Invoeren vanuit buitenland
Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 02-06-2010 20:45
Hey,
Ik ben van plan een aankoop te doen vanuit het buitenland. Nu lees ik op de site van internetadminstratie der douane dat de totale waarde van de inhoud niet hoger mag zijn dan 22 euro. Anders betaal je extra kosten, btw enz.
Wat betekent die "totale" waarde. Is dat de totale soms van aankoop + verzending? Of de waarde als in: X euro waard in belgië momenteel?
Misschien een dom vraagje, maar ik wil even zeker zijn dat ik me niet ga vergissen hehe.
Dank je
Greg
Ik ben van plan een aankoop te doen vanuit het buitenland. Nu lees ik op de site van internetadminstratie der douane dat de totale waarde van de inhoud niet hoger mag zijn dan 22 euro. Anders betaal je extra kosten, btw enz.
Wat betekent die "totale" waarde. Is dat de totale soms van aankoop + verzending? Of de waarde als in: X euro waard in belgië momenteel?
Misschien een dom vraagje, maar ik wil even zeker zijn dat ik me niet ga vergissen hehe.
Dank je
Greg
Bericht 1 van 6
5 ANTWOORDEN 5
Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 28-06-2010 22:02
Binnen de EU (Fr/ Eng/ Duitsl etc.) kopen:
vrij verkeer van goederen/ personen, dus je betaalt GEEN import als iets uit die landen laat opsturen naar BE.
Buiten de EU kopen
* tem 22 euro /of 30 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als alles behalve "gift"
is vrijgesteld van importkosten. (item alleen, de verzendkosten tellen niet mee).
* tem 60 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als "gift" :
ook vrijgesteld van importkosten.
Is dat wat je wilde weten ?
vrij verkeer van goederen/ personen, dus je betaalt GEEN import als iets uit die landen laat opsturen naar BE.
Buiten de EU kopen
* tem 22 euro /of 30 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als alles behalve "gift"
is vrijgesteld van importkosten. (item alleen, de verzendkosten tellen niet mee).
* tem 60 usd waarde voor ITEM
+ aangevinkt als "gift" :
ook vrijgesteld van importkosten.
Is dat wat je wilde weten ?
Bericht 2 van 6
Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 29-06-2010 07:07
item alleen, de verzendkosten tellen niet mee
Sorry, beste, maar dit is fout:
basis van importduties en btw is de "reële waarde", met als minimum de aangegeven aankoopprijs + transport.
Feit is wel dat indien de portkosten "verwaarloosbaar" zijn, de beambten in kwestie dikwijls "vergeten" hiermee rekening te houden.

Sorry, beste, maar dit is fout:
basis van importduties en btw is de "reële waarde", met als minimum de aangegeven aankoopprijs + transport.
Feit is wel dat indien de portkosten "verwaarloosbaar" zijn, de beambten in kwestie dikwijls "vergeten" hiermee rekening te houden.

Bericht 3 van 6
Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 29-06-2010 17:07
Tja, die info is tot nu toe altijd correct gebleken voor mij 🐵 - en ik heb ze gekregen via een beambte van De Post. Ik denk dat je theoretisch wel gelijk hebt Supergiftman, maar in de praktijk lijkt de post deze praktische regels te hanteren.
Bericht 4 van 6
Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 29-06-2010 17:26