annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper betaalt niet

larakokopelli
Community-lid
Ik ben een nieuwe E bay gebruiker en ik heb blijkbaar al prijs. Ik verkocht een camera aan een engelsman, hij deed een bod en ik kreeg een E bay transaction office payment receipt waarin stond dat de betaling verzekerd was en dat ik de bestelling mocht verzenden. Ik verzend het pakje via DHL met extra verzekering op donderdagmorgen. Vrijdagmorgen wordt het pakje aangeboden maar er is niemand thuis.De koper had ik donderdag verwittigd dat het vrijdag zou aankomen en alles was ok. Zaterdagmiddag krijg ik een mail van de engelsman met de beknopte boodschap " the deal is off, contact DHL and take your camera back". Voor zover ik kan nagaan ligt het pakje nog steeds bij DHL en heeft hij dus de camera nog niet gezien. Kan hij dit doen , ik heb ondertussen wel de verzendingskosten betaald . Wat gebeurt er nu, ik heb een geschil ingedient maar ben teneinde raad. Kan iemand me verder helpen?
lara_spanoghe@Yahoo.com
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

koper betaalt niet

quasi9522
Community-lid
E bay transaction office payment receipt waarin stond dat de betaling verzekerd was
Ebay is géén bank en kan dus geen payment receipt uitschrijven....
Een paymant reciept /bewijs van betaling kan ALLEEN gegeven worden door de jouw bank - of paypal rekening.
Een bank zal ook NOOIT zelf een email sturen over een betaling ,je moet steeds zelf controleren of het geld ontvangen is op jouw rekening en dan pas item opsturen.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

koper betaalt niet

quasi9522
Community-lid
Bank van ebay ,bank van paypal ,bank van sinterklaas ,bank van de paashaas ,bank van de kerstman die de betaling zullen bijhouden tot het item verzonden is zijn ook onbetrouwbaar.
Alleen het item opsturen na ontvangst van het geld op JOUW rekening.
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

koper betaalt niet

't Is een nieuw variantje van de Nigeria-scam, maar toch wel merkwaardig dat hij niet eens thuis is om zijn "buit" in ontvangst te nemen, en dat hij je mailt dat de deal niet doorgaat.
Ik vraag me af wat dààr de bedoeling van is.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

koper betaalt niet

huwitte
Community-lid
Tenzij het payment receipt voor de eBay transactie een e-mail van PayPal was. Dan moet het ontvangen bedrag te zien zijn als u inlogt in uw PayPal account. Het is normaal, gezien uw feedbackprofiel en de prijs van het object, dat er een tijdelijke hold is op de betaling met de mededeling van PayPal om het object eerst te verzenden.

Indien het betalingsbericht echter niet van PayPal afkomstig is, en er geen afspraak gemaakt is met de koper om een door eBay erkende dienst voor borg (escrow service) te gebruiken, zou het wel degelijk om een poging tot oplichting kunnen gaan.

U kunt de status van transacties in het Geschiedenislogboek van uw PayPal-rekening vinden. Het bevat een overzicht van al uw PayPal-transacties en de bijbehorende status.

Ga als volgt te werk als u de Geschiedenis van uw PayPal-rekening wilt bekijken:
1. Log in op uw PayPal-rekening op http://www.paypal.be.
2. Klik op ‘Geschiedenis’ bovenaan de pagina.
3. Selecteer de gewenste data en klik op ’Weergeven’.
4. Klik voor meer informatie op de link ‘Details van een transactie’.

Transactiestatus: Geblokkeerd - Nu verzenden
Het geld bevindt zich in het in behandeling zijnde saldo van de ontvanger. Nadat positieve feedback is ontvangen, gaan er 3 dagen voorbij na bewijs van levering of 21 dagen zonder dat er een klacht, terugboeking of geschil is gestart en wordt het geld vrijgegeven voor de ontvanger.




Bericht 5 van 5
laatste antwoord