annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Bij overschrijvingen vanuit Frankrijk, heeft de koper normaal gezien toch geen bijkomende kosten als hij gebruikt gemaakt heeft van de iban- en bic-gegevens dacht ik ? Koper beweert nu van wel. Kan dit ? Ik wacht nog op zijn antwoord om hoeveel het dan wel ging, maar zouden hij (pc-banking?) of z'n bankbediende mogelijks iets verkeerd gedaan hebben ? (ook of hij de betaling zelf heeft gemaakt of via het loket, verwacht ik nog een antwoord).

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

hughwitte
Community-lid

Een kost van 2 tot 4 euro is normaal voor een Europese overschrijving vanuit Frankrijk die in de bank gebeurt met BIC en IBAN.


Zie:
http://virements.online.fr/#cout

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Beste,


er zijn altijd kosten te betalen. De reden waarom u deze moest betalen is hierdoor.


"De reden van die kosten bleek simpelweg het feit dat de opdrachtgever de optie 'shared costs' niet had aangevinkt. Bij die formule betalen opdrachtgever en begunstigde 'eigen kosten' en is het dus gratis. In het andere geval kan de bank dus kosten per overschrijving rekenen."

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

hughwitte
Community-lid

Het is een misverstand om te denken dat overschrijvingen met BIC en IBAN en gedeelde kosten altijd gratis zijn. Dit zegt het reglement:


‘Verordening EG Nr 2560/2001 van Europees parlement en de raad’ met betrekking tot grensoverschrijdende betalingen.


. . . mogen banken van de Europese lidstaten geen hogere commissie rekenen voor grensoverschrijdende betalingen dan de commissie voor een binnenlandse overschrijving in de lidstaat waar de bank zich bevindt. De klant moet wel bij zijn overschrijving het Internationaal banknummer vermelden (IBAN), de Bankidentificatie Code (BIC) van de begunstigde, en onder gedeelde kosten versturen.


Probleem in Frankrijk is dat daar voor binnenlandse overschrijvingen ook hoge kosten gerekend worden (zie URL in mijn vorige post).

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Had het iets beter moeten formuleren, bij gedeelde kosten betaald ieder zijn deel... uiteraard moeten de banken hierop verdienen...:-( als je de nieuwe winstverwachtingen bekijkt van de banken dan vraag je je af waarom wij verleden jaar ze zo moesten gaan ondersteunen???!! Maar da's een andere discussie.

-- Bewerkt door parts-diane om 21 May 2011 11:22 CEST
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Maakt Frankrijk hier een uitzondering op mss??


Ik koop regelmatig in Duitsland, betaal via Europse overschrijving en ik heb nog nooit één extra cent moeten bijbetalen.


Sinds kort heb ik ook ingeschreven op een reeks verzamelkaarten over het mensenlijk michaam, de betaling is gericht naar zwitserland, dat is geen EU-land, noch binnen de Eurozone en ook hier betaal ik niks extra... het zou me verbazen dat Frankrijk dan wel extra bankkosten zou aanrekenen.

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Het gaat hier over FRANSE banken en betalingen VANUIT Frankrijk.


 


Vermits Belgische banken geen kosten aanrekenen voor reguliere overschrijvingen binnen België, mogen ze ook geen kosten aanrekenen voor korrekt uitgevoerde overmakingen naar een ander land van de EU.




Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Leven als God in Frankrijk???


gaat Frankrijk hier niet zijn boekje te buiten dan, is dat geen Europese richtlijn die voor alle landen in de Eurozone geldt?

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Walesha,


 


misschien moet je maar eens wat verder scrollen naar de uitleg van hughwitte




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Stomme reactie, enne... het is niet verder scrollen, maar terugscrollen en hoe het bij de bank in zijn werk gaat weet ik ook wel, maar dat sluit niet uit dat ik niet weet dat een land als Frankrijk er andere regels op nahoudt en als je geen antwoord op de vraag weet, onhou je dan van commentaar!

Bericht 10 van 16
laatste antwoord