Tenzij het payment receipt voor de eBay transactie een e-mail van PayPal was. Dan moet het ontvangen bedrag te zien zijn als u inlogt in uw PayPal account. Het is normaal, gezien uw feedbackprofiel en de prijs van het object, dat er een tijdelijke hold is op de betaling met de mededeling van PayPal om het object eerst te verzenden.
Indien het betalingsbericht echter niet van PayPal afkomstig is, en er geen afspraak gemaakt is met de koper om een door eBay erkende dienst voor borg (escrow service) te gebruiken, zou het wel degelijk om een poging tot oplichting kunnen gaan.
U kunt de status van transacties in het Geschiedenislogboek van uw PayPal-rekening vinden. Het bevat een overzicht van al uw PayPal-transacties en de bijbehorende status.
Ga als volgt te werk als u de Geschiedenis van uw PayPal-rekening wilt bekijken:
1. Log in op uw PayPal-rekening op http://www.paypal.be.
2. Klik op ‘Geschiedenis’ bovenaan de pagina.
3. Selecteer de gewenste data en klik op ’Weergeven’.
4. Klik voor meer informatie op de link ‘Details van een transactie’.
Transactiestatus: Geblokkeerd - Nu verzenden
Het geld bevindt zich in het in behandeling zijnde saldo van de ontvanger. Nadat positieve feedback is ontvangen, gaan er 3 dagen voorbij na bewijs van levering of 21 dagen zonder dat er een klacht, terugboeking of geschil is gestart en wordt het geld vrijgegeven voor de ontvanger.