annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay nieuwigheden

Systeem van anonieme bieders van het type a***b later deze week uitgebreid tot alle veilingen op com, ongeacht het bedrag van de veiling.

*** Protecting Bidders & Combating Online Fraud***

http://www2.ebay.com/aw/core/200803.shtml#2008-03-03092747

De kans is groot dat het binnenkort hier ook in voege komt.

Dit systeem is enkele weken eerder al ingevoerd op eBay Australië. Vanaf toen hebben alle veilingen aangeboden op eBay Australië, ook deze van maar enkele dollars, anonieme bieders.

Het is niet te verwonderen dat eBay zijn testen eerst doet op een kleinere Engelstalige site zoals eBay Australië zodat de beestjes er uit zijn voor het op ebay.com komt. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Australië beet ook de spits af door meer dan een jaar terug in alle categorieën te beginnen met anonieme bieders bij veilingen met hoge bedragen. Een tijdje daarna kwam het algemeen in voege op com en de rest van eBay.

Terugvinden van door eBay verwijderde veilingen

Nog een voorbeeld hiervan is aan het lopen. Een bron van ergernis voor verkopers is dat wanneer eBay aanbiedingen verwijdert wegens schending van het aanbiedingsbeleid, de verkoper deze aanbiedingen, rekening houdende met de overtreding, helemaal opnieuw dient op te stellen. Eind vorig jaar zei ebay.com hier iets aan te willen doen. En zie, sinds vorige week kunnen verkopers op ebay.com.au hun verwijderde items terugvinden in hun eBay zodat ze die na verbetering terug gemakkelijk kunnen listen. Zal logischerwijze binnenkort waarschijnlijk uitgebreid worden naar com en andere eBay sites.

***Making it easier to recover listings***
http://www2.ebay.com/aw/au/200802251100232.html

Bericht 1 van 478
laatste antwoord
477 ANTWOORDEN 477

Ebay nieuwigheden

Als Belg kan men gebruik maken van die gratis aanbiedingen op de diverse sites. Zo ik denk dat de regeling op eBay.com die rond deze tijd gaat ingaan dit ook zal toelaten. Nu weet ik niet zeker of het hebben van een winkelabonnement op een andere eBay site dan eBay.com geen hinderpaal kan zijn voor deze gratis plaatsingskosten op eBay.com.

Heb wel al van enkele Nederlanders gehoord die wilden aanbieden op eBay.de met hun particulier account en die bericht kregen dat zij, gezien hun verkoop en koopverleden, een zakelijk account dienden aan te maken voor zij konden aanbieden op eBay.de. Op eBay UK was men er vorige week over bezig dat daar binnenkort ook dergelijke stappen gingen ingevoerd worden voor buitenlanders. Op UK krijgen een aantal UK verkopers, dikwijls tot hun groot ongenoegen, de laatste weken trouwens ook bericht dat zij dienen over te schakelen naar een zakelijk account.

Die explosie in aantal aanbiedingen is al een goed jaar bezig op eBay.com sinds men begonnen is met het verschuiven van de kosten van de plaatsingskosten naar de verkoopscommissie, en sinds men grote firma’s zoals buy.com (ID: buy) gratis hun catalogus op eBay.com laat plaatsen. Onderstaande grafiek laat dat duidelijk zien. Niet iedereen is gelukkig met deze overvloed aan aanbiedingen.

Nog iets vermeldenswaard. In tegenstelling met wat we hier kennen kan men met de nieuwe regeling die vandaag ingaat op eBay.com nog steeds vaste prijs aanbiedingen plaatsen met een duurtijd van 30 dagen of GTC zonder dat men een winkelabonnement heeft:
"All Fixed Price listing durations—3, 5, 7, 10, 30-day and Good 'Til Cancelled—will be available with standard fees and with eBay Stores subscription packages."

Bericht 431 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

***Selling limits for private sellers on ebay.co.uk and ebay.ie***

Bijvoorbeeld, particuliere verkopers ingeschreven op eBay.be, die rechtstreeks aanbieden op eBay.co.uk of eBay.ie, mogen daar vanaf juni nog maximum 100 aanbiedingen tegelijk lopende hebben, of, in geval van vaste prijs aanbiedingen met meerdere stuks, maximum 100 stuks.

http://www2.ebay.com/aw/uk/201004011436132.html

Bericht 432 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Dat regeltje zullen ze dan ook wel weer gaan omzeilen door met verschillende accounts te gaan werken.

Photobucket
Bericht 433 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Beste Huwitte,

Als je veel aanbiedt zoals bv op Duitsland is het dan mogelijk om de Duitse PayPal kosten te betalen die heel wat minder zijn.
Want nut hebben de Duitsers hier een groot voordeel tov de Belgen in kosten.

We hebben wel een Duitse shop, maar de kosten van Paypal zijn de Belgische

Mvg,
Roco
Bericht 434 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Wat Paypal betreft, is het kostenplaatje voor mij totaal ondoorzichtelijk.

Ik ontving bvb een betaling uit Israël van 11,50 euro en hiervoor werd 0,84 euro aangerekend. Procentueel = 4,30% + 0.35 euro.
Dit blijkt het internationale tarief te zijn.

Ik ga er dus vanuit dat dit percentage terug zou keren bij alle andere internationale betalingen maar dan zie ik dat ik van een fransman een betaling krijg van 26,50 euro en hiervoor 0,85 euro aangerekend. Dit blijkt dan aan 1,9% + 0.35 euro te zijn.

Krijg ik van een Belg een voerschrijving van 34 euro, dan wordt er 1 euro aangerekend. Procentueel: 1,9% terug

Dit terwijl ik ingelogd op het kostenplaatje zie dat ik voor nationale tarieven aan het percentage van 3,4% en voor internationale aan 4,3% zou moeten zitten.

Begrijpe wie begrijpen kan...

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 435 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Ik zou wel eens willen weten hoeveel euro's je als "privé" betaling kan ontvangen of opsturen via Paypal.

Dan heb je 0,0 euro kosten ;-)

Photobucket
Bericht 436 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Ik heb juist nog eens gekeken...

Dat tarief van 1,90% blijkt gekoppeld te zijn aan een maandelijkse ontvangst van +50.000 euro!

Was dat maar waar !!! ;-)

Bericht 437 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

@roco
Die lage PayPal kosten voor betalingen in euro (1.9% ipv 3.4%) zijn verbonden aan een PayPal.DE (ook bij PayPal.AT of CH) account, dat men voor zover ik weet alleen kan openen als men een Duits postadres heeft. Daarenboven denk ik dat alle adressen die aan dit PayPal account verbonden zijn, zoals die van de creditcard, in Duitsland moeten liggen.

@hotfix
Privé betalingen zijn alleen gratis (of 0.5% als het over een betaling in euro van buiten de EU gaat) als ze volledig met het PayPal saldo of van de bankrekening betaald worden. Als iemand betaalt met zijn kredietkaart gelden er dezelfde kosten als bij een commerciële transactie (€ 0,35 plus 3,4% of plus 3,9% voor betaling van buiten de EU). Alleen dat men bij een privé betaling kan kiezen wie de kosten betaalt, zender of ontvanger. Sinds midden vorig jaar hangen de kosten niet meer af van het soort van account dat men gebruikt (personal of premier), maar wel van het soort van transactie.
(Zakelijk tarief voor PayPal betaalomzetten van meer dan 2500 euro per maand buiten beschouwing gelaten).

“ Een privé-transactie omvat het overmaken van geld (gestart via het tabblad 'Privé' van het proces 'Geld overmaken') naar en het ontvangen van geld op uw PayPal-rekening van vrienden en familie zonder hierbij een aankoop te doen (d.w.z., de betaling is niet voor goederen of services). Als u goederen of services verkoopt, mag u de koper niet vragen de aankoop te betalen met een privé-transactie. Doet u dit toch, dan kan PayPal u het recht ontzeggen om deze of andere betalingen voor privé-transacties te ontvangen.”
Kopers zullen trouwens toch niet erg geïnteresseerd zijn om een privé betaling te doen voor een commerciële transactie omdat zij dan hun PayPal kopersbescherming verliezen.

Bericht 438 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

De Assistent voor onbetaalde objecten

Automatische procedure voor onbetaalde objecten nu ook beschikbaar op eBay.be bij aanbiedingen met PayPal als enige betaalmethode.

In te stellen in “Mijn eBay”

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-item-assistant.html

Bericht 439 van 478
laatste antwoord

Ebay nieuwigheden

Automatische procedure voor onbetaalde objecten nu ook beschikbaar op eBay.be bij aanbiedingen met PayPal als enige betaalmethode

Ge zou al goe zot moeten zijn !!!
Ik kan best begrijpen dat een automatisering ergens een controlesysteem wil hebben aangezien het anders wel eens meerdere procedures zou kunnen verzenden omdat de verkoper vergeet aan te vullen welke betalingen ontvangen werden en welke niet maar toch... mij kunnen ze niet verleiden met dergelijke "hulpmiddeltjes" die nogmaals extra geld kosten.

Bericht 440 van 478
laatste antwoord