een pakje ontvangen uit de us en ik was afwezig, ik kon het gewoon ophalen in het kantoor zolals altijd.
Bericht 65 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Als je klacht hebt ingediend bij de politie heb je de mogelijkheid van naar een onderzoeksrechter te stappen en je burgerlijke partij te stellen voor je klacht.

Dan kan het Parket je klacht niet zo maar zonder gevolg laten.

Je zal voor een burgerlijke partijstelling een waarborgsom dienen te betalen die je zal terugbetaald worden als het Parket van je klacht een rechtzaak maakt.

In België heb je spijtig genoeg geen zekerheden als het over instellingen gaat die nauw met politici en partijen verbonden zijn.

Wat verwacht je in een land waar politici verkiezingen bij 2/3 meerderheid rechtsgeldig verklaren waar het Grondwettelijk Hof 4 jaar terug oordeelde dat volgende verkiezingen ongrondwettelijk zouden zijn omdat de verkiezingswet op een paar punten voor onwettelijke discriminaties zorgde? Voor de volledigheid kan ik hier wel aan toevoegen dat het Grondwettelijk Hof 4 jaar terug de regering 4 jaar tijd had om deze discriminaties weg te werken, wat nooit gebeurde.

België een democratie met de politieke vertegenwoordigers die zichzelf boven de Belgische Grondwet oordelen?

Zoals ik vermeldde, geen enkele zekerheid dus... -----

-----

Bericht 66 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik ben van plan om voor een $250 kledij te kopen op ebay USA, dus als ik het goed begrijp zal ik €25 dossier + €10 douane + 21% btw moeten betalen. Dan is het verstandiger om de kledij in 3 keer te laten verzenden zodat ik onder de $100 blijf per verzending ???
Bericht 67 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Inderdaad, je blijft beter onder die 100 dollar, al was het maar om ze hier het geld niet te gunnen.
Het is in feite nagaan hoe je het goedkoopst af bent en dikwijls is dat met meerdere zendingen.
Bericht 68 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

En dan zit je 3maal boven het bedrag dat vrijgesteld is en betaal je 3maal de kosten, naast de BTW? -----

-----

Bericht 69 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Je moet gewoon zelf berekenen hoe je het goedkoopst af bent.
En dat kan zijn met het in 2 zendingen te laten komen.
Ikzelf laat niets meer komen waarvan het totaalbedrag de 100 dollar overschrijdt. Zo heb ik nog enkel het risico dat ik af en toe 10 Euro doanekosten moet betalen.
Heb vorige week 2 pakketjes uit US ontvangen en niets moeten betalen, het is nu blijkbaar een goede periode vanwege de drukte.
Je bent best ook op de hoogte van de geldende verzendingskosten ginder, veel verkopers maken daar ook winst op. Vragen ze te veel verzending, dan koop ik ook niet.
Bericht 70 van 101
laatste antwoord