annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra verzendkosten?

Ik heb gekocht in China. Heb netjes betaald via overschrijving,verzendkosten inbegrepen. Nu vraagt de verkoper nog eens 100 USD voor verzendkosten. Kan hij dit zomaar doen? Ik heb immers al verzendkosten betaald. Hij wil m'n pakket niet verzenden voor ik die kosten betaald heb en ik wil niet betalen voor ik het object heb. Dit is de eerste keer dat ik iets koop op ebay en weet niet wat te doen. Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan doen?
Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Extra verzendkosten?

Die van de bank heeft juist terug gebeld en ik kan achter m'n geld fluiten. Alleen als de bankrekening van de verkoper geblokkeerd zou zijn heb ik nog een kans dat ik het terug krijg.
Ze zei dat het niet veel zin heeft om naar de politie te gaan,want hier gaan ze daar niks aan doen.
Ik kan nu alleen nog hopen dat ik het object toch nog krijg.
Het goede nieuws is wel dat hier in België nu die bankrekening als verdacht geseind staat en als er iemand iets wil betalen op die rekening,die persoon een bericht krijgt dat die rekening niet veilig is.
Ik ben m'n geld wel kwijt,maar ik hoop dat ik andere mensen hiermee kan helpen om hetzelfde mee te maken.
Dus een goede tip voor iedereen. Als iemand zoiets meemaakt,onmiddelijk naar de bank bellen. Daarmee kun je andere mensen mee helpen.
Bericht 11 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Jammer voor je hoor, maar ik zou desondanks de raad van de vriendelijke bankbediende toch een aangifte gaan doen.. je weet maar nooit!

Kijk aub altijd naar de feedback van een verkopen vooraleer je een bod uitbrengt , zeker bij een verkoper uit China.
Die feedbacks zijn meestal onderling uitgedeeld.

Als hij toch wil dat je die 100$ extra betaald , stel dan voor om COD te versturen, dwz.dat je betaald als je het object ontvangt. Blijf vooral proberen om contact te houden met deze persoon.

Ik hoop alsnog voor je dat je je laptop mag ontvangen al is die kans bijzonder klein.
Bericht 12 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Ik heb al een paar mails verstuurt om voor te stellen dat ik dat betaal als ik het object ontvang. Ik denk niet dat hij mij vertrouwd. Hoe moet ik zo'n COD versturen?
Ik ga zeker voortaan eerst naar de feedback kijken voor ik een bod uitbreng.
Alvast bedankt voor de goede raad en ik zal zeker iets laten weten of ik de laptop ontvang. Altijd positief denken hé. Hoe klein de kans is,er is altijd een kans.
Bericht 13 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Ja tuurlijk, altijd positief blijven 🙂 , alleen zijn er al zoveel negatieve gelijkaardige meldingen geweest hier op de prikborden dat ik er toch een beetje aan twijfel.

Een COD ( cash on delivery )moet je zelf niet sturen, dat is een verzendmethode die de verkoper kan gebruiken.
Jij betaald aan de postbode en de post betaalt uit aan de verkoper.

Als je naar de feedbacks kijkt, kijk dan niet alleen naar het aantal of het % , maar kijk ook waar de verkoper die feedbacks vandaan heeft. Hij kan bv 10 feedbacks hebben van objecten die hij heeft gekocht aan 1€ , dus die betekenen dan niets. Dus altijd goed de verkoop-geschiedenis nakijken.

Ik duim alvast voor je
Bericht 14 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Wel nog even vermelden dat het jammer is dat EBAY nog steeds niets/weinig aan zulke accounts doet !
Het commentaar van hun blijkt uiteindelijk altijd te zijn dat ze je niet verder kunnen helpen en dat ze het heel vervelend voor je vinden X-(

En dit terwijl ze zich willen profileren als een "veilige" site ...
Bericht 15 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

ik zie ook nog net dat eigenlijk ook een beetje geluk hebt gehad, want je had bijna een lijst van pc-verkopers gekocht voor +200€ http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160046631046

Lees dus heel goed alvorens je biedt aub, want aanbiedingen kunnen heel misleidend zijn
Bericht 16 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Ebay stuurt je van het kastje naar de muur. Hier een formulier invullen en daar nog één. Uiteindelijk krijg je een mail dat ze niks kunnen doen en dat ze het jammer vinden. Draai dan niet rond de pot en zeg dat vanaf het begin.

Heb ik geluk gehad dat ik overboden ben. Ik denk dat ik bijna m'n buik vol heb van kopen op ebay.
Ze zeggen wel dat het veilige site is,maar ik vrees dat ze daar geen gelijk in hebben.

Ik hoop dat de verkoper van mijn laptop zo'n COD aanvaart. Ik ga een mail naar hem sturen.
Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de goede informatie en de moeite.
Bericht 17 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

COD is ook geen oplossing !
Oplichters blijven oplichters in alles wat ze doen. Wie zegt dat ze in het pakje een laptop steken ! Het baksteen verhaal is ook al de revue gepasseerd.
Bericht 18 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Wie zegt dat ze in het pakje een laptop steken !

Wel, onze postbode wacht even aan de deur tot ik het pakje open maak en bevestig dat het in orde is hoor. Weet niet of jullie ook een lieve postbode hebben ?

COD is alvast beter dan betalen met een overschrijving en dan niets aankrijgen !
Bericht 19 van 23
laatste antwoord

Extra verzendkosten?

Ebay stuurt je van het kastje naar de muur. Hier een formulier invullen en daar nog één. Uiteindelijk krijg je een mail dat ze niks kunnen doen en dat ze het jammer vinden. Draai dan niet rond de pot en zeg dat vanaf het begin.

Inderdaad ! X-( .. maar dat doen ze natuurlijk niet.
Reclame over hoe veilig ze wel zijn verspreiden ze her en der, maar als puntje bij paaltje komt ... krijg je van die standaard-emails :_| met de mededeling dat ze het heeeeeeeeeel jammer vinden voor je.
Bericht 20 van 23
laatste antwoord