annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay nieuwigheden

Systeem van anonieme bieders van het type a***b later deze week uitgebreid tot alle veilingen op com, ongeacht het bedrag van de veiling.

*** Protecting Bidders & Combating Online Fraud***

http://www2.ebay.com/aw/core/200803.shtml#2008-03-03092747

De kans is groot dat het binnenkort hier ook in voege komt.

Dit systeem is enkele weken eerder al ingevoerd op eBay Australië. Vanaf toen hebben alle veilingen aangeboden op eBay Australië, ook deze van maar enkele dollars, anonieme bieders.

Het is niet te verwonderen dat eBay zijn testen eerst doet op een kleinere Engelstalige site zoals eBay Australië zodat de beestjes er uit zijn voor het op ebay.com komt. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Australië beet ook de spits af door meer dan een jaar terug in alle categorieën te beginnen met anonieme bieders bij veilingen met hoge bedragen. Een tijdje daarna kwam het algemeen in voege op com en de rest van eBay.

Terugvinden van door eBay verwijderde veilingen

Nog een voorbeeld hiervan is aan het lopen. Een bron van ergernis voor verkopers is dat wanneer eBay aanbiedingen verwijdert wegens schending van het aanbiedingsbeleid, de verkoper deze aanbiedingen, rekening houdende met de overtreding, helemaal opnieuw dient op te stellen. Eind vorig jaar zei ebay.com hier iets aan te willen doen. En zie, sinds vorige week kunnen verkopers op ebay.com.au hun verwijderde items terugvinden in hun eBay zodat ze die na verbetering terug gemakkelijk kunnen listen. Zal logischerwijze binnenkort waarschijnlijk uitgebreid worden naar com en andere eBay sites.

***Making it easier to recover listings***
http://www2.ebay.com/aw/au/200802251100232.html

Bericht 1 van 478
laatste antwoord
477 ANTWOORDEN 477

Ebay nieuwigheden

eBay gaat banen schrappen in België

De veilingwebsite eBay gaat wereldwijd herstructureren. Het bedrijf kondigt aan dat het in verschillenden landen banen gaat schrappen, ook in België. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf gezegd.

Hij verduidelijkte dat België, Spanje, Oostenrijk en de VS de meest getroffen landen zijn. Cijfers kon de man echter niet geven. "Het zal in elk geval gaan om weinig mensen, als je het vergelijkt met het totaal aantal werknemers dat we tellen", luidde het.

150 ontslagen
eBay telt wereldwijd in totaal 15.000 werknemers. Volgens de Belgische woordvoerder, Peter Burin, zal het aantal ontslagen zeker niet hoger liggen dan 150. In België werken er een twintigtal mensen voor eBay. De woordvoerder veronderstelt dat er niet veel ontslagen zullen vallen in ons land. "De komende weken en maanden zullen alles uitwijzen", aldus Burin.

Volgens eBay komt de herstructurering er niet om economische redenen. "We willen gewoon ons bedrijf globaal reorganiseren. We willen kleinere afdelingen op lokale markten en grotere divisie voor de strategische markten. We gaan meer centraliseren." (belga/ka)
Bericht 171 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Als je de beurskoers ziet, is het miscchien tijd om terug te kopen binnenkoert.

Van 41,20 € in nov. 2007 tot 22,50 gisterenavond een daling van ruim 46 %.

Als er genoeg ontslagen vallen zou de beurskoers wel een kunnen opflakkeren en dan is het kwestie van kopen en terug verkopen als je een 30% kan pakken.

't is maar een tip
Bericht 172 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Zeg, Het Zijspoor heeft geen bodemloze put volgepropt met eurokes he?
We zouden als we alle adviezen mogen geloven binnen dit en een paar weken massa's aandelen mogen kopen...

Fortis en andere financiële isntellingen, ...
Nu ook nog eens eBay :_|

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 173 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Van die Fortis zou ik toch nog even afblijven.
Bericht 174 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Ik zal me in de nabije toekomst wat toespitsen op een ander project;-), da zal beter zijn denk ik?:|

Groeten,
Frits

Bericht 175 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Blijkbaar een manier om aanbiedingen op eBay.COM te krijgen, zonder verplichting verzendkosten op te geven en zonder verzendkost limieten: 🙂

Hoe: door aan te bieden op eBay.CA

- Op eBay.CA heeft men de keuze om aan te bieden in US$ of CA$
- Alle aanbiedingen geplaatst op eBay.CA verschijnen standaard op eBay.US.
- Op eBay.US is geen of nauwelijks een verschil te zien tussen CA of US aanbiedingen in US$, het in te vullen vak item specifics kan verschillen.
- De rubrieken en rubrieknummers voor zover ik kan zien zijn hetzelfde op beide sites.
- Verkopers op eBay.CA hoeven geen locale of internationale verzendkosten in te vullen en er zijn geen verzendkostlimieten. (nog geen sprake van op dit ogenblik)
- International Site Visibility Listing Upgrade zoals op COM ook aanwezig op eBay.CA.

Zie ook dit draadje:
International sellers now subsidising US buyers?
http://forums.ebay.com/db2/thread.jspa?threadID=520017426&tstart=0&mod=1221716995973

Bericht 176 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Even ter informatie:
Ik had een aanbieding op eBay COM met Nu Kopen.
Ik had alle verzendkosten ingevuld, domestic shipping, voor de hele wereld, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, behalve voor "Europe" (volgens eBay schijnt het Verenigd Koninkrijk en Duitsland niet in Europa te liggen)..
In de aanbieding had ik de vermelding geplaatst van de verzendkosten voor Nederlandse en Belgische kopers.
Wat blijkt nu:
Een Nederlandse koper kon dit artikel niet kopen vanwege het feit dat de verzendkosten niet vermeld waren.
Dat is nieuw volgens mij want ik heb daar eerder nooit problemen mee gehad.
Jammer voor eBay dus want nu heb ik de aanbieding voortijdig beëindigd waardoor eBay de commissie mis loopt en ik heb mijn artikel verkocht.

Ik begrijp nu wel waarom de aandelen zo kelderen. John Donahoe is lekker bezig! B-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 177 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

En had u ook via “Additional ship to locations - buyers contact for costs”, “will ship worldwide” geselecteerd zonder verzendkosten op te geven? Dan zouden Nederlanders zonder problemen moeten kunnen kopen.

Bericht 178 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Die optie vind ik nergens in TurboLister.
Ik zal vandaag een update doen en zien of die optie dan tevoorschijn komt.

Maar eigenlijk vind ik het deze keer geen enkel probleem hoor.
Scheelt weer eBay commissie = meer winst. ;-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 179 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

JA, het gaat van kwaad naar erger.

Die Burin denkt dat hij alles beter kon, maar het werkt juist tegenovergesteld.

Je moet de reacties al eens lezen op een Nederlands dagblad van verkopers die afhaken.

En vandaag staan er dan 2 bladzijden in het dagblad hier, van hoe goed alles werkt, tegen namaak en klachten.

LOL
Bericht 180 van 478
laatste antwoord