annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Bij overschrijvingen vanuit Frankrijk, heeft de koper normaal gezien toch geen bijkomende kosten als hij gebruikt gemaakt heeft van de iban- en bic-gegevens dacht ik ? Koper beweert nu van wel. Kan dit ? Ik wacht nog op zijn antwoord om hoeveel het dan wel ging, maar zouden hij (pc-banking?) of z'n bankbediende mogelijks iets verkeerd gedaan hebben ? (ook of hij de betaling zelf heeft gemaakt of via het loket, verwacht ik nog een antwoord).

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Der heeft hier precies iemand serieus last van lange, zere tenen ...:-)




Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper


Stomme reactie, enne...


 


1. Wat is er nu stom aan mijn antwoord? Stond het antwoord op je vraag dan niet al beschreven door hughwitte misschien?


2. Het is goed mogelijk dat het bij jou terugscrollen is, bij mij is het dit niet. Je kan immers de postings laten "afrollen" op 2 manieren: eerste bovenaan of laatste bovenaan.


3. Wees gerust, ik kende het antwoord maar al te goed maar vond het onnodig om de wijsneus uit te hangen als het correcte antwoord er al stond




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Je praat naast de kwestie, de vraag was deze... "Gaat Frankrijk hier niet zijn boekje te buiten, is dat geen Europese richtlijn die voor alle landen in de Eurozone geldt?" en daar heb ik nog geen antwoord op gezien!

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Awel, omdat je er maar blijft om vragen...


de europese wetgeving is duidelijk! Een bank mag slechts die kosten aanrekenen voor overschrijvingen binnen de E.U. met de gegevens IBAN en BIC die ze ook aanrekenen voor binnenlandse overschrijvingen.


En aangezien de fransen (maar met hen ook andere zuiderse landen) voor binnenlandse overschrijvingen dienen te betalen, moeten ze dit ook voor E.U.-overschrijvingen doen.


 


Nikske boekjes te buiten gaan dus, maar perfect volgens de EU-regelgeving!


 


Enne... stond dit nu echt zo onbegrijpbaar in het antwoord van hughwitte???? 

-- Bewerkt door hetzijspoor om 11 Nov 2011 15:27 CET



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Eindelijk een duidelijk antwoord, dank u, en nee.. dat was niet af te leiden uit de reactie van Hughwitte.


Enfin, nu weet ik het het (arme Fransen) enne", mijn excuses voor mij mss botte reactie, maar ik hou er niet van dat men naast elkaar praat... op een directe vraag, verwacht ik een direct antwoord.

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Re: Bankkosten bij overschrijving van Franse koper

Heb jij eigenlijk posting 4 wel gelezen??? Staat daar iets anders dan datgene wat ik schrijf?


Ja, als je het louter op woorden speelt, staat daar iets anders maar inhoudelijk verschilt dit niks.


En wat de rest betreft, onthou ik me liever van commentaar...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 16
laatste antwoord