annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Duitser vraagt kopij pasport, persoonlijke gegevens en handtekening.

Wat kan ik hiertegen nu beginnen?

Ik koop een code voor 2100 Microsoft Live points (Voor x360). Deze worden digitaal geleverd binnen het half uur volgens de verkoper. In de plaats krijg ik na een uur een mail waarin staat dat mijn paypal niet geverifieerd is (wat wél het geval is trouwens) en dat ik een formulier moet invullen met al mijn gegevens, inclusief rekeningnummer, foto's van mezelf, pasport en handtekening...

Je moet zot zijn om zo iets in te vullen via het net volgens mij.

Ik open dus een geschil via paypal. De koper wil nu de aankoop annuleren, maar ik moet dat bevestigen. En bij ebay zeggen ze dit nooit te doen voor je je geld terug ontvangen hebt. De verkoper laat me hierop weten dat paypal mijn geld vastgezet heeft en zo enkel het geld kan vrijkomen??

Wat moet ik nu doen? Als ik het geschil in paypal laat vallen, kan ik niet meer terug en als ik de aankoop annuleer in ebay, zit ik met hetzelfde probleem...?

Wacht ik nu best tot ik kan claimen via paypal?

Alvast bedankt voor de reactie!

-- Bewerkt door bartdepever om 4 Oct 2010 9:30 CEST
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: Duitser vraagt kopij pasport, persoonlijke gegevens en handtekening.

Probleem is dat u voor deze aankoop waarschijnlijk geen PayPal kopersbescherming geniet.

Uit de PayPal gebruikersovereenkomst:

13.4 Welke objecten vallen niet onder de PayPal-Kopersbescherming?
PayPal-bescherming aan kopers is uitsluitend van toepassing op betaling voor tastbare, fysieke goederen. Betalingen voor de volgende zaken komen niet in aanmerking voor PayPal-kopersbescherming: niet-tastbare goederen, . . .  , objecten die niet zijn toegestaan binnen het beleid van redelijk gebruik of licenties en andere vormen van toegang tot digitale inhoud.

Is uw PayPal betaling via uw Creditcard gegaan, dan komt u misschien in aanmerking voor een terugboeking bij uw Creditcardmaatschappij. Beste is om daar eens naar bellen voor meer info.

Zulke aanbiedingen zijn waarschijnlijk niet toegelaten op eBay.De verkoper heeft geen verkopersbescherming aangezien hij de goederen digitaal gaat versturen. Vandaar dat hij bijkomende persoonlijke informatie zal vragen.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Bij het indienen van mijn geschil op paypal kon ik digitale geleverde goederen selecteren uit het lijstje. Dus ik ga ervan uit dat ze wel de moeite gaan doen om het te onderzoeken? Waarom kan je dat anders selecteren?(Ook al staat er idd in hun kopersbescherming van niet...)

In neem in ieder geval contact op met mijn bank om een terugboeking aan te vragen.

Bedankt voor je reactie!

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Vraag aan de verkoper of hij het geld wil terugboeken, dit kan zonder kosten via een Refund.

Zeg hem dat je het geschil zal sluiten nadat het geld terug op je PP-account staat.

m.
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Verkoper wil niet terugbetalen omdat het geld door paypal wordt vastgehouden. Hij vraagt om het geschil eerst te verwijderen en nadien wil hij terugbetalen.

Ook vroeg hij de betselling te anuleren, maar volgens ebay en paypal doe je dit best niet als je al betaald hebt.

Ik heb naar paypal gebeld en ze bevestigen dat ze het geld vasthouden op mijn rekening, maar ik ga natuurlijk niet kunnen claimen omdat het geen fysieke goederen zijn.

Wat nu? Geschil op paypal verwijderen en er van uitgaan dat hij mijn geld terug geeft? Iets anders kan ik blijkbaar niet doen momenteel.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Na mail waarin is stappen uitlegde wat ik ging doen:

1. Dispute at BCC.com

2. Negative feedback on eBay

3. Open dispute to ebay

4. Claim on paypal

Heeft de verkoper besloten om de goederen over te maken.

Bedankt voor de hulp! 🙂

Bericht 6 van 6
laatste antwoord